user icon

Ecclestone: "Turkije blijft gewoon op Formule 1-kalender"

  • Gepubliceerd op 15 maa 2010 09:02
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Vermoedens dat Turkije dit jaar voor het laatst gastheer van een Grand Prix is zijn voorbarig. De race op Istanbul Park trekt elk jaar weinig bezoekers en het einde leek nabij. Bernie Ecclestone spreekt dat in de Financial Times echter tegen: "Turkije is een grote markt en blijft op de kalender. Uiteindelijk krijgen ze het daar wel voor elkaar."

Het schema van dit jaar bestaat uit negentien races, daar komen mogelijk twee Grands Prix bij voor 2011, met wellicht een terugkeer naar Indianapolis. "Daar kunnen we naar kijken. Eenentwintig races is geen probleem, al acht ik de kans groter dat we naar twintig Grands Prix per jaar gaan. Dat is een mooi rond aantal en makkelijk te onthouden", aldus Ecclestone.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • F10

    Posts: 16

    En voor Bernie is 20 x $$$ gewoon makkelijker te berekenen.

    • + 0
    • 15 maa 2010 - 09:34
  • FA1903

    Posts: 413

    Qua toeschouwers is dit niet leuk natuurlijk maar we moeten toch toegeven dat Istanbulpark toch wel een mooie piste is waar het één ander gebeurt!

    • + 0
    • 15 maa 2010 - 09:42
  • als ie dit nou zou zeggen over spa.......

    • + 0
    • 15 maa 2010 - 14:24
  • Waarom?!
    Hij moet op een gegeven moment toch ook zien dat de GP van Turkije een grote mislukking is en dat de F1 alleen maar lijdt aan dit soort banen. (net als Bahrein, Valencia, Hockenheim i.p.v. Nürburgring, Singapore, Abu Dhabi, nog een paar andere waarvan ik ze niet eens durf op te noemen, en ik ga ook een gok wagen dat Zuid - Korea een grote saaie optocht wordt)

    Indianapolis vond ik altijd wel een leuk circuit vanwege de hoge snelheden net als in Monza, dus die mag ven mij wel terugkomen, maar ga nou eens leren van je fouten en ga wat doen voordat de Formule 1 geen Formule Geldwolf of Formule Optocht wordt.

    Blijf gewoon op de beste circuits die er zijn: DE ORIGINELE!

    • + 0
    • 15 maa 2010 - 15:03
    • Seninha

      Posts: 21

      mee eens over de \'mission impossible\' banen die je noemt. echter het mickey mouse infield van indianapolis is ook verre van boeiend, net als van bahrein. wat mij betreft is het op indy de oval of niets. zou leuk zijn om banen te hebben met meer dan 1 inhaalmogelijkheid (meestal 1e bocht na start).

      Finance One is het helaas al met de groeten van bernie:(

      Oude banen of in ieder geval dat concept zien we helaas minder en minder. Suzuka en 1 woord, machtig! Zelfde voor Spa en er zijn er nog enkele andere. Van alle treintjescircuits mag van mij alleen Monaco blijven vanwege de uitstraling, historie en uitdaging.

      • + 0
      • 15 maa 2010 - 17:44
  • 2fast

    Posts: 118

    Eerlijk is eerlijk Turkije heeft echt een prachtig circuit! Er word daar ingehaald voor de verandering! 1ste bocht net als in brazilie prachtig! Bocht 8 is echt super, nog nooit zo eentje gezien! Spa heeft eau rouge, Istanbul heeft turn 8!

    • + 0
    • 15 maa 2010 - 17:41
  • jjgend

    Posts: 155

    Banan die er van mij gewoon altijd bij moeten zijn:
    (niet op specifieke volgorde)

    1: Spa
    2: Monza
    3: Silverstone
    4: Nurburgring
    5: Montreal
    6: Sao Paolo
    7: Suzuka
    8: Melbourne
    9: Sepang
    10: Imola
    11: Monaco
    12: Barcelona

    Verder gaat mijn voorkeur dan nog uit naar:

    - Istanboel
    - Hockeheim
    - Indianapolis
    - Magnicourt

    Als deze er zeker bij zijn mag opa Bernie er zelf nog 4 kiezen om zijn zakken te vullen ;)
    (als niet niet per ongeluk nog een belangrijke baan vergeten ben natuurlijk)

    Zeker niet:

    - Valencia
    - Singapore

    • + 0
    • 15 maa 2010 - 19:39

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar