user icon

Rosberg pakt pole position op Suzuka

  • Gepubliceerd op 04 okt 2014 08:03
  • comments 23
  • Door: Danny Sosef
Nico Rosberg heeft de pole position voor de Grand Prix van Japan achter zijn naam geschreven. De Mercedes-coureur was sneller dan teamgenoot Hamilton, die vanochtend een mentale tik kreeg door zijn crash aan het einde van de derde vrije training. De Brit start wel als tweede, met achter zich Valtteri Bottas als derde.

De top tien wordt aangevuld door Massa, Alonso, Ricciardo, Magnussen, Button, Vettel en Raikkonen. Voorlopig zal de race om 8:00 uur Nederlandse tijd plaatsvinden, al denkt de organisatie nog na om dit eventueel te wijzigen als het dat nodig acht.

Mocht het tijdstip van de start van de race wijzigen zullen we dit direct melden.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Jammer, geen pole voor Lewis. Maar een geweldig rondje van Rosberg. Op geen foutje te betrappen, dus het is verdient. De opgelopen schade in VT3 heeft misschien toch wat invloed gehad ook op de prestaties van Lewis in deze kwalificatie. Bottas ook weer snel. Max haalbare, net zoals het max haalbare voor Alonso.

    Morgen ligt alles open op een natte baan. Het belooft weer een thriller te worden! Maar hopelijk geen SC gedoe.. Dat kan roet in het eten gooien.

    • + 0
    • 4 okt 2014 - 08:12
    • Rosberg was gewoon sneller vandaag, punt

      • + 0
      • 4 okt 2014 - 08:29
    • Waarom inderdaad altijd smoesjes verzinnen waarom Rosberg sneller is? Rosberg is dit seizoen zo vaak sneller geweest...

      • + 0
      • 4 okt 2014 - 08:51
    • Hij zegt toch niks raars? Rosberg was vandaag inderdaad de snellere. Het is raar dat jullie gelijk in de verdediging schieten.

      • + 0
      • 4 okt 2014 - 11:28
    • Bsafranky

      Posts: 629

      Waarom altijd reageren als iemand n oorzaak probeert te vinden van het iets minder presteren van zijn/haar favoriet? Hij zegt toch dat t rondje van Rosberg nagenoeg foutloos was? Azijnpi..ers

      • + 0
      • 4 okt 2014 - 17:32
    • sailor

      Posts: 10.630

      Waarom zou er altijd een oorzaak moeten zijn dan??

      • + 0
      • 4 okt 2014 - 21:11
  • Peter

    Posts: 954

    Gelukkig geen pole voor die eikel die z'n zonnebril op houdt tijdens persfoto.
    Zou het zo kunnen zijn dat Vettel en Kimi gokje wagen met extreme regenafstelling om zo van hun rampjaar nog wat leuks te maken?

    • + 0
    • 4 okt 2014 - 08:22
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Inderdaad wat een eikel zeg. Alleen daarom verdient hij de titel al niet.

      • + 0
      • 4 okt 2014 - 08:30
    • Peter heeft gelijk.
      Als je een beetje fatsoen in je donder hebt doe je je zonnebril af als je met iemand spreekt. Laat staan op dit wereldtoneel.

      • + 0
      • 4 okt 2014 - 10:56
    • tja, ik vind het een geweldige coureur maar van dit soort fratsen ben ik ook geen fan

      • + 0
      • 4 okt 2014 - 11:32
    • Bsafranky

      Posts: 629

      Haha alsof anderen dat nooit deden.

      • + 0
      • 4 okt 2014 - 17:33
  • .Henry

    Posts: 1.308

    Ik vraag we nu wel af wie nu echt de beste kwalificatierijder is, Hamilton, Rosberg of Vettel.

    • + 0
    • 4 okt 2014 - 08:28
  • Laat dit seizoen alsjeblieft zo snel mogelijk over zijn, ik vind er dit jaar geen reet aan!

    Ik maak me alvast klaar voor volgend jaar:-)

    • + 0
    • 4 okt 2014 - 08:28
  • Warlord

    Posts: 2.095

    "Morgen ligt alles open op een natte baan. Het belooft weer een thriller te worden! Maar hopelijk geen SC gedoe.. Dat kan roet in het eten gooien."

    Eerlijk waar, het lukt me niet om uit te kijken naar de race van morgen. Ik verwacht 1 groot fiasco zoals het de laatste jaren altijd is in de regen. Gejank over aquaplaning -> boem, meteen de eerste SC naar buiten.

    Maar heel mooi rondje van Rosberg inderdaad. Hij geeft niet zomaar op blijkt maar weer. En ik hoop dat er geen technische mankementen in het verschiet liggen voor beide heren. Dan word het echt "do or die" deze laatste 5 races."Morgen ligt alles open op een natte baan. Het belooft weer een thriller te worden! Maar hopelijk geen SC gedoe.. Dat kan roet in het eten gooien."

    Eerlijk waar, het lukt me niet om uit te kijken naar de race van morgen. Ik verwacht 1 groot fiasco zoals het de laatste jaren altijd is in de regen. Gejank over aquaplaning -> boem, meteen de eerste SC naar buiten.

    Maar heel mooi rondje van Rosberg inderdaad. Hij geeft niet zomaar op blijkt maar weer. En ik hoop dat er geen technische mankementen in het verschiet liggen voor beide heren. Dan word het echt "do or die" deze laatste 5 races.

    • + 0
    • 4 okt 2014 - 08:28
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Geweldig voor Williams, en nu maar hopen dat ze ook zo hoog gaan eindigen. dat team is echt helemaal op de weg terug.

    • + 0
    • 4 okt 2014 - 08:39
  • Gerechtigheid, nu nog de overwinning!!!

    • + 0
    • 4 okt 2014 - 09:08
  • Cypher

    Posts: 2.155

    Ik hoop ook maar dat een paar mensen al een beetje op de regen gegokt hebben morgen, want anders zijn sommige gaten wel heel groot ...

    • + 0
    • 4 okt 2014 - 11:04
  • sailor

    Posts: 10.630

    Nette pole van Rosberg.

    Vorige kwalificatie won Hamilton nipt van Rosberg met een verschil van 000.7 seconde.
    Nu wint Rosberg de kwalificatie weer.

    Dat laat toch wederom zien dat de heren eigenlijk niets onderdoen voor elkaar

    • + 0
    • 4 okt 2014 - 15:55
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      In de quali, heb je een punt.
      In de wedstrijd vind is lewis beter.
      Nieuwkomer Max vindt dat Lewis wk wordt omdat hij 0,2 sec sneller is dan nico :-)

      • + 0
      • 4 okt 2014 - 23:53
    • sailor

      Posts: 10.630

      Aan het begin van het seizoen was Lewis duidelijk beter , dat vind ik nu niet meer.
      Nu vind ik ze echt gelijkwaardig.
      Daarbij kun je het de laatste tijd moeilijk meten wie beter is in de wedstrijden omdat er steeds weer wat aan de hand is met 1 van de 2 Mercedes coureurs , de laatste wedstrijd was het Nico weer die niet kon meedoen en Italie vond ik enigszins verdacht

      • + 0
      • 5 okt 2014 - 00:07

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar