user icon

CVC stelt beursgang Formule 1 uit door negatieve sfeer

  • Gepubliceerd op 13 nov 2014 16:27
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
CVC Capital, de investeringsmaatschappij die de commerciële rechten voor de Formule 1 beheert, heeft een beursgang met de koningsklasse van de autosport andermaal uitgesteld. Dit keer vanwege de negatieve sfeer die er momenteel rond de Formule 1 hangt.

De sport verkeert in een crisis, met teams die omvallen, sponsors die weglopen, fans die klagen en kijkcijfers die dalen. CVC was van plan om begin 2015 de beurs in Singapore te betreden en had de banken Goldman Sachs, Morgan Stanley en UBS ingeschakeld om aandelen uit te geven.

Die plannen zijn andermaal op een laag pitje gezet, meldt Bloomberg. Oliver Weingarten, voormalig secretaris bij teamverbond FOTA, stelt dat CVC wil wachten totdat de Formule 1 in rustiger vaarwater is beland en er sprake is van wat stabiliteit voordat ze de aandelenmarkt op gaan.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • welke negatieve sfeer?

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 16:54
    • ja een groot feest toch, alleen maar blije mensen

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 16:58
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ja juist nu is het goed om naar de beurs te gaan! De FIA/FOM en de teams luisteren nu zo goed naar wat de fans willen. Zo is het nooit eerder geweest...

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:09
    • Pitstop

      Posts: 255

      Kijkcijfers die dalen? Dat lijkt mij logisch als er nog tv zenders aanwezig zijn die gratis Formule 1 uitzenden want mensen willen liever betalen dan gratis kijken. Je voelt ook in Duitsland een negatieve sfeer bij de Formule 1 fans, omdat zij niet mogen betalen voor het kijken van Formule 1 XD

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:18
    • haha zowel szixx als pitstop geniaal :) jA als ze graag willen weten wat de fans willen moeten ze juist naar de beurs. Geen betere graadmeter dan een dalend aandeel :) Oh, zouden ze het toch wel door hebben?

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:22
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @BRABHAM-BT50: Dat gaan ze zeker in de knip voelen als ze nu naar de beurs gaan. Stelletje centengraaiers! Nu snap ik best dat je niet aan alle wensen van de fans kan voldoen maar het lijkt de laatste tijd wel of iedere beslissing die ze nemen bedoeld is om nog meer fans weg te jagen.

      Als ze nou centen willen verdienen met een beursgang wordt het dan niet eens tijd dat ze gaan luisteren?

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:27
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @BRABHAM-BT50: Dat gaan ze zeker in de knip voelen als ze nu naar de beurs gaan. Stelletje centengraaiers! Nu snap ik best dat je niet aan alle wensen van de fans kan voldoen maar het lijkt de laatste tijd wel of iedere beslissing die ze nemen bedoeld is om nog meer fans weg te jagen.

      Als ze nou centen willen verdienen met een beursgang wordt het dan niet eens tijd dat ze gaan luisteren?

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:30
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @BRABHAM-BT50: Dat gaan ze zeker in de knip voelen als ze nu naar de beurs gaan. Stelletje centengraaiers! Nu snap ik best dat je niet aan alle wensen van de fans kan voldoen maar het lijkt de laatste tijd wel of iedere beslissing die ze nemen bedoeld is om nog meer fans weg te jagen.

      Als ze nou centen willen verdienen met een beursgang wordt het dan niet eens tijd dat ze gaan luisteren?

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:30
  • tja, wat kunnen ze doen aan die negatieve sfeer? Misschien eens zorgen dat ALLE rijders ook een rijbewijs hebben, en de f1 niet as draaimoleke late gebruiike.......... (lars, ik wacht)

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 18:40
    • Het hebben van een rijbewijs zegt ook niet alles. Ik raad je aan eens om je heen te kijken als je je in het verkeer begeeft, dan begrijp je wel wat ik bedoel ;)

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 19:41
    • Bengelke komt uit België, daar rijd iedereen alsof ze geen rijbewijs hebben, ik kan het weten, ik woon dr ook namelijk ;-)

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 22:31
    • gp

      Posts: 4.148

      Oops, is een rijbewijs in Belgie dan verplicht? Ik rijd al jaren zonder. ik wist niet dat dat moest.

      • + 0
      • 14 nov 2014 - 08:40

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar