user icon

Foto: De nieuwe pitsingang op circuit van Interlagos

  • Gepubliceerd op 05 nov 2014 12:44
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Het circuit van Interlagos is verbouwd. De faciliteiten op het circuit waren flink verouderd en om de toekomst van de Grand Prix te waarborgen was een renovatie vereist. Dat gebeurt in twee fases. Voor dit jaar heeft het circuit een nieuwe asfaltlaag gekregen, de in- en uitgang van de pits zijn verbouwd en enkele uitloopzones zijn onder handen genomen. Volgend jaar volgt de tweede fase, met de bouw van een nieuw pits- en paddockgebouw.

De nieuwe pitsingang ziet er zo uit:

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Mooi werk, die oude ingang was te gevaarlijk

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 13:02
  • Zonde, zo jammer, de oude ingang pitsstraat had echt wel zijn charme.

    (vanuit F1 2005 oogpunt ben ik wel eens precies tegen dat muurtje aangeknald, tussen ingang pitsstraat / circuit, wat me niet alleen de leiding in de wedstrijd kostte, maar ook het kampioenschap...)

    Nu kan ik daar wel om lachen maar destijds was ik echt not amused.

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 13:05
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Goddank heeft het je je leven niet gekost!

      • + 0
      • 5 nov 2014 - 13:44
  • Vanuit veiligheidsoverwegingen is dit echt wel te begrijpen zo, maar het ziet er nu zo ertien in een dozijn uit, ja, de oude glorie is weer kundig omzeep geholpen en ik vind dat jammer.

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 13:07
  • Volgens mij was Interlagos echt het enige circuit dat nog geen chicane voor zijn pitstraat had sinds de regel werd toegepast 20 jaar geleden. Hoe spectaculair dat ook kan zijn, het is vragen om een situatie waar het foutgaat.

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 13:15
  • Heeft Tilke deze ingang ook ontworpen?
    Knap staaltje architectuur weer!

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 13:27
  • Zonde, zal wel veel veiliger zijn maar toch zonde

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 13:31
  • Kevin

    Posts: 4.810

    Hier was ik al bang voor toen een 4/5 weken terug werd gemeld dat ze bezig waren met aanpassingen aan het circuit.. Die pitsingang was iconisch voor dit circuit..

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 13:40
  • Die pitingang vind ik niet zo erg, maar dat ze in bocht 1 het gras hebben weggehaald en er weer asfalt neer hebben gedonderd vind ik vele malen erger

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 13:49
    • Yep. Maar als Tilke zich ergens mee gaat bemoeien weet je hoe het afloopt; circuit naar de klote, maar wel een hele mooie weelderige paddock....

      • + 0
      • 5 nov 2014 - 20:59
  • Mag men ook hier niet over die witte lijn rijden zoals bij het verlaten van de pitsstraat? Dan kon dit nog wel een interessante worden.

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 14:08
  • hmmm, dat Braziliaanse gras kleurt op een hele rare manier groen

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 16:45
  • Pete

    Posts: 236

    Weer een circuit dat wat van zijn charme verliest.

    • + 0
    • 5 nov 2014 - 19:46
  • Ik heb toch wat mooiere oplossingen in mijn hoofd dan deze, maar deze mag er ook best zijn.

    Zeker vanuit het aspect veiligheid wil ik zeggen: ein-de-lijk!

    • + 0
    • 6 nov 2014 - 09:45

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar