user icon

Finale met dubbele punten verdwijnt voor volgend jaar

  • Gepubliceerd op 18 nov 2014 14:41
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone hintte afgelopen weekend al naar het einde van de dubbele punten voor de seizoensfinale en het lijkt er echt op dat dit omstreden concept na dit jaar weer in de prullenbak verdwijnt. De Grand Prix van Abu Dhabi van dit weekend is waarschijnlijk de eerste en gelijk ook de laatste keer dat dubbele punten toegekend worden.

De bedoeling was om de titelstrijd tot en met de laatste race open en spannend te houden, maar met een verschil van zeventien punten tussen Lewis Hamilton en Nico Rosberg was het ook zonder dubbele punten nog niet beslist geweest. De Strategy Group komt in de dagen na het weekend in Abu Dhabi bij elkaar om het schrappen van deze regel te bespreken, meldt Autosport.

Daarmee geeft de Formule 1 gehoor aan een van de wensen van de fans, die zich meteen tegen de dubbele punten keerden. Maar ook de teams en coureurs vinden het niks. Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff: "Niemand vindt die dubbele punten leuk. We gaan het bespreken. Volgens mij is Ecclestone ook niet meer voor. Dus waarschijnlijk zijn we daar volgend jaar van af."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Mooi.

    Nu DRS nog :-)

    • + 0
    • 18 nov 2014 - 14:44
    • Kennie

      Posts: 2.572

      Ik wilde hetzelfde typen, maar dan met "Ecclestone" :)

      • + 0
      • 18 nov 2014 - 15:05
  • Kenmerkend: (quote Tot Wolff)
    "Volgens mij is Ecclestone ook niet meer voor. Dus waarschijnlijk zijn we daar volgend jaar van af."
    Dus Ecclestone moet het er mee eens zijn? Echt ongezond dat hij in zn eentje blijkbaar nog steeds bepalend is.

    • + 0
    • 18 nov 2014 - 14:51
    • Precies: we zijn uitgeleverd aan een mannetje die denk dat hij onfeilbaar is en het eeuwige leven heeft. Zie daar de overeenkomst met Poetin...
      Doodeng!

      • + 0
      • 18 nov 2014 - 16:42
  • Pete

    Posts: 236

    Mooi en in plaats daarvan zie ik graag het volgende:

    1 punt voor pole position
    1 punt voor de snelste raceronde
    1 punt voor de snelste pitsstop(punt dan voor de constructeurs)

    Afschaffing van DRS en herintrede tanken. Betere banden zodat de coureurs voluit kunnen gaan.

    En het zou misschien ook niet verkeerd zijn om een vast steward team te vormen voor het hele jaar. Als je soms ziet wat voor acties er worden bestraft..

    • + 0
    • 18 nov 2014 - 15:14
    • Stuk voor stuk goede ideeën!

      • + 0
      • 18 nov 2014 - 15:33
    • Pole en snelste ronde ben ik het mee eens... snelste pitstop is een leuk idee, maar ik vind wel dat het een uitdaging moet blijven om punten te scoren via de race uitslag. Anders kan een team als Caterham het hele jaar gaan trainen op pitstops en voor de rest een auto bouwen die gemiddeld 6 seconden langzamer is dan de snelste auto.

      • + 0
      • 18 nov 2014 - 15:38
    • Rimmer

      Posts: 8.552

      Pitstops moeten wel veilig blijven. Dat stimuleer je niet met punten voor de snelste stop. Voor de rest goede ideeën!

      • + 0
      • 18 nov 2014 - 16:31
    • Ach een zware straf voor unsafe release etc houdt ze wel bij de les denk ik ;)

      • + 0
      • 18 nov 2014 - 17:19
    • Eens met je voorstel. Alleen DRS mogen ze houden, alleen de DRS regels veranderen zodat men geen sitting duck meer is op bepaalde banen, Ik zou zeggen max DRS zone van zeg 500-600m ipv 800-1000m. Je moet er net naast kunnen komen, maar het moet nog wel te verdedigen zijn. Daarnaast Fuel Flow van 100kg/h weg, Max fuel van 100KG weg,

      • + 0
      • 18 nov 2014 - 21:06
    • Hou nu is op over die banden! We hebben laatst een race gezien waar ze amper sleten. En ja hoor daar waren alle coureurs ook niet blij mee.

      • + 0
      • 18 nov 2014 - 21:53
    • Met de snelste ronde ben ik het niet mee eens. Coureurs die buiten de top 10 rijden, kunnen in de laatste paar ronden nog een pitstop maken en hagelnieuwe banden erop gooien en de snelste ronde pakken. Dan krijgt hij net zoveel als degene die 10de wordt.

      • + 0
      • 18 nov 2014 - 22:55
  • Heel fijn. Jammer dat we zondag toch nog deze dubbele-punten-ellende moeten meemaken...

    • + 0
    • 18 nov 2014 - 16:41
  • McLaren heeft de beslissing voor de line up voor 2015 verschoven tot op z'n vroegst december!
    Dus we weten ook nog steeds niet of JB, Magnussen en/of Alonso ook verdwijnt voor 2015....

    • + 0
    • 18 nov 2014 - 20:23
    • Tja het zou me niets verbazen als het Hamilton-Button/Magnussen word, Gewoon voor gevoeltje... Het zou me niets verbazen als de Merc van Hamilton kapot gaat, of dat hij er af gereden word waarna hij dusdanig pissig zijn contract verscheurd.

      • + 0
      • 18 nov 2014 - 21:08
  • hoogie35

    Posts: 699

    mij best, maar ze moeten nou wel eens weten wat ze willen, constant dat ene idee na de andere afschaffen begint me de keel uit te hangen

    • + 0
    • 18 nov 2014 - 20:49
  • rik1995

    Posts: 33

    hehe eindelijk nu de v8 of beter de v10/12 weer terug. helaas krimpt het veld dan nog verder aangezien mercedes het dan niet meer aandurft

    • + 0
    • 18 nov 2014 - 22:23
  • fre0n

    Posts: 538

    de F1 wordt geleid door mensen met (toekomst)visie, mannen die weten waar de sport over 5 jaar zou moeten zijn, en ... o wacht nee, het zijn paniek ingrepen waarvan de meeste averechts blijken te werken. Uh...

    • + 0
    • 19 nov 2014 - 12:28

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar