Lotterer kan niet lang genieten van debuutrace op Spa
- Gepubliceerd op 24 aug 2014 18:14
-
8
- Door: Jeroen Jonkers
"Ik kreeg niet eens de kans om te zweten," vertelt Lotterer. "Ik keek echt uit naar een goede race en ik had een goede start, maar ik ging een beetje wijd in de zeventiende bocht en toen was er opeens geen snelheid meer."
"Het is erg jammer, maar ik ben tevreden met mijn weekend," vervolgt de Duitser. "Ik heb geen fouten gemaakt en heb het naar mijn mening redelijk goed gedaan. Natuurlijk was het geweldig geweest om de race te finishen en een hele Grand Prix te rijden, maar het was een prachtig raceweekend voor me."
"Ik wil graag het team van Caterham bedanken voor deze geweldige kans. Het was een fantastische ervaring in de Formule 1 en ik heb veel steun gehad van het team, wat geweldig was. Het is frustrerend dat ik maar twee ronden heb kunnen afleggen, maar het blijft autosport en deze dingen gebeuren," besluit Lotterer.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 13.929
Zou Lotterer al uitgerekend hebben wat dit hem per rondje heeft gekost? ;-)
Posts: 3.186
Heb je helemaal niks aan blijkt toch en ik ben blij dat Caterham volgens mij nog 1 coureur mag vervangen want het is totaal 4 rijders per seizoen en lekker pleite volgend jaar want dit slaat nergens op
Posts: 1.082
Ik vind dat voor iemand die 10 jaar geleden in een F1 auto reed, hij het heel goed deed. Ik kan me ene Badoer herinneren die in een Ferrari stapte, een regelrechte ramp! Ook Fisichella kon niet zomaar van de ene naar de andere auto overstappen, dus Lotterer heeft het in mijn ogen heel goed gedaan. Jammer dat hij de race niet kon uitrijden.
Posts: 18.535
Verschil van toen naar nu is wel dat die Ferrari bijzonder moeilijk was af te stellen. Was ook te merken aan de eerste races van Massa en Raikkonen. Als je dat ding niet juist kreeg afgesteld, kon je er niets mee.
Posts: 1.082
Ja,maar Badoer was test rijder. Vandaar dat zijn optreden zeer triest was. Het was misschien een andere tijd, maar feit blijft dat Lotterer instapt en het gelijk goed doet.
Posts: 18.535
Badoer had dat jaar niets getest, er was een testverbod tijdens het seizoen en voor het seizoen had hij ook niet met de wagen gereden. Hij was ook in geen enkele andere klasse actief, itt Lotterer
Posts: 2.877
Ik was gisteren in Spa en zag Frijns in de pitbox van Caterham de monteurs koffie serveren, gepromoveerd tot reserve koffiejuffrouw:-)
Posts: 714
Wat een triest en verloren jaar weer voor Frijns. Hijmoet Lotterer maar eens vragen of die nog contacten weet in Japan. Super GT en Super Formula zijn leuke snelle klassen en je verdient er een dikke boterham.