user icon

CVC stelt beursgang Formule 1 uit door negatieve sfeer

  • Gepubliceerd op 13 nov 2014 16:27
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
CVC Capital, de investeringsmaatschappij die de commerciële rechten voor de Formule 1 beheert, heeft een beursgang met de koningsklasse van de autosport andermaal uitgesteld. Dit keer vanwege de negatieve sfeer die er momenteel rond de Formule 1 hangt.

De sport verkeert in een crisis, met teams die omvallen, sponsors die weglopen, fans die klagen en kijkcijfers die dalen. CVC was van plan om begin 2015 de beurs in Singapore te betreden en had de banken Goldman Sachs, Morgan Stanley en UBS ingeschakeld om aandelen uit te geven.

Die plannen zijn andermaal op een laag pitje gezet, meldt Bloomberg. Oliver Weingarten, voormalig secretaris bij teamverbond FOTA, stelt dat CVC wil wachten totdat de Formule 1 in rustiger vaarwater is beland en er sprake is van wat stabiliteit voordat ze de aandelenmarkt op gaan.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • welke negatieve sfeer?

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 16:54
    • ja een groot feest toch, alleen maar blije mensen

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 16:58
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ja juist nu is het goed om naar de beurs te gaan! De FIA/FOM en de teams luisteren nu zo goed naar wat de fans willen. Zo is het nooit eerder geweest...

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:09
    • Pitstop

      Posts: 255

      Kijkcijfers die dalen? Dat lijkt mij logisch als er nog tv zenders aanwezig zijn die gratis Formule 1 uitzenden want mensen willen liever betalen dan gratis kijken. Je voelt ook in Duitsland een negatieve sfeer bij de Formule 1 fans, omdat zij niet mogen betalen voor het kijken van Formule 1 XD

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:18
    • haha zowel szixx als pitstop geniaal :) jA als ze graag willen weten wat de fans willen moeten ze juist naar de beurs. Geen betere graadmeter dan een dalend aandeel :) Oh, zouden ze het toch wel door hebben?

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:22
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @BRABHAM-BT50: Dat gaan ze zeker in de knip voelen als ze nu naar de beurs gaan. Stelletje centengraaiers! Nu snap ik best dat je niet aan alle wensen van de fans kan voldoen maar het lijkt de laatste tijd wel of iedere beslissing die ze nemen bedoeld is om nog meer fans weg te jagen.

      Als ze nou centen willen verdienen met een beursgang wordt het dan niet eens tijd dat ze gaan luisteren?

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:27
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @BRABHAM-BT50: Dat gaan ze zeker in de knip voelen als ze nu naar de beurs gaan. Stelletje centengraaiers! Nu snap ik best dat je niet aan alle wensen van de fans kan voldoen maar het lijkt de laatste tijd wel of iedere beslissing die ze nemen bedoeld is om nog meer fans weg te jagen.

      Als ze nou centen willen verdienen met een beursgang wordt het dan niet eens tijd dat ze gaan luisteren?

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:30
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @BRABHAM-BT50: Dat gaan ze zeker in de knip voelen als ze nu naar de beurs gaan. Stelletje centengraaiers! Nu snap ik best dat je niet aan alle wensen van de fans kan voldoen maar het lijkt de laatste tijd wel of iedere beslissing die ze nemen bedoeld is om nog meer fans weg te jagen.

      Als ze nou centen willen verdienen met een beursgang wordt het dan niet eens tijd dat ze gaan luisteren?

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:30
  • tja, wat kunnen ze doen aan die negatieve sfeer? Misschien eens zorgen dat ALLE rijders ook een rijbewijs hebben, en de f1 niet as draaimoleke late gebruiike.......... (lars, ik wacht)

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 18:40
    • Het hebben van een rijbewijs zegt ook niet alles. Ik raad je aan eens om je heen te kijken als je je in het verkeer begeeft, dan begrijp je wel wat ik bedoel ;)

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 19:41
    • Bengelke komt uit België, daar rijd iedereen alsof ze geen rijbewijs hebben, ik kan het weten, ik woon dr ook namelijk ;-)

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 22:31
    • gp

      Posts: 4.274

      Oops, is een rijbewijs in Belgie dan verplicht? Ik rijd al jaren zonder. ik wist niet dat dat moest.

      • + 0
      • 14 nov 2014 - 08:40

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar