user icon

Grand Prix in Rusland ligt niet gevoelig voor Ecclestone

  • Gepubliceerd op 22 jul 2014 11:46
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone heeft er ook na de tragedie met vlucht MH17 geen moeite mee om naar Rusland af te reizen voor een Grand Prix. Hij gaat er prat op dat hij zich niet met politiek bemoeit, maar in de Westerse wereld zullen velen op dit moment walgen bij de gedachten aan een sportevenement in Sotsji. Ook voor een Maleisische sponsor als Petronas zal het wel gevoelig liggen.

Ecclestone is blind en doof voor die gevoelens. Aan Adam Cooper deelde hij mede: "Ik heb geen problemen met een Grand Prix in Rusland. Rusland nam toch ook gewoon deel aan het WK voetbal, of niet? Anders hadden ze ook wel geprobeerd om dat te blokkeren. Zoals vaker gezegd, wat er op politiek niveau gebeurt is niet onze verantwoordelijkheid. We hebben een contract met Rusland, waarvan we weten dat zij dat honoreren. En wij doen hetzelfde."

"Persoonlijk denk ik niet dat de nauwe band tussen meneer Poetin en Sotsji de Grand Prix extra onder de aandacht van andere wereldleiders brengt. We moeten niet speculeren over wat er wellicht gaat gebeuren. Meneer Poetin ondersteunt het evenement en is zeer behulpzaam. Wij zullen hetzelfde doen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ik vind dat er grote sancties moeten komen tegen Rusland. Rusland verdiend geen aandacht meer van de rest van de wereld. Ze kregen al teveel met de Olympische Spelen, nu schieten ze 300 mensen uit de lucht, wat moet er nog meer gebeuren?

    Maar nee, zoals altijd draait alles om geld... ik walg er van.

    • + 0
    • 22 jul 2014 - 12:00
  • Deze ouwe trekpop geeft alleen om geld en verder niks....

    • + 0
    • 22 jul 2014 - 12:08
  • lars75

    Posts: 8.908

    'Tja' zei de ene megalomane gek tegen de ander en ze haalden hun schouders op!

    • + 0
    • 22 jul 2014 - 12:56
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ik ben het niet gauw met Ome Bernie eens, maar dit keer wel. Want vergeet niet dat onze eigen dames en heren politici nu wel ineens een grote bek hebben, maar ik heb ze niet gehoord toen de Krim werd bezet. Dat vonden ze een lokaal conflict en dat daar toevallig ook wat mensen bij sneuvelden c.q. vermoord werden,jammer dan.
    Zoals altijd in de politiek gaat het ze alleen maar om de Euro's, en aangezien we enorme economische belangen hebben in en met Rusland blijft het bij ketelmuziek.

    • + 0
    • 22 jul 2014 - 15:49
  • RBRFAN

    Posts: 123

    Uit fucking respect ga ik gewoon niet kijken laat die poetin de ... Krijgen

    • + 0
    • 22 jul 2014 - 18:17
  • Seniele ouwe gek heeft gewoon gelijk.

    Europa (en Nederland voorop) en Rusland zijn allebei niet gebaad bij oorlogje voeren in de oekraïne, Amerika wel en heeft al een gehersenspoelde Pion daar als premier door weten te voeren door ouderwetse propaganda technieken te hebben verfijnd en geperfectioneerd tot in de puntjes.

    Maar, ze laten een paar puntjes wel vallen. er is een bewijs video naar voren gebracht op de 16e... dat is een.
    twee, wie heeft de beschikking over welke wapens? de kennis om ze te mikken? en het geld om ze aan te schaffen?
    Rusland (Poetin) is echt niet zo dom om op zo'n domme manier een oorlog te beginnen, hij heeft meer kansen gehad en betere kansen gehad en walks the line, maar zou dit niet durven.
    Drie, het is niet het eerste voorval onder verdachte omstandigheden met een maleisisch toestel
    Vier, vanaf nu gaan de vluchten van malaysian airlines niet meer over de oekraïne (wat tot nu toe steeds goed ging, tot dat er 1 vliegtuig werd omgeleid via een veel noordelijkere route en uit de lucht lijkt te zijn geschoten) maar over Syrië, now that's a bright idea......

    Dus, effe minder tandje oorlogszuchtig jongens en meisjes, er zijn bijna 300 mensen gestorven naar aanleiding van een gruwelijk misdrijf naar alle waarschijnlijkheid, laten we bidden dat de daadwerkelijke dader en bedenkers hiervan gevonden en berecht worden en dus ook veroordeeld.

    Fighting for peace? that is as insane as fucking for virginity

    • + 0
    • 22 jul 2014 - 20:09
    • waylon

      Posts: 2.250

      Als ik jouw zo hoor dan is Poetin zoiets als onze lieve heer maar het wel eeb oud kgb chef en die gingen over lijken. Als we dit geen halt toeroepen danzitten we binnen de kortste keren weer met dezelfde grenzen van het oude ijzeren gordijn. Maar ja momenteel is de USA hier de boosdoener.

      • + 0
      • 22 jul 2014 - 20:17
    • lars75

      Posts: 8.908

      Wat jij dus zegt is dat Poetin niet zo dom is om een commerciële vlucht neer te halen, maar dat de Amerikanen dat wel zijn. En dan laten ze hem neerstorten met al het bewijs in een omgeving waar complete anarchie heerst en zij niet in staat zijn om eventueel bewijs te verduisteren. Is dat wij jij wil zeggen?

      Met de zelfde stelligheid en politieke redenen kan je ook naar Rusland wijzen!
      Het probleem met het geschut is juist dat met de juiste bijbehorende materialen dit niet had kunnen gebeuren. Maar juist door een dergelijk geschut stand alone te gebruiken is het een afweer geschut waar je met één druk op de knop ieder vliegtuig neer kan halen. En die separatisten worden door de Russen van zware wapens voorzien en hebben meerdere toestellen uit de lucht gehaald in de voorgaande weken. Zij beschikken dus ook degelijk over dergelijk materiaal. Tevens zijn er Tjetjeense en Russische huurlingen aanwezig met veel wapenkennis die meevechten.

      Wellicht moeten velen hun mening over onze minister president eens bijstellen. Want dat is één van de weinigen in de wereldpolitiek die blijft zeggen dat de schuldvraag uit het onderzoek moet blijken. Dus laten wij gewoon het onderzoek afwachten en daarna oordelen waar de raket vandaan kwam en de verantwoordelijken ter verantwoording roepen!

      • + 0
      • 22 jul 2014 - 21:57
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @lars75: Helemaal mee eens. Ik voeg daar overigens nog wel aan toe dat naar mijn idee de kans héél klein is dat de waarheid ooit boven water gaat komen. De politieke en economische belangen zijn te groot.

      • + 0
      • 23 jul 2014 - 10:25

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar