Vergne laat op de hoogte van ontslag bij Toro Rosso
- Gepubliceerd op 24 aug 2014 13:16
-
7
- Door: Jeroen Jonkers
"Ik wist het iets eerder dan jullie," aldus Vergne tegenover het Franse RMC. "Ik denk echter niet dat er een goede of slechte wijze was om het nieuws te brengen. Ik ben sterk genoeg om dit soort dingen te overkomen, dus er is geen probleem."
"Het is compleet zinloos om boos te zijn, en als ik al enige boosheid bezit dan laat ik die wel zien achter het stuur en geef ik een show. Ik kijk uit naar kansen. Vandaag ben ik in de Formule 1 en daar is mijn plaats."
Voormalig coureur en commentator Marc Surer is het niet eens met Vergne. Volgens de Duitser heeft Vergne simpelweg te weinig laten zien: "Hij heeft zijn kans gehad. Hij reed tegen Daniel Ricciardo en overtuigde niet en nu heeft hij zijn handen vol aan Kvyat, een rookie."
"Dit is natuurlijk het slechtste wat je kan overkomen als coureur. Je bent bezig aan je derde jaar in de Formule 1 en je rijdt tegen een rookie die overkomt uit de GP3 en je bent hem niet echt de baas. Alleen de allerbeste horen in de Formule 1 thuis en Vergne is er daar niet een van. Hij is een goede rijder en ik zie hem als Fransman wel ooit op het podium op Le Mans, maar ik denk dat de Formule 1 over is voor hem."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land Nederland
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
833.849 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 689
Bianchi stapt in bij STR. Wat Kvyat gaat doen weet ik niet. Maar wellicht dat Vettel naar mc Laren gaat.
Posts: 4.805
Huh? Kvyat is gewoon bevestigd voor TR hoor...
Posts: 13.929
Bianchi is een beschermeling van Ferrari, die komt er echt niet in bij Red Bull. Sorry meneer Lusso, maar je slaat de plank volkomen mis!
Posts: 8.908
Wanneer Bianchi verkast (en ik denk dat hij dat gaat doen) dan gaat hij naar Sauber. De lege plek zal dan opgevuld gaan worden door Vandoorne welke naar mijn optiek niets meer in de GP2 te zoeken heeft, veruit de beste rookie en staat gewoon 3e. Marciello zal volgend jaar de nr 1 Dams van Palmer overnemen schat ik zo in.
Nasr zal de andere plek bij Marussia op gaan eisen met zijn GP2 titel (wat ik echt hoop) en zijn financiële steun.
Nu hoop is alleen dat vd Garde wel de 2e Sauber stoel zal krijgen en de voorkeur heeft boven Sutil.
Overigens denk ik dat Biachi die Sauber stoel krijgt omdat Sauber nauwer samen zal gaan werken met Ferrari om zo weer iets naar voren te komen.
Wat ik nu wel vermoed is dat Vettel inderdaad zal vertrekken bij RedBull. Dit omdat hij zich niet nog zo'n jaar naast Riccardo kan permiteren. McLaren zal zijn nieuwe werkgever worden met Honda. Deze willen een wereldkampioen en Vettel is momenteel de persoon met de meeste titels op zak. Daarnaast zitten Alonso, Raikkonen, Rosberg en Hamilton vast en willen ze Button lozen.
Nu zijn er een paar scenario's voor mij! Button schuift op zijn beurt naar RedBull omdat ze Kvyat nog te jong vinden. Vergne schuift alsnog door naar RedBull of Verge gaat naar FIF1 en Hulkenberg gaat naar RedBull. Maar ik denk dat RedBull liever een tijdelijke oplossing zoekt en dat betekend Vergne of Button naar RedBull om de ontwikkeling van Sainz jr, Verstappen en Kvyat af te wachten.
Posts: 437
Het duurt wel erg lang voordat de uitslag van de race word gepost.
Posts: 689
Inderdaad het is volkomen onjuist. Soms laat de berichtgeving te wensen over
Excuses
Posts: 3.146
Dat de besten er thuis horen betekent nog niet dat ze er rijden helaas. Dan had het veld er 'iets' anders uitgezien.