user icon
user icon

Porsche heeft geen contact gehad met Jenson Button

  • Gepubliceerd op 06 nov 2014 16:48
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Jenson Button en zijn management hebben geen contact gezocht met Porsche voor een eventuele overstap naar het World Endurance Championship. Het WEC is een mogelijk vangnet voor de Engelsman in het geval dat hij in de Formule 1 buiten de boot valt voor 2015.

Volgens de geruchten zou hij daar al met Porsche over gesproken hebben. Fritz Enzinger van het LMP1-programma verwijst die verhalen tegenover Autosport naar het rijk der fabelen. "Ik ken Jenson uit mijn tijd bij BMW en hij is een goede gast, maar op dit moment hebben we geen contact."

"We zijn tevreden over onze huidige zes coureurs en hun verbintenissen zijn reeds bevestigd voor volgend jaar. We beslissen in de komende weken over het inschrijven van een derde auto. Als we dat doen, kijken we eerst binnen onze GT-gelederen en pas daarna naar iemand van buitenaf."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik gun Jenson absoluut een mooi plekje. Sympathiek mens.
    Helaas vrees ik wel voor hem dat zijn tijd in de F1 erop zit.
    Het liefst zou ik zien dat hij de eer aan zich zelf houdt en in Brazilië zijn afscheid aankondigt.

    • + 0
    • 6 nov 2014 - 17:59
    • Op Sky heeft JB vandaag zijn afscheid tussen neus en lippen door aangekondigd. Interessant is dat hij ook naar opties buiten de racerij kijkt. Triatlon in Rio 2016? Lijkt me cool!

      • + 0
      • 6 nov 2014 - 20:20
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @M4U RACING: Als dressman op de catwalk....

      • + 0
      • 6 nov 2014 - 21:00
    • @Gompie: JB spreekt over uitdagingen buiten de F1 en de racerij... Ik hoop op meer dan dressman ;)

      • + 0
      • 6 nov 2014 - 21:05
    • Jenson is een van mijn favoriete coureurs all time....En als er 1 coureur al sinds eind 2008 de boel gerekt heeft in F1 dan is hij het wel.
      Vergeet niet dat voor Brawn hij ook stoel-loos was. en hij heeft er nog een WK uitgesleept en een dikke carriere bij McLaren.
      Hij heeft wat mij betreft (vandaar ook mijn respect) op de zondagen altijd net even dat beetje extra waardoor hij de wagen op het juiste moment op de juiste plek heeft.
      Hij is ook niet de snelste maar wel iemand die de omstandigheden leest en de race ter plekke naar zijn hand zet. A true racer!

      Ik zou hem graag naar Lotus zien vertrekken en misschien met de kennis van de Mercedes-Benz krachtbron nog 1 of 2 seizoenen daar resultaten boeken.

      Ik heb vandaag overigens een heerlijk paar Nike's op gegeten aan de hand van het non-contract van Giedo bij Sauber.

      O/T Het gekke is dat ik op een of andere manier bij Alonso het idee heb dat hij liever voor de afkoopsom gaat en een jaartje langs de kant gaat zitten als dat hij het Ferrari gunt door zelf op te stappen en naar McLaren te verkassen.
      Dus wie weet is er voor Button niks aan de hand.

      Ik waag mij niet meer aan voorspellingen...schoenen vallen zwaar

      • + 0
      • 6 nov 2014 - 22:09
    • @ Getuige X: Eind 2008 waren Button en Senna degene om in 2009 te gaan racen. Button's plek stond nooit te discussie.

      • + 0
      • 6 nov 2014 - 22:18
    • Jawel....want : A. Honda trok zich terug en het team hield bijna op te bestaan.
      Brawn nam het team over zonder motoren op dat moment nog.
      De Mercedes-Benz motor die is toen met allerlei noodoplossingen in gefabriceerd.
      B. Fernando Alonso is toen een stoeltje aangeboden en die zag er niets in.
      Dus Button is wel degelijk door het oog van de naald gekropen.

      • + 0
      • 6 nov 2014 - 22:40
    • Indien Brawn het niet had kunnen overnemen had Button mogelijk een probleem gehad. Maar sinds Brawn de boel overnam was het niet Button maar Senna die er onder leed. Brawn had een voorkeur voor twee ervaren coureurs, Button - Alonso of later bleek, Button - Barrichello. Senna was de kind van de rekening en zijn carriere had er anders uitgezien indien Honda was aangebleven!

      • + 0
      • 6 nov 2014 - 22:45
    • Maar je begrijpt dat toen Honda er mee stopte Jenson ook in de rats heeft gezeten?
      Het was niet direct duidelijk dat het Brawn zou worden.
      Dus vandaar mijn verhaal inzake JB.
      Hij heeft wel vaker randje exit F1 gestaan.

      • + 0
      • 6 nov 2014 - 22:50
    • Ik heb respect voor Jenson, eerlijk waar, maar ik zie hem teveel als gentleman racer en ik heb doorgaans met dat type racers niet zoveel, sympathiek ja, maar ik heb nooit zoveel gevoel bij zijn rijden, als ik het bij McLaren voor het zeggen had bleef hij en moest Kevin wijken (mits Jenson afscheid neemt van z'n roze helm), Jenson is en blijft een puntenmachine, wat dat aangaat hoort hij in het rijtje topcoureurs.

      Maar ik kijk door de fan-bril, en dan hou ik van Montoya/Villeneuve/Verstappen/Alesi-achtige coureurs die hun tanden in het stuur hebben, keiharde vechters, niet bang voor een een touché op z'n tijd :-)

      • + 0
      • 7 nov 2014 - 09:10
  • LMP1 bij Nissan lijkt me een prima vervolg voor Jenson.

    • + 0
    • 6 nov 2014 - 21:36
  • Ik hoop dat we Jenson ook de F1 ná zijn actieve carriere terug gaan zien... of als teambaas of als commentator...

    • + 0
    • 7 nov 2014 - 08:28

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (40)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender