user icon

Doornbos zet IRL uit zijn hoofd en mikt op Superleague Formula

  • Gepubliceerd op 18 maa 2010 13:19
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Robert Doornbos bergt zijn droom om het in de Amerikaanse racerij te maken voorlopig op. De Nederlander debuteerde vorig jaar in de IRL IndyCars na een succesvol seizoen in de Champ Car-serie, maar 2009 was geen succes voor de oud Formule 1-coureur. Voor dit jaar wist hij geen stoeltje in de IRL te bemachtigen en nu is zijn vizier op een andere raceklasse gericht, namelijk de Superleague Formula.

Daarin reed hij eerder al voor AC Milan en nu is het PSV-stoeltje het doel. Op zijn website schrijft Doornbos: "Op dit moment zijn wij volop in onderhandeling met Superleague Formula en Jan Lammers (SF team PSV). Al mijn trouwe sponsors (ING, Jumbo, Flogs.com, E.Factor en Red Bull) staan achter deze kans en blijven mij steunen. Bovendien heb ik een paar nieuwe partners. Daar ben ik ontzettend trots op."

"Superleague Formula wil ontzettend graag dat ik terugkeer. Echter, de uiteindelijke beslissing hangt af van het budget. Ik wil ontzettend graag op basis van performance racen voor Jan Lammers en PSV, maar ik begrijp dat Jan ook moet kiezen voor zekerheid na een turbulente periode. Jan en ik hebben al succesvol samengewerkt. Dat kan alleen nog maar beter worden als we eruit komen. Uiteindelijk zijn er dan alleen maar winnaars en zullen er vele fans naar Assen en Zolder komen, waar ik deze keer graag wil winnen. Ik hoop dat de keuze van Jan Lammers en PSV uiteindelijk valt op een snelle Nederlander in plaats van een buitenlander met heel veel budget. Ik weet zeker dat we kunnen strijden voor het kampioenschap. Als ik een seizoen Superleague Formula ga doen wil ik bij voorkeur racen voor PSV, de enige Nederlandse club die meedoet."

"Maandag weten we het zeker. Ik houd jullie op de hoogte. En mocht de keuze niet op mij vallen, dan hoop ik alsnog snel bekend te kunnen maken wat ik in 2010 ga doen. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Indy 500 is ook nog steeds een serieuze optie."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Op een of andere manier vind ik dat hij altijd meer praatjes heeft dan resultaten. Niet negatief bedoelt, maar de superleague vind ik nou niet echt een klasse om trots op te zijn... probeer dan een F3, GP3, GP2, formule Renault en bewijs dat je echt snel bent....

    • + 0
    • 18 maa 2010 - 13:31
    • stephen 66

      Posts: 72

      Mitchell je hebt gelijk met praatjes
      Het is een rotterdammer Deze jongen heeft
      al zijn geluk al verbruikt ? Binnen vijf jaar naar F1
      was al te mooi om waar te zijn van uit tennis
      Niet dat hij niet kan racen maar er zijn veel jongens
      die wel veel meer ervaring hebben en wel het hele traject
      hebben afgelopen

      • + 0
      • 19 maa 2010 - 19:00
  • @ mitchell:
    haha, nee die klassen (formule 3 en formule renault zeker) is hij allang ontstegen. GP2 kost te veel voor de Nederlander (anders was hij wel in de IndyCar gebleven) en GP3 had idd ookw el gekunt denk ik
    Ik vind Superleague helemaal geen slechte klasse voor hem, want hij heeft al bewezen snel yte kunnen zijn in die auto;s.
    zolkang je maar kan winnen in internationale grote klassen, doe je t goed, en dat kan robert in de SF

    • + 0
    • 18 maa 2010 - 13:40
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Zou het leuk vinden om RD weer in de SLF terug te zien, al denk ik niet dat ie Yelmer Buurman het vuur aan de schenen zal leggen...

    • + 0
    • 18 maa 2010 - 14:39
  • ja GP2 zuo wel goede klasse zijn voor hem

    • + 0
    • 18 maa 2010 - 14:45
  • GodiNH

    Posts: 9

    Hmmmmmmmm.....................

    Een coureur uit 010, oké. Maar dan gaan rijden voor 040 ???

    • + 0
    • 18 maa 2010 - 15:11
    • Kerel! het is geen voetbal! hij rijdt tenminste voor een Nederlandse club!

      • + 0
      • 19 maa 2010 - 10:20
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Alles beter dan voor 020 :-)

      • + 0
      • 20 maa 2010 - 18:09
  • felix50

    Posts: 5.792

    zo ga je steeds verder achteruit en dan nu weer met jan lammer samen met psv? die man heeft nog nooit een succesvol team gehad en wannner de wagen goed was verprutste hij het weer door de stategie.Ook nu zit die Lammers weer meetevreten en iedereen weet dat het weer niks word.Laat die man toch zijn eigen rondjes rijden hij wil overal zijn grijpgrage vingtjes in hebben met als gevolg dat hij net niks bereikt .Om de simpele reden dat hij teveel dingen doet en dan kan je ook niets echt goed .Je kunt niet racen in verschillende wagen en erbij nog meerder teams hebben ,dat gaat niet , hij denkt van wel .Volgens is dit zakken vullen en zijn werk half doen.

    • + 0
    • 18 maa 2010 - 16:28
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Jan nooit iets bereikt?

      - Europees F3 kampioen.
      - Overwinning op Le Mans.
      - 2x Wereldtitel in het sportwagen kampioenschap.

      Norm dat maar niks...

      • + 0
      • 18 maa 2010 - 17:56
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ok, dus van iets naar helemaal niets.

    • + 0
    • 18 maa 2010 - 17:52

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar