user icon

Hamilton over zijn toekomst: "Ik beloof helemaal niks"

  • Gepubliceerd op 20 okt 2014 12:45
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes-coureur Lewis Hamilton was afgelopen weekend in Hockenheim te gast bij de seizoensfinale van de DTM. Daar kreeg de Brit de vraag of hij kan beloven dat hij ook in 2015 voor Mercedes racet. Persbureau APA citeert Hamilton: "Ik beloof helemaal niks, aan niemand, zelfs niet aan mijn vriendin."

Daardoor staat de deur voor Fernando Alonso bij Mercedes toch nog op een kier. De Spanjaard zou het liefst naar Mercedes overstappen vanwege de dominantie van de Duitse renstal dit seizoen. Dat Alonso vertrekt bij Ferrari is inmiddels al aangekondigd door Luca di Montezemolo. Bild bericht dat de Scuderia het bij de Grand Prix van de VS in Austin officieel bekend zal maken.

Tegelijk zal Ferrari dan Sebastian Vettel als opvolger van Alonso presenteren. Wat de Spanjaard volgend jaar gaat doen is de grote vraag in de rijderscarrousel van dit jaar. Een sabbatical, McLaren-Honda, Mercedes of toch iets anders? Oud-coureur Christian Danner: "Het zou een groot verlies voor de Formule 1 zijn als Alonso volgend seizoen ontbreekt op de grid."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Ook niet aan zijn vriendin??? Hij gaat vreemd, let maar op :)

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 13:00
  • ik denk dat hij in 2015 bij mclaren honda rijd!

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 13:37
    • Ik denk dat het 2016 wordt en dat Alonso daar dan al rijdt. Lijkt me erg grappig om die twee daar dan opnieuw samen te zien. ;-)

      • + 0
      • 20 okt 2014 - 14:25
  • jive1975

    Posts: 50

    Nou ze laten allemaal lekker veel los ! En ze zijn heerlijk kryptisch.

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 14:01
  • Eddie2609

    Posts: 25

    ik was er vrij zeker van dat Alonso naar McLaren zou gaan en Vettel dus naar Ferrari, deze opmerking brengt me echter toch weer aan het twijfelen. Waarom zou Hamilton dit zeggen als hij de intentie heeft om bij Mercedes te blijven? Voor m'n gevoel zit hij dus (ook) ergens anders om tafel. Is het heel gek om te denken dat hij wellicht naar McLaren gaat, Vettel naar Mercedes en Alonso (ondanks de opmerking van Montezemolo) "gewoon"bij Ferrari blijft ??

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 14:22
    • waylon

      Posts: 2.250

      Als hi een deal met McLaren had ontkend was de reactie van iedereen geweest ? Daar geloof ik niets van"

      • + 0
      • 20 okt 2014 - 15:33
  • Danner heeft overigens volkomen gelijk: Alonso hóórt gewoon in 2015 op de grid. Het zou zonde zijn als hij een sabatical neemt.

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 14:26
    • Zonde als Alonso een sabbatical neemt? Waarom??

      • + 0
      • 20 okt 2014 - 19:06
    • LimboF1

      Posts: 4.765

      Ik zou er niet om treuren als hij er een jaar ertussen uitgaat, ook als hij naar een andere klasse verkast. Hij is een heel goed coureur, maar in mijn ogen is hij niet zo speciaal.

      • + 0
      • 20 okt 2014 - 20:14
  • "Daardoor staat de deur voor Fernando Alonso bij Mercedes toch nog op een kier. De Spanjaard zou het liefst naar Mercedes overstappen vanwege de dominantie van de Duitse renstal dit seizoen."

    Lekker positief stukje voor Alonso... ahum...

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 14:37
  • echt weer een uit zijn verband gerukt interview.

    Hij bedoeld gewoon dat hij nergers over een belofte kan doen puur omdat er altijd iets heel geks kan gebeuren waardoor het veranderd.

    is hetzelfde als de baas aan jou vraagt: kun je me beloven dat je hier over 10 jaar nog werkt. dat kun je gewoonweg niet

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 15:05
    • En waarom kan dat precies niet?
      Vroeger was dat namelijk heel normaal.

      Hier praat Hamilton niet over 10 jaar maar over slechts enkele maanden. Terwijl hij een contract heeft voor het jaar waarover hij praat.

      • + 0
      • 20 okt 2014 - 16:14
    • Lijkt mij ook, of Lewis is het zat en geeft het antwoord dat de heren journalisten willen horen; ik kan het me voorstellen als je al 100 x gezegd hebt in 2015 bij Mercedes te rijden en de intentie hebt daar ook na 2015 te rijden. Beetje de speculatiemolen voeden, hebben wij ook weer wat te mauwen.....

      • + 0
      • 20 okt 2014 - 19:08
  • marcio

    Posts: 2.523

    Hamilton gaat nergens heen. Geloven jullie zelf dat hij teruggaat naar het team waar hij twee jaren terug weg gegaan is, omdat hij niet voor de titel kon strijden, teveel sponsorverplichtingen had, niet de originele bokalen mocht houden en niet zichzelf mocht zijn. Daarnaast heeft hij nu de beschikking over een wagen waar hij zeker de komende twee jaren wereldkampioen mee kan worden. Als hij Mercedes voor McLaren ruilt dan is hij nog stommer dan ik dacht.

    • + 0
    • 20 okt 2014 - 17:29
    • Klopt.
      Of 25 miljoen rijker dan dat ie bij Mercedes zou zijn.... Met een titel vertrekken is ook wel vet natuurlijk.

      • + 0
      • 20 okt 2014 - 19:09
  • hahaha heerlijk hoe letterlijk mensen dit soort antwoorden kunnen nemen en dan een speculatie op gang brengen.. Hamilton geeft gewoon een politiek antwoord zoals het hoort als de onderhandelingen over een nieuw contract nog niet eens zijn besproken.

    Tuurlijk zegt Lewis nu niet dat hij met zekerheid bij Mercedes blijft.

    • + 0
    • 21 okt 2014 - 00:02

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit