'Ecclestone treft recordschikking en ontloopt gevangenisstraf'
- Gepubliceerd op 02 aug 2014 13:42
-
48
- Door: Jeroen Jonkers
Volgens het dagblad wordt de officiële bekendmaking komende week verwacht, mogelijk tijdens het vervolg van het proces aanstaande dinsdag. "Er zijn verdere gesprekken geweest tussen de verschillende partijen en het is mogelijk dat we in de komende weken een schikking treffen," aldus een woordvoerder.
Volgens de Suddeutsche Zeitung eisten de aanklagers aanvankelijk een schikking van 100 miljoen euro, maar dit bedrag heeft Ecclestone met zijn advocaten weten te verlagen tot 100 miljoen Amerikaanse dollars. Mocht deze schikking er komen, dan is het de grootste in de Duitse geschiedenis en blijft de Brit volgens correspondent Klaus Ott zeer waarschijnlijk actief als baas van de Formule 1.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (48)
Login om te reagerenPosts: 5.725
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.
Die ouwe krijgt het maar wel mooie weer voor elkaar. Niet filmen dit. Levende legende en van alles wat die heeft gedaan zou een film gemaakt moeten worden.
Een hele fout schurkenfilm wordt dat dan. In zijn wereld is het eten en gegeten worden maar hij predator....
Die ouwe muppet, de grootste afkoop in Duitsche geschiedenis hahahahaha. Betaald door Nurburgring, Hockenheimring en al die duizende Duitse fans met name die van Schumi destijds die de circuits massaal bevolkten.
Posts: 4.679
The Wolf of Woking: The Ecclestone Files ;)
Posts: 1.424
Goodfellas of the Godfather, vallen dan in het niets met zijn film.de trol komt er weer goed vanaf, maar de teams krijgen volgend jaar 100 miljoen dollar minder televisie rechten.op zeker
Posts: 11.757
Ouwe gangster, Teflon Don Bernie. Weer niet verlost van m... Ik begin bijna bang te worden dat ie ook gewoon niet doodgaat maar alleen maar gekker en machtiger wordt haha. Maar wel een serieus slechte zaak eigenlijk. Als je maar genoeg poen hebt kom je er mee weg. Die Gribowski (o.i.d.) zit geloof ik voor 8 jaar op water en brood. Als er wordt geschikt wordt er dan geseponeerd?
Posts: 3.592
TV-geld verlagen en inschrijfgeld verhogen en Bernie heeft idd die 100 miljoen zo bij elkaar! Geen probleem voor die ouwe boef!
Posts: 4.805
"Oude gek"? Heel erg stoer, petje af.
Posts: 2.368
@ BRABHAM-BT50: we zijn het warempel eens! ;-)
En ik verdenk Bernie ervan minstens 100 te worden...
Posts: 11.757
Pff met 100 sloffen we nog Gert. Ik zie m de komende 50 jaar nog op de troon. Alle falende onderdelen laat ie gewoon vervangen: RoboCEO Bernie, of een soort DarthVader. Zijn het wel over meer eens Gert: de bt-50 is een prachtauto en Alonso is een klasbak. Dat was t dan wel weer. Oh ja en een juist gebruik van de NL taal is belangrijk, alleen promoot ik dat wat minder dan jij, maar ik zie het wel :) meest gemaakte fouten: als en dan verwisselen, en een goede tweede: hun ipv zij gebruiken. Enigste ipv enige is ook een top 10 notering waard
Posts: 5.725
Beetje veel taalfouten...excuses GPGert3.
Posts: 2.734
ah joh, gewoon negeren, hij is vast nog aan het treuren dat Lingo van de buis verdwijnt ;-)
Posts: 3.592
@kennie: LOL
Posts: 2.368
LOL @ KENNIE!
Jij hebt in ieder geval gevoel voor humor. Kan ik waarderen! :-)
Posts: 123
Jammer opsluiten die geldwolf
Posts: 2.496
Gelukkig maar....
Posts: 8.908
????
Posts: 2.496
Gelukkig ontloopt hij een gevangenisstraf. Maar het kost hem helaas 1 maand zakgeld.
Posts: 8.908
Hij heeft waarschijnlijk het huis van zijn dochter in Amerika weer verkocht en zijn dochter er bij gedaan!
Posts: 2.368
@ LARS: Die snol wil je toch nog geeneens gratis hebben?
Posts: 799
Dit vind ik altijd zo bizar, je straf afkopen. Als je schuldig wordt verklaard dan hoor je in die gevangenis ongeacht wie je bent.
Maarja, money rules the world.
Posts: 11.757
Volgens mij komt er geen veroordeling als er wordt geschikt. De zaak wordt dan geseponeerd, maar ik weet het niet helemaal zeker. Ja ik vindt het ook vreemd/krom. Een van de andere betrokkenen zit wel een lange straf uit. Veroordeel m dan op zn minst, dan moet ie iig vertrekken uit de F1. Die 100 miljoen is voor hem vervelend maar niet echt een probleem denk ik.
Posts: 3.592
@ Brabham: Haal die 'denk ik' er maar af...
Posts: 1.549
Haha inderdaad, 100 miljoen is voor Ecclestone echt geen probleem hoor. Hij zal geen droog brood moeten eten. Zijn vermogen werd volgens mij ruim boven een miljard geschat.
Posts: 3.224
die grijze vos verliest zijn streken niet,met geld kun je alles afkopen.en nou met pension gaan het is mooi geweest met zijn streken.
Posts: 3.304
Een omkopingszaak afkopen. Het moet toch niet gekker worden.
Posts: 11.757
Ja geniaal, een soort contradictie in terminus maar dan anders. Vreemde gang van zaken dat een schikking in deze gevallen mogelijk is. Was toch Ecclestone vs OM?
Posts: 1.082
Rechters beginnen steeds meer op de belastingsdienst te lijken! Maar ik zei al direct, dat dit met een schikking zou worden geregeld en hij niet de bak in hoefde. Het is nu officieel, ben je rijk wordt er geschikt en ben je modaal of minder is er de bajes.
Posts: 2.368
Exact! En dat is zeer ernstig. En bovendien oliedom van de zogenaamde elite!
Dit gaat reacties opleveren, reken maar.
Posts: 1.579
Een schikking voor 100 miljoen.
Strafrechtelijk is de zaak daarmee wellicht afgedaan. Het artikel suggereert dat die ouwe gek dan ook gewoon aanblijft als f1 baas. Maar ik denk niet dat hij er deze keer zo makkelijk mee weg komt. Ik denk niet dat een club als Mercedes hier zondermeer mee geassocieerd wil worden.
Verhaal krijgt, als het waar is, vast nog wel een staartje.
Posts: 2.368
Ik hoop dat je gelijk hebt. Een door Mercedes afgedwongen zogenaamd vrijwillig pensioen voor Bernie lijkt mij nog het minste. Weg met die corrupte gek!
Posts: 2.368
Volstrekt belachelijk! Kun je in Duitsland soms ook strafvervolging afkopen als je een moord begaat?
Dit is een schrijnend voorbeeld van klassejustitie: mensen met geld kopen het gewoon af... Doet me denken aan de katholieke kerk met hun systeem van aflaten. Als dit waar is, dan is de Duitse rechtspraak en het hele systeem aldaar door en door verrot!
Posts: 2.368
By the way: Dat waren dan zomaar een heleboel inhoudelijke reacties, zonder 'gezeur' over taal. Goed hè? ;-)
Posts: 4.805
Dan doe ik het wel voor je: het is "klassenjustitie". "Klassejustitie" betekent "heel goede justitie". ;-)
Posts: 4.805
"Als dit waar is, dan ZIJN de Duitse..." Bij een opsomming gebruik je de meervoudsvorm.
Posts: 2.368
LOL @ RUDI84.
Daar heb je me mooi te pakken! Wel grappig, zo'n vergeten letter geeft het inderdaad een heel andere betekenis. ;-)
Posts: 2.368
RUDI: Wat die opsomming betreft raad ik je aan dit eens goed te lezen:
onzetaal.nl/taalad(...)ls-lisa-woont-wonen
;-)
Posts: 2.368
Je zult nog even moeten wachten totdat mijn linkje verschijnt RUDI, maar met dat linkje toon ik aan dat je voor wat betreft die opsomming de plank volkomen mis slaat. Daar hoort echt geen meervoudsvorm!
Dus nu is het jouw beurt om je ongelijk te bekennen. Ben benieuwd of je een echte kerel blijkt te zijn! ;-)
Posts: 4.805
Ik vrees dat dat vreselijke filter je te pakken heeft, maar ik ben benieuwd... Als je gelijk hebt geef ik dat absoluut toe, maar m.i. is "de Duitse rechtspraak en het hele systeem aldaar" het zinsdeel waar het tweede werkwoord naar verwijst. Omdat dit zinsdeel meervoud is, wordt het werkwoord ook meervoud.
Het is ook: "De Duitse rechtspraak en het hele systeem aldaar zijn..."
Posts: 4.951
@GP GERT3: Ja hoor dat kan. Sterker nog, men heeft na de oorlog amper vervolging ingesteld tegen duizenden Duitsers die betrokken waren bij de 'bediening' van de vernietigingsmachines Auschwitz, Treblinka etc.
Maar even serieus, ik denk dat de Duitse justitie baalt als een stekker, want nu dit zo gemakkelijk ging had Bernie waarschijnlijk ook wel 250 miljoen betaald.
Posts: 4.951
@RIDI84: Nou ben ik zeker geen taalwonder maar 'zijn' is volgens mij ook de juiste vorm.
Posts: 2.368
RUDI, het filter gaat het niet doorlaten, vrees ik. Google even op Genootschap Onze Taal en enkelvoud, meervoud en persoonsvorm.
Voorbeeld: Zowel Ajax als Feyenoord heeft gewonnen. En dus NIET hebben gewonnen.
Dus ook: Zowel de Duitse rechtspraak als het hele systeem aldaar is door en door verrot. En dus niet zijn door en door verrot.
Ga zelf maar even kijken op die site, dan zul je zie dat ik het niet verzonnen heb.
Posts: 4.805
Wat je nu zegt kloot, Gert, maar dat komt door het woord "zowel". In combinatie met dat woord gebruik je inderdaad de enkelvoud, omdat het dan slaat op "de Duitse rechtspraak" en niet op het tweede deel. In je oorspronkelijke zin slaat is/zijn op het hele deel, dus meervoud.
Posts: 4.805
*klopt
Posts: 4.805
Het is misschien een wat ingewikkelde. Het wordt duidelijker als je de zinsdelen op een andere plek zet:
Zowel de Duitse rechtspraak is door en door verrot als het hele systeem aldaar. > kan
...dan is de Duitse rechtspraak door en door verrot en het hele systeem aldaar. > kan niet
Posts: 4.951
Dus Bernie stapt daar volgende week de rechtszaal binnen, hoort de rechter aan en zegt dan heel cool 'kan ik hier pinnen?'
Posts: 983
Door de schikking in Dollars om te zetten, kost het hem helemaal niets.
McLaren spygate boete stond waarschijnlijk nog op een aparte rekening bij Bernie. En dat heeft nu een bestemming.
Het is beter om er niet over na te denken, hoe ziek deze wereld eigenlijk is.
Geniet van de vakantie allemaal!
Posts: 3.984
Bernie is echt geen lievertje maar aan de andere kant heeft de F1 veel aan hem te danken.
En tja, Duitsland en rechtspraak?
Misschien moet ik wel zeggen, money rules the world, blijkt wel weer en rechten zijn te koop.
Ps. De taalmierene*kers zijn weer bezig. Of is het toch taalmierenne*kers?
Hou toch eens op man, het begint nu genante vormen aan te nemen.
Posts: 3.984
Lievertje=lieverdje. Ppppfffff
Posts: 238
Inderdaad, triest en om de helft van de reacties door te moeten scrollen op inhoud, word moe van de discussies over taal... Redactie??
Als ik over de NL taal wil lezen en leren zijn daar ook fora voor. Dit is niet de plek.
Straks kun je gedag zeggen tegen alweer een lezer die over F1 wil lezen, niet over de vaderlandse taal. Slecht voor je advertentie-inkomsten (waar jullie t toch van moeten hebben met al die pisreclames)
Bijna tijd om af te haken.