Kamui Kobayashi ontkent problemen met voorvleugel Sauber
- Gepubliceerd op 01 apr 2010 16:34
-
10
- Door: Robin Smeets
"Volgens mij brak mijn vleugel drie keer af...", vertelde Kobayashi. "We hebben echter geen problemen met de voorvleugel, want de eerste keer kwam door mijn eigen fout in de chicane. Het team heeft de vleugel proberen te maken, maar ik denk dat er wat miscommunicatie was want er werd maar een stukje van de vleugel vervangen. Daardoor vloog deze later helemaal van m'n auto af."
"De derde keer dat mijn vleugel afbrak was in de race en ik denk dat ik contact met iemand heb gehad in de eerste bochten. Volgens mij heb ik Petrov in de eerste bocht aangetikt en daarna had ik volgens mij met Vitantonio Liuzzi in de derde bocht wat contact. Na de vijfde bocht brak de vleugel opeens af. Daarna kon ik niks meer doen."
"Volgens mij is er niks aan de hand en hebben we zeker geen problemen. We moeten alleen onze vleugel wat sterker maken", aldus Kobayashi.
Trending nieuws
-
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 62
sterkere vleugel maken ?? Nee kobayashi, je moet beter rijden dan blijft ie heel! Weg met die japanse prutser, laat heidfeld maar komen!
Posts: 562
Hoe graag ik Heidfeld ook zie, je kan hem niet afschrijven na 2 wedstrijden...vorig jaar deed ie het hardstikke goed. Je kan van hem niet meteen verwachten dat hij net zo goed is als coureurs met ervaring. En Heidfeld wil neit naar Sauber.
Posts: 2.250
Kobayashi is een held voor de spanning, er gebeurt altijd wel iets met die Japanner, snel en onbezonnen. Beter dan die kleurloze Heidfeld.
Posts: 62
tuurlijk tot hij een mede coureur te pletter rijd! Zal het team blij mee zijn, snel en onbezonnen, tja Kenney....
Posts: 7.320
Zo is het Kenney!!! Beter dan een Heidfeld die de Sauber kleurloos thuisbrengt naar plaats 12.
Koba=spektakel!
Chief: In iedere F1 race kan theoretisch iemand sterven. En als Koba te onbezonnen of gevaarlijk rijdt dan zal hij vd FIA een straf krijgen en die heeft ie niet gekregen dus niet piepen, met je veiligheid. Als je veiligheid wilt, dan kijk je maar naar korfbal. (alhoewel ,die korf kan ook omvallen, brrr).
Serieus, we hebben ook Taki Inoue overleefd en Ricordo Rosset of Sato in zn eerste jaar. En Massa? Dat was ook een wildebras hoor!
Die crash in melbourne, daar had Buemi idd dood kunne zijn ja. Maar als jouw voorvleugel in een fanatiek duel vantevoren beschadigd raakt (1e ronde mayhem), dan nog kun je Koba niet \'dood door schuld\' aan zn broek hangen. Hij racet in de F1 voor positie!!! Hij is wild ja, maar dat vind ik nou juist het aller allermooiste. En dat er daardoor net wat makkelijker een crash op de loer ligt, maakt t alleen nog maar gaver! Kom op, het was toch een prachtige crash? ik heb m wel 20x op YouTube heen teruggekeken. Prachtig, die komt in ieder geval op mn eigen crashcompilatie!
Posts: 11.414
Lol dat verhaal over de derde keer dat die vleugel afbrak. Alsof het volstrekt normaal is dat je links en rechts tegen andere auto\'s aan rijdt.
Ik zei het meteen al en dit bewijst het maar weer, die gast is niet goed wijs.
Voor hetzelfde geld (een paar tienden eerder of later) had hij Hulkenberg of Buemi dood gereden met deze ongein!
Posts: 11
\"Volgens mij brak mijn vleugel drie keer af...\", vertelde Kobayashi... Wat wil die gast daarmee zeggen? \"Het kan ook 2 of 4x geweest zijn? Die spoort niet :)
Posts: 323
Kobayashi de nieuwe Jacques Villeneuve?
Posts: 2.852
Zoals ik elders zei is het onmogelijk om nu al conclusies te gaan trekken over kobayashi... Veel mensen op dit forum zeuren over hem dat hij nog iemand kan doodrijden etc. Waarom hoor ik niemand van de coureurs zelf hierover? Als het echt zo\'n enorme idioot zou zijn had iemand van de rijders wel zijn mond opengetrokken. Dat gebeurt namelijk al als ze elkaar een beetje blokken. Dus geen gezeik en wacht tot over een paar races met al deze conclusies.
Posts: 5.792
sauber valt gewoon zwaar tegen , had dit niet verwacht van ze.