Volgens verschillende berichten op internet steunen de overige Formule 1-coureurs elkaar. Zo zouden ze met zijn allen aanwezig zijn in het ziekenhuis om op de hoogte te blijven van het nieuws over hun collega.
Photo de la voiture du pauvre #Bianchi.... On imagine mieux le choc de notre pilote ! #CourageJules pic.twitter.com/wwEwCPDY4N
— Guillaume Muller (@Guill_Muller) 5 oktober 2014
1

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 3.229
Allemachtig, dat ziet er echt vreselijk uit zeg, als dat nog maar enigszins redelijk voor hem afloopt!
Posts: 2.496
Volgens L'Equipe is de operatie geslaagd en ligt Bianchi niet aan de beademing. Fingers crossed...
Posts: 11.757
Het "feit" dat ie zelfstandig zou ademen is hoopgevend te noemen. Pfff wat een dag, van die dingen waar jr mee bezig blijft.
Posts: 5.855
http://images2PUNTcorriereobjects.it/methode_image/2014/10/05/Speciali/Foto%20Gallery/17507881_MGZOOM.jpg
Hier zie je de helm duidelijk
Posts: 3.846
Niet te zien,geeft aan server niet gevonden.
Posts: 2.263
De ''PUNT'' vervangen door een daadwerkelijke punt lost dat probleem op.
Posts: 17.675
Helm aan de rechterzijde duidelijk zichtbaar, maar dat is niet de kant van de impact
Posts: 1.424
Om te beginnen goed nieuws (voor zover)dat de operatie is geslaagd.verders hoop ik dat hij volledig hersteld.En heel sociaal dat ze met zijn alle daar in het ziekenhuis zijn.maar kolere wat een klapper die heb gemaakt,(mag zo niet denken maar dacht aan 1994 Ratzenberger)
Posts: 17.675
Ziet er natuurlijk vreselijk uit, zo'n achterzijde van een takelwagen is 1 groot contra gewicht, als je daar met een F1 wagen tegenaan klapt blijft er niets van over terwijl de takelwagen waarschijnlijk niet meer dan een paar krassen heeft.
Zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden, eerst al die marshall in Canada, nu Bianchi.
Posts: 3.846
''......onder welke hoek Jules Bianchi onder de tractor terecht is gekomen.''
Tractor?
Lijkt mij meer een shovel.
Posts: 1.332
Allemachtig, de hele rollbar ligt af...
Enig lichtpuntje zo te zien is weinig schade aan de helm.
Posts: 5.725
Nu krijg je denk ik weer het gezeur over cockpits die afgesloten moeten worden, soort van straaljager idee.
Zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden dit en alweer in dezelfde bocht als vroeger met Brundle in 1994. Ook McNish kent deze bocht zeer goed, Raikkonen en Alesi ook. Best wel een heftig gedeelte, iedereen behalve Jules kwam er goed vanaf maar nu door een bergingsvoertuig....pfff.
Beterschap.
Posts: 236
Ik denk eerder dat we van nu af aan dat als er een auto moet worden weggehaald we een safety car krijgen.
Posts: 5.745
Geen andere woorden dan dat ik hoop op een snel en volledig herstel...
Posts: 272
Een heftige foto. Tijdens de televisie-uitzending was er heel veel onduidelijkheid. Allemaal goed te verstaan als je zo die foto bekijkt. Het grijpt je naar de keel. Dit incident is enkel op te lossen door overal telescopische kranen te plaatsen zodat ze de wagens kunnen takelen zonder het circuit op te komen met rollend materiaal. Maar dit is bijna niet uitvoerbaar en kost handenvol geld. Dit accident is een samenloop van omstandigheden.
Hopelijk hersteld Bianchi volledig van deze klapper.
Posts: 1.213
En dat niet alleen. Hij had ook een paar anderen mee kunnen scheppen die de auto trachten weg te halen daar. Dat zou je best geluk kunnen noemen.
Posts: 9.505
Overal telescopische kranen? Het mag wat kosten. Ze moeten gewoon iets met de dubbele gele vlag situatie doen. Maximum snelheid instellen ofzo?
Posts: 18.535
Heeft niks met kostprijs te maken, maar alles met mogelijke ruimte daarvoor. Wat is er overigens mis met de regels van de dubbele gele vlaggen? Extreme behoedzaamheid en bereid zijn te kunnen stoppen, lijkt me vrij duidelijk..
Posts: 9.505
Dat laat nogal wat ruimte over voor interpretatie natuurlijk, zoals we gisteren ook zagen. Waarschijnlijk dacht Bianchi langzaam genoeg te rijden. Een maximum snelheid instellen is te controleren.
Overigens hoeft het van mij niet hoor. Risico hoort er gewoon bij, dit was gewoon een ongelooflijk ongelukkig moment.
Posts: 2.195
De Fransman van Marussia heeft zondag een operatie ondergaan en ademt weer op eigen kracht, meldt de BBC.
Bianchi heeft wel ernstig hoofdletsel overgehouden aan zijn crash. Hij blijft voorlopig op de intensive care.
staat op nu.nl
Posts: 3.984
Verschrikkelijk man.
Het was toch daar, kan ik kwaad om worden, waarom dan die risico nemen dan?
Voortaan bij geel halve snelheid in die sector.
Had nog eegen kunnen aflopen met al die stewards dasr.
Hopelijk komt alles weer goed.
Sterkte bianchi
Posts: 599
Herinnerd iemand zich dit nog? Liuzzie die bijna voluit in zo'n ding rijd tijdens de eerste rondes van de 2007 Nurburgring GP, 5 auto's die eraf schuiven in bocht 1 met o.a Lewis Hamilton & Nico Rosberg
www.youtube.com/watch?v=69JUz9BDrXQ
Posts: 2.195
Ja met Olav die iets zei in de trant van 'dan mis je er een paar in je Italiaanse hoofd' of zo
Posts: 599
Ja precies! zo van SC en gele vlaggen en er dan toch zo afschuiven
Posts: 267
Wat te denken van deze crash van Schumacher tijdens de GP van Brazilië in 2003:
http://youtu.be/43WIaLKspP4
De FIA had toen al voor passende maatregelen moeten zorgen.
Posts: 18.535
Liuzzi ging eraf toen de SC al buiten was, wat dus ook gewoon aangeeft dat dit een incident is dat gewoon niet te vermijden viel.
Schumacher is achteraf bestraft voor te snel rijden onder geel, Alonso trouwens deed hetzelfde en ging er ook hard af en werd ook bestraft. Dat zijn gewoon kwesties van eigen fouten.
Posts: 7.320
Er zullen wel weer mensen zijn die dit verkeerd interpreteren maar ik baal er echt van dat het niet in beeld was. Zo'n freak accident, zo legendarisch, a la Burti op Spa, of Kubica Montreal. Die crashes en die aftermath staan in mn geheugen gegrift. Echt onderdeel vd historie vd moderne F1. En dan gebeurt er zoiets extreems en dan is t allemaal buiten beeld [gehouden]. Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik dat dat echt betreur. Nee, ik hoef geen bloed te zien, en ja dat met Senna en Ratzenberger was te 'graphic' in beeld ja. Maar ik wil lichaamstaal vd doktoren lezen, de Marshalls. Ik wil het zien, de impact. de behandeling. Hoeft niet volledig ingezoomd, maar net als destijds met Sato/Heidfeldcrash in Oostenrijk [die race dat Barrichello Schumi voorbij liet vlak voor de finishlijn]. Het VOLLEDIG buiten beeld houden vind ik echt slecht.
Ik ga verder niet hopen op t feit dat Bianchi ooit weer F1 kan rijden. Ik hoop gewoon dat hij blijft leven en wel zodanig dat hij gewoon nog n fijn leven kan hebben. Alle goeds vanuit hier wat dat betreft..