user icon

Australië wijst verzoek voor vroegere starttijd af

  • Gepubliceerd op 12 jan 2015 10:41
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
De Grand Prix van Australië vangt ook dit jaar gewoon om 17.00 uur lokale tijd aan. De organisatie van het evenement in Melbourne ontving van de internationale autosportbond FIA het verzoek om de starttijd te vervroegen. Dat is een gevolg van het nieuwe beleid van de federatie.

Na de horrorcrash van Jules Bianchi in Japan vorig jaar was een van de maatregelen om races niet langer laat op de dag met risico op intredende duisternis te laten starten. De Herald Sun bericht dat de FIA dat ook bij Australië aankaartte, maar nul op het rekest kreeg.

Racedirecteur Andrew Westacott: "Het aanvangstijdstip voor de Australische Grand Prix blijft 17.00 uur lokale tijd, zoals overeengekomen door de Australian Grand Prix Corporation en Formula One Management. Daardoor is Melbourne rond lunchtijd in Azië en bij het ontbijt in Europa te zien."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • ives

    Posts: 1.238

    Jammer, had altijd wel iets. 4 uur 's ochtends voor de TV, wetende dat in verspreid over het land nog gekken met een een stevige tas koffie opstaan.

    • + 0
    • 12 jan 2015 - 11:54
    • jderp

      Posts: 445

      Dat waren voor mij de beste races. Half slaap dronken aan het koffie infuus voor de TV zittend maar klaar wakker zijn wanneer de race begon.

      Wel jammer dat de organisatie van Melbourne zo'n starre houding heeft. Het gaat hier om de veiligheid van de coureurs die overigens al meermaals bij diverse races hebben aangegeven dat ze eigenlijk te laat eindigen.

      • + 0
      • 12 jan 2015 - 12:47
    • kwam in die periode toch standaard rond een uurtje of 4 terug binnen vallen dus de f1 sloot mooi aan, ff een kan sterke koffie zetten en op de bank ploffen, ja het had wel iets

      • + 0
      • 12 jan 2015 - 14:14
    • Nam juist altijd nog een biertje om 4 uur onder het mom van het is weekend en we zakken lekker door tot in de kleine uurtjes.

      • + 0
      • 12 jan 2015 - 14:20
    • Hoezo aan de koffie?? Wij starten altijd met Australische tapas en Foster bier. Uit blik, halve liters.
      Dat waren nog eens tijden!! (letterlijk en figuurlijk)

      Maar weer wordt het duidelijk dat de FIA niet de regelgever is in deze klucht. Want volgens mij bepaalt de regelgever de aanvangstijd. Kijken we eigenlijk alleen nog Formule 1 omdat we anders het risico lopen mee te moeten naar de schoonsfamilie?

      • + 0
      • 12 jan 2015 - 14:51
    • tegen een uur of 4 zat ik allang aan mn limiet, vandaar die koffie.
      al die mooie autosport momenten heb ik in benevelde toestand slechts half meegekregen, ik zag wel zo'n Benetton op een Williams insturen, maar een uur later drong het pas door dat Schumi met opzet Hill van de baan gereden had en hij kampioen was, toch zonde van het moment....;)

      • + 0
      • 12 jan 2015 - 15:26
  • zjeeraar

    Posts: 127

    Ik heb dit ook altijd raar gevonden. Zeggen dat je een mondiale sport bent, maar vervolgens de starttijden aanpassen mensen in Europa niet zo vroeg op hoeven.
    Mijn vrienden verklaarden mij altijd voor gek als ik om 4 uur voor de buis zat.

    • + 0
    • 12 jan 2015 - 13:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar