user icon

Toro Rosso licht tipje van de sluier van de STR10

  • Gepubliceerd op 13 jan 2015 08:23
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Scuderia Toro Rosso heeft via Twitter een kleine voorproefje van de auto voor 2015 verspreid. De nieuwe STR10 heeft alle verplichte crashtests doorstaan en het chassis is gehomologeerd voor komend seizoen. Dat is in elk geval ruim op tijd met het oog op de eerste test.

Toro Rosso is niet het eerste team dat naar buiten brengt dat de crashtests succesvol zijn voltooid. Sauber en McLaren gingen de Italiaanse renstal voor. De werkgever van Max Verstappen en Carlos Sainz junior presenteert de nieuwe STR10 waarschijnlijk op 31 januari in Jerez.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Is dat Max zijn duim????

    • + 0
    • 13 jan 2015 - 08:54
    • Pitstop

      Posts: 255

      Van een monteur is hij niet omdat ik verwacht dat een monteur geen babyhandjes heeft en van Carlos Sainz ook niet omdat het handje veel de bleek is XD

      • + 0
      • 13 jan 2015 - 11:26
  • Uh, ja. Mooi.

    • + 0
    • 13 jan 2015 - 09:00
  • Vaak is het beter om tipjes van de sluier maar te laten hangen,want die sluier hangt er niet voor niks.

    • + 0
    • 13 jan 2015 - 09:08
  • Zo te zien is dit de achterkant van de vloer, vlak voor het achterwiel.

    • + 0
    • 13 jan 2015 - 09:24
    • JeePee

      Posts: 395

      Dit is 100% zeker de bovenkant van de monocoque.

      • + 0
      • 13 jan 2015 - 09:39
    • Mojito

      Posts: 4.843

      @Rammsteinfan

      Dan weet ik niet hoe jij een F1 auto ziet, maar ik sluit me 100% bij Jeepee aan.

      • + 0
      • 13 jan 2015 - 10:08
    • General

      Posts: 729

      Geen idee welk deel van de auto dit is....
      Feit is dat het een slecht afgewerkt stukje huisvlijt is!
      De "las" van het rechtopstaande stukje is zelfs helemaal niet afgewerkt.
      Nouja... snap natuurlijk ook wel dat het niet showwaardig hoeft te zijn als je het voor de test toch aan puin laat "crashen" maar had toch verwacht dat het dan op zijn minst alleen niet gespoten/bestickerd zou zijn.
      Eigenlijk dus gewoon weer een stukje komkommer nieuws.
      (dus laten we ons dan maar druk gaan maken over wie daar zijn duim opsteekt)
      ;-)

      • + 0
      • 13 jan 2015 - 11:49
    • JEEPEE je hebt een bovenkant, een onderkant maar ook een voorkant en een achterkant. ;) Het is een 3d object he :P Hoe wil je het anders noemen? Ik noem het de achterkant van de bovenkant, vlak voor het achterwiel. Die recht opstaande geleider zit net voor de binnenkant van het waarschijnlijk rechter achterwiel.

      • + 0
      • 13 jan 2015 - 12:10
    • CaptNemo

      Posts: 52

      Het is toch ook niet gespoten en bestickerd? Volgens mij ziet kaal koolstofvezel er zo uit.

      • + 0
      • 13 jan 2015 - 12:13
    • Het is toch duidelijk dat dit de voorkant/bovenkant van de monocoque is(gezien vanaf de positie van de coureur): waar die monteur staat komt de neus met voorvleugel.

      • + 0
      • 13 jan 2015 - 12:31
    • @Ramsteinfan als je ook maar iets van een F1 auto afweet weet je dat de achterwielen niet aan de monocoque vast zitten maar aan de versnellingsbak.

      • + 0
      • 13 jan 2015 - 12:33
    • @RAMSTEINFAN: even voor de duidelijkheid de plaat voor het achterwiel is waar de optaande flapjes opstaan is heel dun. Dit is zoals iedereen al aangeeft de monocoque links staand naast de coureur gefotografeerd. Het opstaande flapje is om de lucht over de coureur heen te "tillen" richting de airbox. @GENERAL: laat het woord feit maar weg! Zo ziet het er voor het spuiten nu eenmaal uit. Om het vlak te maken zit er een laag hars over heen. Na het spuiten ziet dit onderdeel er prima strak uit.

      • + 0
      • 13 jan 2015 - 12:51
    • rectificatie het flapje staat in de rijrichting zie ik nu dus heeft geen nut in het optillen van de lucht. Is dat niet de plek waar vroeger de antennetjes stonden? Zullen die tegenwoordig hier in weggewerkt zijn? Of weet iemand het nut van dit in de rijrichting geplaatste flapje?

      • + 0
      • 13 jan 2015 - 12:53
    • jpf1

      Posts: 11

      Dat is toch om er voor te zorgen, samen met de roll-hoop, dat de coureur met zijn hoofd vrij is als de auto op de kop ligt?

      • + 0
      • 13 jan 2015 - 13:08
    • Danny006

      Posts: 291

      @ JpF1 Klopt .. www.formula1-dictionary.net/roll_structure.html

      • + 0
      • 13 jan 2015 - 13:29
  • Ik verwar -in eerste instantie- deze STR-10 altijd met de SRT-10 (Dodge Viper)
    Zal blij zijn wanner het 2016 is en er over een STR-11 wordt gesproken :-P

    • + 0
    • 13 jan 2015 - 16:16

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.293
  • Podiums 48
  • Grand Prix 126
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar