Geen zorgen bij Button over rijstijl Alonso
- Gepubliceerd op 29 jan 2015 15:30
-
16
- Door: Jeroen Jonkers
Aanvankelijk was men bezorgd over de verschillende rijstijlen van het McLaren-duo, maar volgens Button tonen de huidige simulatorsessies gelijkenis tussen beide heren. "Gezien de data en de feedback die ik van Fernando heb gekregen, denk ik dat we een vergelijkbare auto prefereren. Dat is erg belangrijk met het oog op het finetunen van de auto. Ik kijk erg uit naar de samenwerking, hopelijk wordt het een goede."
McLaren staat in 2015 aan de start met het meest ervaren rijderspaar van het veld. Volgens Button zit de sleutel tot succes van de nieuwe Honda-motor juist in die ervaring. "Fernando is ontzettend ervaren en een complete rijder, wat je ook verwacht van een tweevoudig wereldkampioen. Ik vind het perfect. Ik houd van een teamgenoot die me tot het uiterste pusht, maar die daarnaast ook de ervaring bezit om goede feedback te geven."
"Een jongere rijder in het team is altijd interessant, maar ik verkies een ervaren teamgenoot omdat je in de Formule 1 nooit te oud bent om te leren. Fernando en ik hebben voor veel verschillende teams gereden en we komen nu samen met al deze ervaringen en dat kan ons werkelijk helpen om het team te laten groeien," besluit de Brit.
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.581 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 1.565
Geen smoesjes Jenson je word dit seizoen verpulverd en het is dan meteen exit...
Posts: 7.033
Ik schat Alonso ook hoger in, maar Jenson verpulveren moet ik nog maar zien.
Posts: 68
Net zoals Hamilton hem zou verpulveren zeker?
Posts: 1.278
Button heeft de neiging om zijn niveau nogal op tillen met een snellere teamgenoot. Dat mocht ook Hamilton ondervinden. Die was wel quasi altijd sneller in de qualy, maar in de race zat Button er toch meestal goed bij! Alonso gaat welvoegelijk zijn beste niveau moeten halen om Button eronder te krijgen.
Posts: 17.675
ik schat Alonso ook iets hoger in, maar Button verpulveren dat gaat niet gebeuren.
Misschien is het niet de meest spectaculaire rijder uit de f1 maar zeker een topcoureur, ik denk dat Alonso het niet makkelijk gaat krijgen
Posts: 1.565
@TALIJORI Alonso is mentaal met zijn politieke spelletjes nog wel een heel wat vervelendere teamgenoot dan Lewis voor Jenson. Alonso gaat naast de baan door daarin is hij stevig doorgegroeid. Talent om te racen had hij al maar het mentale aspect is hij rijker geworden door de jaren heen. Of hem dat siert, dat denk ik niet maar het werkt wel. Verder kun je Lewis niet vergelijken met Jenson dat snap je zelf ook wel...
Posts: 8.443
Alonso gaat het zeker niet makkelijk krijgen met Button. Wordt zwaar onderschat, waarschijnlijk omdat ie in kwali zich regelmatig af laat troeven en altijd keurig correct en vriendelijk is. Maar als die paar rode lampjes uitgaan op zondag is het een heel andere Button in de auto. Snel, slim, sluw, brutaal en zeer berekenend. Allemaal eigenschappen die Alonso ook heeft. Beide heren zullen erg aan elkaar gewaagd zijn.
Posts: 2.181
Hoewel op voorhand mijn geld ook wel op Alonso staat....denk ik dat verpulveren er inderdaad niet bij zal zijn. Jenson is echt wel een smooth operator en als mens 1 van mijn favoriete coureurs....dus Alonso gaat echt wel zijn beste beentje voor moeten zetten.
Aangezien Alonso aan Lewis al een zware kluif had en die begon toen nog maar net, toen Jenson in het team kwam was Lewis goed op dreef en volledig in het team verweven en dat was zeker geen walk-over voor Lewis. Dus ik denk dat ze inderdaad flink aan elkaar gewaagd kunnen zijn.
Posts: 3.846
@Sanderf1
Reageer ook eens als je om een mening wordt gevraagd over een ''een geintje'',maar dan laat je verstek gaan en horen we je niet meer!
Posts: 6.817
Button is op zijn best wanneer hij tot het uiterste gedreven wordt door zijn teammaat al is hij een maatje te klein om bij de écht grote kampioenen te horen zoals Hamilton, Vettel en Alonso.
Posts: 3.984
Over hamilton en alonso ven ik met je eens.
Lewis is zelfs bij verschillende teams wk geworden.
Alonso krijgt het moielijk met Button, hij zal een ieder verrassen denk ik.
Plus hij laat zich niet van de leg brengen door politieke spelletjes Of voorrang eisen van alonso.
Posts: 2.263
@AyrstonS
In de Mercedes van vorig jaar kon iedereen wereldkampioen worden, dus dat zegt niets. Ook in 2008 had hij de beste auto onder z'n kont zitten.
Posts: 4.935
@Dominic renting, ik ben er zeker dat geen enkele rijder WK zou geworden zijn met de Mercedes van Hamilton. Ieder ander zou het afgelegd hebben tegen Rosberg.
Posts: 18.535
Ik ben er van overtuigd dat er nog een aantal rijders op de grid zijn die Rosberg aankunnen, maar ook weer niet half de grid.
Posts: 17.675
de Mercedes is net als de Red Bull van een paar jaar terug, een wagen waarin zelfs een gedresseerde mangoeste nog met 2 vingers in de neus kampioen zou kunnen worden.
Ik geloof niet dat ieder ander het tegen Rosberg zou hebben afgelegd, ik schat Alonso en Vettel ook hoger in dan Nico.
Bovendien hoef je Nico niet écht te verslaan, 2e helft van het seizoen laat hij het zelf wel compleet liggen...
Posts: 4.935
@runningupthahill, ik bedoel de problemen die Hamilton had met de auto waardoor Rosberg mee kon doen voor het kampioenschap. Rosberg had een betere auto. De meeste rijders zouden niet voorbij Rosberg geraakt zijn in het WK. Dus ja iedereen zou WK geworden zijn in een Mercedes maar niemand zou voorbij Rosberg geraakt zijn in die omstandigheden.