user icon

Kobayashi namens Caterham aan de start in Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 17 nov 2014 08:37
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Kamui Kobayashi zal komend weekend een van de twee Caterham-auto's bemannen. Door een crowdfunding-project is het team weer tot leven gewekt en staat het in Abu Dhabi aan de start. De identiteit van de teamgenoot van Kobayashi is nog onbekend.

De Japanner verklaarde: "Ik ben blij dat ik in Abu Dhabi mag racen voor dit team. De voorbije weken waren niet makkelijk, dus het is prettig om de zinnen wat te verzetten door weer in de auto te kruipen en samen te werken met de teamleden. Ik wil de fans bedanken voor hun steun."

"Dit team werkt hard en geeft nooit op, dat is nogmaals gebleken. We verdienen het om te racen in Abu Dhabi en het doet me deugd dat het crowdfunding-project succesvol is geweest. Nu is het ons om wat te laten zien. Hopelijk sluiten we het seizoen af met een positief resultaat."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Max Chilton neemt vrijwel zeker plaats naast Kobayashi.

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 08:44
    • Samen met Roberto Mehri, die ook zegt dattie een contract heeft voor dat stoeltje.
      Intussen zijn wel tweehonderd nogwat medewerkers ontslagen dus ik denk dat de curator het erg druk krijgt (flightcases uit vliegtuig trekken, auto's in elkaar schroeven, wielophangingen en vleugels afstellen, brandstof tanken, ERS-systemen opstarten, motoren aanzwengelen, bandjes wisselen... best druk in je eentje!)

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 09:59
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @RAMSHOEK2: Misschien halen ze die oude Minardi 2-zitter wel van stal en spuiten die in Caterham livery?

      • + 0
      • 18 nov 2014 - 06:35
  • Held,

    wat een ongelooflijke inzet!

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 09:15
  • Ja, echt respect.
    Waarschijnlijk is zijn vliegticket betaald enzovoort, maar het zou zomaar laatste race voor hem zijn. Ik vind hem een 'mooi' mannetje en F1 gezicht waardig. Of hij kan sturen, ik denk het wel.

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 10:06
  • Hoe zit het ondertussen eigenlijk met Marussia/Manor GP? Gaan die in Abu Dhabi nog van start? Dat team staat immers in de ranglijst boven Sauber en is alleen daarom al meer waard dan Caterham.

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 10:12
    • gizmo

      Posts: 262

      Ik denk van niet, dan hadden de auto's al verscheept moeten zijn en dat hadden we dan wel ergens gelezen. Raar inderdaad dat het Carterham wel lukt en Marussia niet....

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 10:34
  • chao

    Posts: 1.034

    "Dit team werkt hard en geeft nooit op, dat is nogmaals gebleken. We verdienen het om te racen in Abu Dhabi en het doet me deugd dat het crowdfunding-project succesvol is geweest. Nu is het ons om wat te laten zien. Hopelijk sluiten we het seizoen af met een positief resultaat."

    Dit pr gezeik begint met langzamerhand de keel uit te hangen.
    Altijd hetzelfde pr vriendelijke praatje, van mij mogen ze robots in die F1 auto`s zetten, maakt langzamerhand geen verschil meer uit.
    Echt jammer van Koba, waarom geen ballen tonen engewoon weigeren.

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 11:22
    • Pete

      Posts: 236

      Waarom? Dit is misschien wel zijn allerlaatste kans om een F1 auto te besturen.

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 12:40
    • chao

      Posts: 1.034

      Koba is gewoon als een hond behandeld, dit jaar bij Caterham.
      En ook nu was hij 2e keus , omdat Lotterer niet wou.

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 21:23
  • Ik denk inderdaad dat dit Koba's afscheidsrace wordt. Het zou toch kicken voor hem zijn wanneer hij een puntje pakt in die rammelbak! Zet hem op Koba! :-)

    • + 0
    • 17 nov 2014 - 13:30
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Koba forever!

    • + 0