Dubbele punten na 2014 waarschijnlijk van de baan
- Gepubliceerd op 15 nov 2014 15:28
-
7
- Door: Jeroen Jonkers
"Een enkele race is onzinnig, maar stel je eens voor dat het de laatste drie waren," vertelt Ecclestone aan Formule 1-journalist Christian Sylt. "Iemand zou dan minimaal 150 punten voorsprong moeten hebben om verzekerd te zijn van de titel. De teams hebben dit niet geaccepteerd omdat ze gigantische idioten zijn."
Voor volgend seizoen is de puntentelling nog niet helemaal duidelijk, maar als het aan Ecclestone ligt, krijgen de teams hun zin. "Ik ga het voorstel van de laatste drie races niet opnieuw aanhalen. Ik laat ze maar mooi hun gang gaan. Ik weet niet wat we er volgend jaar mee gaan doen," besluit de Formule 1-baas.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 11.132
De laatste wedstrijd van een raceseizoen mag voor mij wel wat extra's hebben.
Mij leek het wel leuk om dan een wedstrijd te rijden met een dubbele raceafstand , dus bijna 4 uur racen , dat is de kers op de taart voor de formule 1 liefhebbers.
En dan mogen ze ook dubbele punten uitdelen , een coureur heeft immers harder moeten werken dan de andere wedstrijden van dat seizoen.
Posts: 1.551
Leuk idee alleen gaat dat niet werken omdat de auto's niet op een dubbele race afstand gemaakt zijn. De motoren van tegenwoordig kunnen het wel aan, de remmen gaan dat niet volhouden. Ook zal er dan weer getankt moeten worden, dat heeft gevolgen voor hoe je een auto maakt. En dan zijn er waarschijnlijk nog tig andere onderdelen die vervangen zullen moeten worden na een race van 300 KM.
Persoonlijk vind ik het hele dubbele punten idee een slecht plan. Als je al perse dubbele punten wil geven voor een race doe het dan in Monaco of op SPA ofzo. Maar beter gewoon helemaal niet.
Posts: 11.132
Als je alle vrije trainingen en kwalificatie bij elkaar optelt is dat meer dan een complete raceafstand en dan wordt er ook haast niks vervangen voor de wedstrijd zelf , dus het kan wel.
Posts: 13.929
Je ziet nog steeds het probleem van het bijtanken over het hoofd, SAILOR.
Posts: 11.132
Tja dat bijtanken kan natuurlijk niet , maar daar heb ik ook een oplossing voor.
Als de auto's stilvallen doordat ze op een gegeven moment geen brandstof meer hebben moeten de coureurs uitstappen en rennend verder , ze moeten dan wel uitkijken voor de auto's die iets zuiniger hebben gereden , die kunnen ineens voorbij komen , dus uitkijken is zeer belangrijk :-)
Tja , je moet wel wat doen voor die dubbele punten , wat denken die coureurs wel niet , dat je dubbele punten krijgt door niks extra's te doen , het zal ze leren :-)
Posts: 6.407
Helemaal geen slecht idee, dan moeten ze weer het tanken toelaten! Ik mis het toch, het zorgde er toch voor de er goede strategieën waren. Maar ik hoop dat de dubbele punten verdwijnen het is gewoon belachelijk. Men racet het hele jaar om de meeste punten en in de laatste race kun je alsnog een kampioenschap verliezen. Ik vindt dat Hamilton dit jaar gewoon beter heeft gepresteerd en een terechte kampioen zou zijn, als Nico het puur op de dubbele punten zou halen is dit in mijn ogen een onterechte kampioen.
Posts: 4.951
Lijkt me een beetje onzin, dan wordt het midden- en achterveld door Mercedes op 2 of 3 ronden gereden.