user icon

RTL 7 stuurt Kamphues als verslaggever naar Dakar

  • Gepubliceerd op 03 nov 2014 14:27
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Het presentatieteam van RTL 7 in de Dakar Rally is versterkt. Vanaf januari heeft vaste waarde Allard Kalff naast racende reporter Tom Coronel ook autogek Rob Kamphues aan zijn zijde. De televisiepresentator geeft de RTL 7-kijker een unieke blik van de rally. Rob struint de bivakken af voor verhalen die tot dusver achter de schermen bleven. In de tussentijd doet Allard verslag van ‘s werelds grootste en zwaarste rally: Dakar.

De vuurdoop voor Kamphues komt tijdens de RTL GP Dakar Pre-Proloog op zondag 9 november in Valkenswaard. Dit spektakel, dat dit jaar voor de elfde keer wordt gehouden, is inmiddels de vaste aftrap voor het Dakar-seizoen. Kamphues: "Dakar staat al heel lang op mijn lijstje omdat al mijn racevrienden roepen dat je er het laatste echte avontuur in de autosport vindt. Dat wil ik graag van dichtbij meemaken en ik hoop in mijn verslaggeving iets van die heroïek te kunnen laten zien."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • ConkersF1

    Posts: 603

    Dat is alvast één reden om niet te kijken. Allard Kalff en Rob Kamphues, bah.

    • + 0
    • 3 nov 2014 - 14:55
    • Kennie

      Posts: 2.552

      Kan ik me voorstellen, ik ben ook geen liefhebber van Kamphues. Ze zouden ook weer eens naar Afrika moeten gaan. Er is zand genoeg in zuidelijk Afrika (Namib desert of de Kalahari woestijn) en er is ook geen Ebola ofzo. Iets noordelijker vind je de Okavango delta, dan kan je én raggen door 't zand en vlammen door een delta/wetlands.

      Soort van Dakar meets Camel Trophy... ik ben voor :)

      • + 0
      • 3 nov 2014 - 15:26
    • In de jaren 90 zijn ze een keer naar richting Zuid Afrika gegaan. Kwamen ze zelfs bossen tegen. In de huidige tijd een beetje te gevaarlijk lijkt mij (aanrijdingen)

      • + 0
      • 3 nov 2014 - 18:00
    • Kennie

      Posts: 2.552

      @Pietje

      precies ! Ze moeten gewoon downsizen en weer terug naar Afrika, dan hebben ze mij als kijker weer terug.

      • + 0
      • 3 nov 2014 - 18:08
    • Nee die Afrikaanse dorpjes worden steeds drukker en dan wordt het voor de coureurs steeds gevaarlijker plus het feit dat je dan snel schade rijdt en zo tijdsverlies oploopt.

      • + 0
      • 3 nov 2014 - 21:43
  • Eurosport, here we come!

    • + 0
    • 3 nov 2014 - 15:09
  • Welke coureur zou hij nu gaan afbranden omdat ze even geen tijd voor hem hebben?

    • + 0
    • 3 nov 2014 - 17:15
  • Aaahhhh CRAP!!!!!!

    • + 0
    • 3 nov 2014 - 18:16
  • http://www(punt)youtube.com/watch?v=U3Yn8LrlEv0

    Hilarische televisie.

    Hoop echt dat het geen succes wordt. Die Rob vind ik niet zo geschikt eerlijk gezegd voor autosport. Andere programma's van hem vond ik wel ok.

    Allard Kalff vind ik wel een vakman. Heeft veel kennis. Enige nadeel is zijn stem. Dat is persoonlijk, vind het niet zo fijn om naar zijn stem plus accent te luisteren. Wel naar de inhoud en dat wint het dan.

    • + 0
    • 3 nov 2014 - 20:06

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar