Alonso baalt van gemiste kans na vroege uitvalbeurt

Fernando Alonso heeft een teleurstellende race op Suzuka achter de rug. Voor de tweede keer in drie races viel de Ferrari-coureur uit. Sterker nog, de Spanjaard kwam in Japan amper aan racen toe. Nog voor de race van de safety car verlost was, zat de race er voor Alonso al op.

Alonso moest zijn Ferrari op het circuit parkeren nadat een elektronisch probleem verder rijden onmogelijk had gemaakt. De tweevoudig wereldkampioen spreekt van een gemiste kans op Suzuka: "Het is doodzonde. Ik had een elektronisch probleem, iets met een verbinding. We hebben vandaag een kans verloren." Ferrari kende sowieso een teleurstellende race in Japan. Zo kwam Kimi Raikkonen niet verder dan de twaalfde positie.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • ZO, MAAR EVEN IN EEN DRAADJE DAT NIET OVER BIANCHI GAAT, WANT DAARIN VIND IK HET NIET GEPAST OM DE AANDACHT VAN DE MENSEN ACHTER DEZE SITE TE TREKKEN.

    SINDS ENKELE DAGEN IS HET WEER HUILEN MET DE LAMP SCHEEF! DE FORUMSOFTWARE HAPERT VOORTDUREND! DE 'REAGEREN'-KNOP DOET HET VAKER NIET DAN WEL....

    LAAT S.V.P. IN IEDER GEVAL WETEN DAT JULLIE OP DE HOOGTE ZIJN VAN DEZE PROBLEMEN EN VERTEL ONS WAT JULLIE ER AAN GAAN DOEN.

    ALVAST BEDANKT.

    • + 0
    • 5 okt 2014 - 13:20
    • Andreshoi

      Posts: 13

      Ik reageer nooit hier om die rede en ook omdat je na je reactie niet direct kan zien wat je getypt hebt aangezien je reactie NIET direct op de site komt.
      ZEER IRRITANT.
      Diep triest eigenlijk dat een site dit niet eens fatsoenlijk kan regelen.
      Doe het dan net zoals op gpupdate, want die hebben facebook in hun site om te kunnen reageren en dat werkt perfect.

      • + 0
      • 5 okt 2014 - 13:58
    • Andreshoi heeft 11 en pulle 4 reacties.

      Bij 100 reacties wordt je reactie direkt geplaatst. Dit ivm spam/ongewenst gedrag.

      Nbtt: info@f1today.net. Mijn ervaring is dat je snel antwoord krijgt. Als je toch gaat mailen, zeg dan ook even dat de reclame nog steeds ongevraagd mijn scherm vult op de telefoon.

      • + 0
      • 5 okt 2014 - 17:27
  • pulle

    Posts: 14

    idd

    • + 0
    • 5 okt 2014 - 13:44
  • Voor de gene die geintresseert is ik heb wat inside info over alonso
    Hij is kwaad weggegaan bij een bespreking met mattiacci omdat hij geen nummer 1 status meer krijgt en geen salaris verhogen. Daardoor is/heeft hij ontslag genomen en heeft ferrari vettel zijn pre contract geactiveerd.

    • + 0
    • 5 okt 2014 - 21:24
    • Daarnaast heeft hij nog geen contract getekend voor 2015 en is aan het twijfelen om een tussenjaar te nemer omdat hij een hekel heeft aan een man (ron dennis)
      Hij wil het liefst in 2016 bij mercedes rijden.

      Vandaar komen waarschijnlijk ook de lotus geruchten

      • + 0
      • 5 okt 2014 - 21:38
  • Triumph

    Posts: 129

    Eigenlijk de 2e keer dat hij zich in zijn vingers snijd!
    Las ergens dat hij Mattiacci in die bespreking voor son of a b had uitgemaakt!
    Ik denk dat hij flink genaaid is nu (door Ferrari, Vettel en Redbull), enige optie lijkt McLaren maar het is moeilijk te peilen hoe vergefelijk ome Ron is :) en daarnaast is het nog maar de vraag hoe goed Mclaren Honda zn zaakjes voor elkaar heeft in 2015. Sabbatical nemen? Dat zou zonde zijn en daar is ie volgens mij te oud voor. Lotus is een te grote gok, ik zeg Fernando pak je gereedschapskist erbij en breek dat contract van Massa open met n koevoet :)) neem nog wat centjes van Santandor mee en ziezo: Alonso en Bottas bij Williams for 2015!! I have a dream.....

    • + 0
    • 5 okt 2014 - 22:09
    • Hij is inderdaad eigenlijk te oud voor een sabbatical. Ik ben het niet met je eens dat hij genaaid is door Vettel. Die heeft alle recht om voor zichzelf (zonder manager nota bene!) een nieuw contract te regelen. Dat zulks ten koste gaat van een andere coureur is hard, maar zo is de Formule 1. Het is geen vriendenclubje van een stel amateurs dat op zondagmiddag op toertocht gaat...

      • + 0
      • 5 okt 2014 - 22:46
    • renzo

      Posts: 932

      Te oud ????? Prost werd ontslagen door Ferrari in 1991. In 1992 was Prost er een jaar niet bij. In 1993 werd hij voor de 4e maal kampioen op 38 jarige leeftijd.....

      Ik vermoed (en hoop) dat Honda McLaren dwingt Alonso te contracteren. F1 zonder de beste rijder is niet compleet (ben geen Alonso fan......) Maarja tergen welke prijs. Als bovenstaande waar is dan heeft Alonso zichzelf in zijn voet geschoten.

      • + 0
      • 6 okt 2014 - 10:42
    • Ja RENZO, te oud. Er is een tegenwoordig een flinke instroom van jonge coureurs. Toegegeven: de laatste man die een comeback maakte (Kimi) deed dat succesvol, maar de voorlaatste (Schumi) was allerminst succesvol. Dus ja, te oud voor een sabbatical. Ik raad het Alonso af.

      • + 0
      • 6 okt 2014 - 11:58
    • renzo

      Posts: 932

      @NBTT, klets......er is net zo veel instroom van jongelingen als 25-30 jaar geleden.
      Dat Kimi succesvol was bij Lotus zat hem in de auto. Die was gewoon goed. Waar is Kimi nu ?
      Had Alonso in de Lotus gezeten had hij meer gewonnen dan hij met Ferrari had gedaan.
      Dat Schumi niet succesvol was zat hem in de auto. Schumi was niet zo veel trager dan Rosberg.

      • + 0
      • 7 okt 2014 - 09:44

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar