user icon

Ecclestone: "Ik stop als ze me wegdragen in een kist"

  • Gepubliceerd op 17 nov 2014 11:55
  • comments 34
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone haalde zich vorige week heel wat op de hals door te roepen dat de Formule 1 geen jonge fans nodig heeft. Door dit soort opmerkingen klinkt de roep om het aftreden van de Brit als commerciële baas van deze sport steeds luider. Maar Ecclestone wil van geen wijken weten. Hij is vastberaden om het vol te houden tot hij erbij neervalt.

Ecclestone herhaalde de vraag van Gulf News: "Wanneer ik ga stoppen? Natuurlijk, het is een beroerd jaar geweest, het slechtste jaar uit mijn leven. Dat heb ik vaker gezegd, maar er is niets veranderd. Ik blijf zitten waar ik zit. De enige manier waarop mijn werk in de Formule 1 tot een einde komt is wanneer ze me wegdragen in een kist. En dan adviseer ik ze om die kist goed dicht te timmeren."

"Ik heb de zaken altijd zo gedaan op de manier waarop ik dacht dat het moest gebeuren. Meestal pakte dat goed uit. Het moment dat ik mijn werk niet meer in kan vullen zoals ik dat wil is het moment dat ik stop. Soms heb ik het bij het verkeerde eind gehad, maar veel vaker deed ik het juiste. De Formule 1, de duizenden die daarin werkzaam zijn en de miljoenen volgers hebben daar de vruchten van geplukt."

Reacties (34)

Login om te reageren
  • Kan geregeld worden.

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 11:56
    • Ik stel crowdfunding voor om die kist te bekostigen. Wedden dat we binnen een uur genoeg geld bij elkaar hebben?

      ;-)

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 12:05
    • :-)

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 12:05
    • @NBTT daar houden we dik aan over.....kunnen we volgend jaar mooi gebruiken als we toch met zijn allen in Spa zitten en die bitterballen van Damon en Jean gaan verorberen......toast op Bernie ;-)

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 13:52
    • @JIM CLARK: Da's afgesproken, volgend jaar in Spa feest! :-)

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 14:13
    • Damon zou voor de bitterballen zorgen, Jean rijdt langs de Aldi voor een kratje van dat goedkope koppijn-bier, wordt best gezellig

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 15:25
    • Carapils, voor als je een goede kater wil.

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 16:06
    • Dave 130R

      Posts: 12

      Even uit pure interesse, waar zitten jullie volgend jaar op Spa?

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 18:05
    • Op het circuit! ;-)

      Maar zonder dollen: bij de ingang van het tunneltje onder de Eau Rouge-bocht.

      En ter verhoging van de feestvreugde neem ik toeters er feestmutsen mee, ha ha.

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 18:30
  • M23

    Posts: 714

    Ik heb planken, hamer en spijkers klaar liggen.Hij zal wat tegen stribbelen, maar met een beetje hulp is het zo gebeurd.

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 12:04
  • Een kist? Een zeemansgraf lijkt me voor Bernie gepaster:D

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 12:13
  • Haha wat een man. Aan de ene kant heel groot respect voor dat hij nog zo'n grote drang heeft om door te blijven werken op zo'n leeftijd, maar op een gegeven moment dan moet je toch ook kunnen toegeven dat het beste er van af is? En dat het in het belang voor de F1 beter zou zijn als een jonger en frisser iemand de fuctie over zou nemen. De sport waarvoor je altijd en zowat je hele leven je grote passie is geweest. Daarvoor wil je toch alijd het beste voor betekenen?

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 12:17
  • hij maakt zich steeds geliefter!

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 12:20
  • sailor

    Posts: 10.416

    Er is niks mis met Bernie , we hebben lang kunnen genieten van de formule 1 , dat het tegenwoordig wat rommelig is weegt niet op tegen de vele tientallen jaren dat de wedstrijden mooi en spannend waren.

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 12:52
  • LimboF1

    Posts: 4.826

    Ik werk voor een inkoop organisatie voor bouwmaterialen en kan wel het een en ander regelen, laat maar weten wat voor een afwerking je wilt mr Ecclestone!

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 12:54
    • wat hij wil doet er niet toe, ik zeg roestvrij staal 5mm en deksel rondom aflassen, kost een paar centen maar we mogen geen enkel risico nemen! ;-)

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 15:21
  • Dat is ook mijn motto!

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 13:30
    • Gezellig, een joint-funeral, denk ergens in januari, schikt dat?

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 14:20
    • M23

      Posts: 714

      Geen probleeem; ik maak ook een kist voor Sepp, naast dat kistje voor Bernie. Leuk karweitje voor in de kerstvakantie.

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 15:49
    • @ BT50 Ik maak er graag een week voor vrij!

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 16:56
    • Normaal is Jean niet zo van het klussen maar deze afspraak staat, wel wil ik voorstellen om een combikist te maken, die 2 hebben vast een hele hoop te bepraten, gun Bernie in ieder geval dat nog....

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 16:58
    • Een hottub met zoutzuur is ook een idee. Kunnen de heren ff gezellig badderen, hoewel t me niet zou verbazen als die twee niet oplossen maar t zoutzuur wel.

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 19:26
    • @Jim, ja een week kunnen we wel gebruiken om bij te komen van het feest na de plechtigheid :)

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 19:28
    • Schandalig hoe jullie Ecclestone al in zijn kist aan het praten zijn;-)

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 20:35
    • Mag ik ook meedoen?

      Ik heb nog wel een paar houten planken liggen

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 20:36
    • Das allemaal al geregeld BR, maar als je ook graag meehelpt mag je het gat graven, das ook heel dankbaar werk. :)

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 21:01
    • Misschien verdient Bernie toch iets meer credits, zonder de man in kwestie was er nooit een brabham-bt50 geweest realiseer ik me opeens.... We begraven m erin!

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 21:06
  • Dood of levend staat er niet, bij dus pleurt hem in een kist en weg ermee. Eng mannetje.

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 15:51
  • hoogie35

    Posts: 693

    kan geregeld worden eikel

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 16:55
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Dat is te regelen....

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 20:30
  • 95% reageert met het niveau van een 12 jarige, terwijl ik toch sterk de indruk heb dat sommige zich als volwassene willen voordoen hier.

    • + 0
    • 18 nov 2014 - 08:43

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar