user icon

Hispania Racing start auto in garage in Bahrein

  • Gepubliceerd op 11 maa 2010 15:11
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Hispania Racing heeft de Cosworth-motor in de auto van Bruno Senna opgestart in de pitbox op het circuit van Bahrein. De Spaanse renstal kende in de voorbereiding veel problemen en testte niet, maar lijkt de eerste Grand Prix wel te halen.

Het tempo en de betrouwbaarheid vormen nog een raadsel, Hispania Racing reed nog geen meter. De Italiaanse chassisbouwer Dallara ontwierp de wagen waarin Senna en Karun Chandhok dit jaar debuteren. Hispania Racing staat onder leiding van teambaas Colin Kolles.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Hij start. Dat is al heel wat. Zou lullig zijn als ze het hele weekend bezig waren om de auto te starten.

    • + 0
    • 11 maa 2010 - 15:40
  • Het team heet officieel HRT hoor.

    Het zal mij benieuwen hoe het hun vergaat. De andere twee nieuwe teams hadden toch grote problemen tijdens de eerste tests.

    • + 0
    • 11 maa 2010 - 16:04
  • rufage

    Posts: 167

    En hij deed het?
    Nou dat is al heel wat.

    • + 0
    • 11 maa 2010 - 16:14
  • Dat is nog eens een prestatie! Nu maar hopen dat de auto\'s blijven rijden het hele weekend ;) Het zal me niks verbazen als er een kleine crash gebeurd, er iets afbreekt, en dan het team weinig reserve onderdelen heeft....

    • + 0
    • 11 maa 2010 - 16:35
  • Hoe dan ook, een zeer zeer interessant experiment hoe een team/auto zich gedraagd in de moderne F1 die nog geen meter gereden heeft maar meteen mee moet met de grote jongens. Dokumantairemateriaal. (ja, dit zou echt een mooie doku op kunnen leveren als je er wat jaartjes overheen laat gaan).

    • + 0
    • 11 maa 2010 - 16:42
    • Ze hebben eerst nog 3 vrije trainingen en een kwalificatie hoor :)

      maar goed ik ben het met je eens. Wat ik me trouwens afvraag, de FIA doet dus wel een stel crashtests, maar ze controleren blijkbaar niet goed of de vleugels vast blijven zitten. Daar zou misschien ook een keer wat aan gedaan moeten worden.

      Niet alleen bij Virgin, maar ook Sauber, Simtek, McLaren heeft toch wel eens problemen gehad met de achtervleugel. Nou ja voor dat gedoe van McLaren hebben ze toen dus inderdaad wel een test voor ingevoerd om te voorkomen dat ze dat weer deden (ook al had Toyota die memo vorig seizoen even gemist), maar toch.

      • + 0
      • 11 maa 2010 - 17:00
  • hup

    Posts: 26

    Wat een belachelijk bericht.
    Ieder team start toch zijn auto in de pitbox.

    • + 0
    • 11 maa 2010 - 17:02
  • Ik wil ze zien rijden!! Ik zal morgen zeker even inloggen voor beelden! Documentaire materiaal? Zeker, maar niet voor het eerst dat zoiets gebeurt denk ik. Dit begint weer op old-school F1 te lijken.

    • + 0
    • 11 maa 2010 - 17:38
  • de auto zou de top 10 maar halen. dat is pas nieuws...:P maar zullen wel uit vallen of op minuten eindigen.

    • + 0
    • 11 maa 2010 - 17:49
  • Zozo, toen ik vandaag mijn auto startte, deed hij het ook, ze staan als F1 team dus net zo ver als ik in een personen auto. ;p

    • + 0
    • 11 maa 2010 - 18:18
  • erik1

    Posts: 248

    @papa van kimi, inderdaad mooi materiaal. Maar ik blijf erbij dat ik het inconsequent vind van de FIA om dit gevaarlijke experiment uit te voeren. Aan de ene kant allerhande halsbrekende toeren met eisen van circuits, regelaanpassingen ed. Nu zijn ook die wieldoppen verboden -gelukkig. Maar dan wel een compleet onberekenbare auto loslaten tussen de gevestigde orde. (Hoewel Dallara natuurlijk wel de nodige ervaring heeft...)

    • + 0
    • 11 maa 2010 - 18:56
    • Ja dat klopt Erik. Het rijmt absoluut niet! De 1e vrije training is de shakedown van de HRT. En stel dat ze net als Virgin ineens een groot probleem blijken te hebben..Dan moet het nog maar blijken of ze meedoen zondag. Of ze klappen er hard af; er is nl nog geen milimeter data bekend over deze auto dus ergens over de grens gaan is very likely. ze moeten nl toch weten waar die grens ligt bij deze auto. Damn, wat een opgave. Maar wel verdomde interessant. Stel dat door hun crash er een Ferrari of McL afklapt en er is letsel..Geloof me, dan krijgt Todt het meteen erg erg zwaar...

      • + 0
      • 11 maa 2010 - 20:49
    • Waarom is een vrije training tijdens een raceweekend dan zoveel anders dan de testsessie die ze in Jerez en Barcelona gehouden hebben?

      • + 0
      • 11 maa 2010 - 21:27
  • Ik ben het met Hup eens. Het is volkomen normaal dat de teams, nieuw of niet, hun motoren even starten en wat niet...

    • + 0
    • 11 maa 2010 - 21:01
  • effe wat anders mare gaat Kolles zich ook nog bemoeien met zijn Audi\'s in de 24 uur van Le Mans en de LMS. Lijkt me wel zinvol kan hij ook nog genoeg mee berijken

    • + 0
    • 11 maa 2010 - 22:57
  • felix50

    Posts: 5.792

    Leuk dat starten maar ik zie nog steeds niet rijden op dit moment .Nu kijkend naar de 1ste vrije training staat hrt erbij en kijkt erna.Zelfs nu rijden ze nog geen meter

    • + 0
    • 12 maa 2010 - 08:42

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar