user icon

Button zeker van zijn zaak: "Blij dat ik hier in 2015 race"

  • Gepubliceerd op 23 sep 2014 11:32
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
De toekomst van McLaren-coureur Jenson Button hing het ene moment nog aan een zijden draadje en het andere moment klinkt de wereldkampioen van 2009 weer vol vertrouwen. De 34-jarige Brit is er vrij zeker van dat hij ook in 2015 voor McLaren uitkomt.

Aan The Guardian deelde Button mede: "Ik maak me totaal geen zorgen over mijn toekomst. Ik ben blij dat ik volgend jaar ook hier race. Ik heb het gevoel dat ik op dit moment sterk presteer." Over de identiteit van zijn mogelijke teamgenoot liet hij niks los.

Dat betekent dat Button de hereniging van McLaren met Honda meemaakt. Zelf heeft hij ervaring met de Japanse autofabrikant. "Ik weet dat Honda er alles aan doet om gelijk vanaf het begin competitief te zijn met de V6 turbo."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • ik vind dat mclaren eigenlijk best nog een jaar met dit duo kan doorgaan...
    ze kunnen zich beter concentreren op het bouwen van een fatsoenlijke auto.

    • + 0
    • 23 sep 2014 - 12:01
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Ik rekende erop dat beiden zouden blijven in 2015 (overgangsjaar naar topcoureur in 2016), maar dit bericht is wel opvallend in combinatie met de uitspraken van Magnussen tegelijkertijd. Zal Magnussen dan opeens op hete kolen zitten?

    Ik zou als McLaren zijnde dan eerder Button wegtrappen. Hij is een vaste waarde wat betreft punten, maar daardoor weet je ook gelijk dat het niet meer dan dit gaat worden. Voor het tweede jaar op rij een veelbelovend talent (dat nog ietsje moet rijpen) wegtrappen is wel érg veilig en kortetermijndenken.

    • + 0
    • 23 sep 2014 - 12:28
    • Tsja moeilijke beslissing, Button is bewezen steady en toch ook wel snel, want hij en Hamilton waren toch wel behoorlijk aan elkaar gewaagd. En Magnussen vind ik ook een aanwinst, heeft nog wat ruwe kantjes maar laat zo nu en dan toch wel mooie dingen zien. Maarja, met Honda op komst kan het goed zijn dat ze op zeker spelen, (lees: dat Honda ook een bepalende stem heeft in de rijderskeuze) Dan wellicht toch Button en Alonso....

      • + 0
      • 23 sep 2014 - 12:47
    • Warlord

      Posts: 2.097

      Button staat nu 7e in het kampioenschap, Magnussen 12e. Button is wereldkampioen, goed in punten scoren en heeft al met Honda gewerkt. Als Honda zijnde zou ik Button boven Magnussen verkiezen.

      • + 0
      • 23 sep 2014 - 13:11
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      @Warlord
      Deels waar, maar Button haalt die punten vooral doordat hij vaak zo op safe speelt. Als pure racer gezien is hij nooit half de coureur geweest die Hamilton is, en ook Pérez én Magnussen rijden zich vaker in de kijker. Dat is toch ook belangrijk voor het team en de sponsoren. Bovendien kan die vechtlust net het verschil maken als ze opeens wél weer voor het WK kunnen strijden. Dan zou ik liever een ruwe racer wat beter proberen te coachen dan iemand laten racen bij wie dat niet 100% in het bloed zit.

      Maar dat is natuurlijk roepen vanaf de zijlijn. Beide types zijn op hun eigen manier waardevol en op hun eigen manier waardeloos. ;-)

      • + 0
      • 23 sep 2014 - 13:37
    • waylon

      Posts: 2.269

      Magnussen had het dit weekend al behoorlijk warm dus misschien is het een voorteken.

      • + 0
      • 23 sep 2014 - 16:39
  • sailor

    Posts: 10.753

    Het zou leuk zijn als Button kan blijven rijden binnen de formule 1.
    Ik heb altijd wel een zwak gehad voor Button , altijd wel sympathiek tegen z'n teamgenoot en komt bij mij over als een hele gewone jongen zonder veel poespas en theater.

    • + 0
    • 23 sep 2014 - 12:41
  • Kleine correctie in de tekst zou wel op zijn plaats zijn.
    Button is de WK van 2009.

    • + 0
    • 23 sep 2014 - 12:45
    • sailor

      Posts: 10.753

      De leden van de redactie van deze site hebben nu pauze , er is iemand jarig en er wordt taart uitgedeeld in de kantine , dus voorlopig zal het niet gecorrigeerd worden :-)

      • + 0
      • 23 sep 2014 - 12:49
  • Eerst bevestigd zien en dan geloven

    • + 0
    • 23 sep 2014 - 12:57
  • Leuke 2e rijder.

    • + 0
    • 23 sep 2014 - 13:12
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Een zwakke line-up en een slechte wagen, waar is het McLaren van een paar jaar geleden.

    • + 0
    • 23 sep 2014 - 13:38
  • Maximo

    Posts: 6.830

    Alonso gaat naast Button rijden bij mclaren. Voor mij zijn alle signalen duidelijk.

    • + 0
    • 23 sep 2014 - 14:48
    • Button moet opnieuw tekenen dus meteen clausule van 2e rijder erin......oeps dat doet McLaren nooit....kuch

      • + 0
      • 23 sep 2014 - 18:32
    • Ja Pietje, maar dit scenario wordt al waarschijnlijker. En ik denk dat Button het er niet van laat afhangen, die is allang blij als ie mag blijven.

      • + 0
      • 23 sep 2014 - 18:52
  • Dat kan alleen maar betekenen dat McLaren en Honda de moed hebben opgegeven om een top coureur binnen te halen (Alonso - Vettel) anders plaats je dit soort opmerkingen niet, dat zou spelen met vuur zijn.

    • + 0
    • 23 sep 2014 - 17:37

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar