Denemarken toont interesse in Grand Prix-organisatie
- Gepubliceerd op 26 nov 2014 09:55
-
16
- Door: Rob Veenstra
De plannen verkeren in de verkennende fase. Officials zouden deze week in gesprek gaan met Bernie Ecclestone, maar die ontmoeting is verschoven naar januari 2015. Helge Sander, voormalig minister van Wetenschap, Technologie en Ontwikkeling, is de drijvende kracht achter dit project.
"Het maakt niets uit dat de afspraak met Ecclestone is verzet, we hebben genoeg tijd. Het idee is om de Formule 1 in 2018 naar ons land te halen." Sander probeert bij Deense bedrijven als Saxo Bank en Bestseller kapitaal los te weken om zijn plannen voor een Formule 1-race in Denemarken te realiseren.
Trending nieuws
-
'Alpine richt vizier op Russell: Briatore ziet Mercedes-coureur als topdoelwit'
George Russell staat hoog op het verlanglijstje van Alpine voor het Formule 1-seizoen 2027. Volgens ingewijden zou ad...
16 jun 2026 15:22 -
McLaren gaat officieel in beroep tegen ingrijpend FIA-besluit
Het team van McLaren heeft formeel protest aangetekend tegen de beslissing van de FIA om de tijdstraffen van Pierre G...
16 jun 2026 16:06 -
Hamilton in zevende hemel: "Hij heeft Kardashian ten huwelijk gevraagd"
Lewis Hamilton bevindt zich momenteel op een roze wolk. Na een dramatisch eerste seizoen bij Ferrari, weet de zevenvo...
16 jun 2026 14:47 -
Norris slaat alarm bij McLaren: "Ferrari vernedert ons"
Lando Norris heeft na de Grand Prix van Barcelona een opvallend eerlijke analyse gemaakt van de huidige krachtsverhou...
16 jun 2026 14:09 -
Hamilton onthult dat hij kampte met slepende blessure
Lewis Hamilton heeft onthuld dat hij vorig jaar lang rondreed met een slepende blessure. De Britse zevenvoudig wereld...
16 jun 2026 13:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 506
Niet nog een stratencircuit dan hopelijk.
Posts: 485
Ik zeg doen! Hoe minder we race's hoeven te kijken in zandbakken, hoe beter.
Posts: 72
Dat is wat ik dacht. Gewoon in Europa blijven
Posts: 13.929
KÖTTBULLAR: En lekker dicht bij jouw Zweedse gehaktballetjes! ;-)
Posts: 72
@NOTHINGBUTTHETRUTH; Zeker weten, maar in dat geval heb ik nog liever Anderstorp terug ;)
Posts: 13.929
Van Wikipedia:
- Jyllandsringen, Silkeborg
- Padborg Park, Padborg
- Ring Djursland, Nimtofte
- Roskilde Ring, Roskilde (demolished)
- Copenhagen Street Circuit, used once a year for classic car racing.
- Aarhus Street Circuit also used once a year for classic car racing.
- Sjællandsringen, Roskilde primarily used for racing school.
Zal dan wel een stratencircuit in Kopenhagen worden?
Posts: 506
Jyllandsringen ziet er nog best wel aardig uit.
Posts: 13.929
Ja, maar met 2,3 kilometer wel erg kort.
Voor wie het wil zien: http://goo.gl/maps/3dFQi
Posts: 1.849
Laat maar komen, dat is een nieuw leuk alternatief erbij om naartoe te gaan!
Posts: 8.443
Bier is daar duur hoor....!
Posts: 2.481
In Legoland?
Posts: 13.929
LOL @ MICHEL VAILLANT :-)
Posts: 4.499
Ik zie in de toekomst inderdaad GP's in LegoLand of DisneyWorld realiteit worden. Waarom niet? Commercieel aantrekkelijk!
Posts: 17.675
@M4U Racing, volgens de geruchten is de Beekse Bergen ook in onderhandeling met Bernie voor een gp...
Posts: 11
Inderdaad liever een race in Europa dan in een afgelegen zandbak.
Posts: 72
Betekend dit dat de Denen inside information hebben en Magnussen dus naast Alonso rijd volgend jaar?