user icon
user icon

Ecclestone bemiddelt in dispuut bij Caterham F1 Team

  • Gepubliceerd op 23 okt 2014 14:40
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone probeert de ruziënde partijen bij Caterham op één lijn te krijgen zodat het team in elk geval het seizoen af kan maken. Bij de Maleisische renstal vlogen vorige eigenaar Tony Fernandes en de nieuwe eigenaren elkaar in de haren over de vraag wie verantwoordelijk is voor deze puinhoop.

Ecclestone tracht als bemiddelaar rust in de tent te brengen. Aan BBC Sport deelde hij mede: "We proberen te helpen waar mogelijk, zoals we altijd doen bij iemand die in de problemen is. Het enige dat ik weet is wat ze me vertellen en ik weet niet of dat allemaal waar is. Het is te gecompliceerd om er verder op in te gaan zonder kennis van de zaak."

Dat is al een heel andere houding dan Ecclestone eerder in The Sun innam. In gesprek met Caroline Reid toonde de Brit geen medelijden met Caterham. "Het is beter als Caterham instort. Ik wil niet dat teams in de Formule 1 als bedelaars hun handje omhoog houden."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Lees net dat de investeerders zich definitief hebben terug getrokken.

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 14:44
  • Tja, hij is contractueel verplicht 22 auto's op de grid te brengen. Lukt dat niet, dan kost het hem geld....

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 14:49
    • Het moeten er minimaal 20 zijn dus als er nog een omvalt komt de derde wagen pas ter sprake.

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 15:42
    • Of zijn dat de aantal GP die minimaal 20 moeten zijn.
      Ik weet het echt niet meer.

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 16:00
    • Kennie

      Posts: 2.519

      Er moeten 20 auto's op de grid staan, als Caterham omvalt en Marussia blijft met één auto rijden heeft Ecclestone een probleem. Hoe en wat weet ik ook niet precies, maar er moeten er 20 op de grid staan minimaal.

      Denk niet dat Marussia met één auto blijft rijden de rest van het seizoen overigens. Als Marussia ook omvalt deze winter krijgen we er 3 per team volgend jaar.

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 16:34
    • Had ik het toch goed Kennie heb ff verder gezocht en speedweek zegt het ook.

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 17:11
    • Kennie

      Posts: 2.519

      Inderdaad Jan, volgens mij is het voor dit seizoen zo dat wanneer Caterham niet meer verschijnt ze een boete krijgen. Aangezien ze zich voor het hele seizoen gecommitteerd hebben aan de F1, maargoed, als ze failliet gaan mag de FIA achteraan aansluiten waarschijnlijk. Marussia zal ook met 2 auto's moeten gaan racen, ze konden zich bij de vorige GP nog op overmacht beroepen.

      Hoop dat ze er volgend jaar ook nog zijn, maar het ziet er slecht uit.

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 20:00
  • hahahaaa !!!
    De kleine dictator past zijn commentaren dus al aan aan het medium dat hem komt intervieuwen.
    BBC: Beschaafd en genuenceerd "we helpen Caterham waar mogelijk".
    The Sun = riool journalistiek dus lekker de grond in stampen dat Caterham.

    Maakt de ouwe gek nog minder geloofwaardig dan hij al was.

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 14:52
    • Ja of het is 1 interview geweest waarin BE zei We helpen Caterham waar mogelijk maar als ze het niet redden, tja pech gehad. Als je het geld niet hebt is het beter om niet mee te doen...

      • + 0
      • 23 okt 2014 - 17:07
  • F14NL

    Posts: 19

    Crowdfunding, Dutch style en gaan met die groene banaan.

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 14:53
  • Wie is nu de grote verliezer? Fernandes of Kolles en consorten?

    Als ik het goed begrijp word de boel teruggedraaid en blijft het team, inclusief de schulden, in handen van Fernandes. En wat hebben die gasten van Kolles uiteindelijk neer moeten leggen?

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 15:02
  • Het zou me trouwens niets verbazen als Kolles en zijn club volgende week gewoon in Amerika aanwezig zijn. Roemeense goochelarij.

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 15:06
  • Sventje

    Posts: 23

    Ik denk dat dit de meest logische stap is om niet al hun miljoenen kwijt te raken. eerder zeiden ze al dat ze beter de boel hadden kunnen laten klappen en daarna pas overnemen.
    Denk dat ze een maas in de wet gevonden hebben om dit nu alsnog te doen.

    Fernades laat het "Catherham" falliet verklaren en de investeerders nemen alles alsnog over alleen nu zonder schuldeisers.

    • + 0
    • 23 okt 2014 - 15:32

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar