'Christijan Albers nieuwe teambaas van Caterham'
- Gepubliceerd op 01 jul 2014 21:36
-
72
- Door: Danny Sosef
Het nieuwste gerucht, maar volgens zeer betrouwbare Engelse bronnen, gaat over Christijan Albers. De ex-Formule 1-coureur zou de nieuwe teambaas worden als het consortium uit Zwitserland / Midden-Oosten Caterham overneemt.
Dit biedt tevens voeding aan de kansen voor Robin Frijns. Aanvankelijk werd verwacht dat de rol van Frijns uitgespeeld zou zijn bij Caterham. Frijns is derde- en reservecoureur bij Caterham, maar brengt geen geld mee en rijdt nauwelijks kilometers. Mogelijk komen er door de overname, met de Nederlander Albers als teambaas, nieuwe kansen voor de Limburger.
Trending nieuws
-
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36 -
Russell dolgelukkig na overwinning: "Het is alweer een tijdje geleden!"
George Russell heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. De Mercedes-coureur heeft zijn auto van pole position naa...
28 jun 2026 16:50 -
Antonelli zelfkritisch na kostbare foutjes
WK-leider Andrea Kimi Antonelli haalde opgelucht adem na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. Hij had het niet ma...
28 jun 2026 16:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Caterham F1
- Basis Leafield, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Marcus Ericsson 9
- Kamui Kobayashi 10
- Will Stevens 46
2.600 reacties op Caterham F1
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Caterham F1

Reacties (72)
Login om te reagerenPosts: 408
Hahahahahahahahahaha
Posts: 561
Inderdaad dit is toch om je dood te lachen.
Posts: 336
Het is officieel bevestigd! Christijan Albers is het geworden!
Posts: 3.224
het is toch al 1 april geweest,mocht dit verhaal echt zo zijn dan is er toch nog hoop voor frijns neem ik aan.
Posts: 3.186
Kijk nou is wat ik geschreven heb want dan zou het hele verhaal kloppen
Posts: 3.224
je hebt helemaal gelijk als dit verhaal klopt, komt het toch nog goed met rf
Posts: 3.186
Natuurlijk altijd fingers cross
Posts: 505
Maximum Attack !!
Posts: 338
Hier gaan we weer.
Kom er maar in hoor, onze Frijns fans...
Ik gun het hem van harte, maar hij zal toch echt geld mee moeten nemen en dat heeft ie niet.
Het maakt dan ook niets uit als Albers teammanager zal worden, geld blijft nodig.
Posts: 3.224
hoe weet jij nou of hij geld mee moet nemen,misschien kiezen deze geld schieters wel talent boven het geld je weet niet eens wie er achter zit.misschien dat frins nou wel het geluk eens aan zijn zijde heeft.
Posts: 3.224
moet zijn frijns
Posts: 83
Jacky wat ben je weer lekker naïef. Denk je nog steeds dat Frijns in Spa rijdt. Dat is gewoon weer een fantasie van een fanboy, want zolang ze Kobayashi en Ericsson hebben komt Frijns niet eens aan de bak. Hij zal eerst geld moeten zien te krijgen en zolang dat niet gebeurt rijdt hij ook niet. Tijd om wakker te worden!
Posts: 11.757
Als t allemaal al doorgaat... alleen dat beiden uit NL komen gaat echt niet uitmaken voor Frijns. Daar is meer voor nodig
Posts: 1.551
Ik denk dat er geen 1 teambaas is die liever een paydriver heeft dan een enorm groot talent. Helaas is de realiteit dat er ook rekeningen betaald moeten worden. Je kunt dan wel kiezen voor talent maar als dan binnen een paar maanden je team falliet is had je wellicht toch beter een paydriver kunnen kiezen.
Posts: 8.908
Kobayashi brengt ook geen Euro en zijn ervaring heeft ze tot nu toe ook niet verder geholpen wel?
Posts: 4.805
Nee, die brengt yens, maar dat komt op hetzelfde neer.
Posts: 8.908
Hoeveel Yen dan?
Posts: 942
Als je een beetje op internet struint variëren de bedragen die Kobayashi meeneemt tussen de 6 en 9 miljoen Euro.
Wat betreft die ervaring ben ik het met je eens. Kobayashi is wel sneller dan Ericsson, maar zijn bijdrage is niet zo groot dat het zijn zitje zou rechtvaardigen. Al moeten we eerlijk toekennen dat dat hok ook gewoon voor geen meter gaat.
Posts: 8.908
Vreemd want op het internet verschijnen ook bedragen van 1 miljoen middels croud funding!
Posts: 83
Laat de Frijns fans hier maar lekker over dromen. Ze worden straks weer wakker met een kater en gaan ze roepen hoeveel pech Frijns wel niet heeft. Frijns is gewoon klaar met de F1 als hij geen geld bij elkaar weet te krijgen
Posts: 4.175
Even naar de eigenaar van deze site :
Haha.. had ik het niet gezegd 2 weken terug? We hebben het hier toen al over gehad. Nu lijkt mijn vermoeden wellicht toch geen slechte zijn geweest he? Ik heb destijds Timo (Gans) ook ingelicht over Albers en zijn contacten. Wellicht is het balletje zo gaan rollen. Het zou wellicht dus ook een voordeel zijn voor Frijns als Albers de teambaas wordt. Echter zou Ralph Manheim ook een keer duiten moeten regelen voor Robin. Want hoe fan Albers wellicht ook van Frijns zou kunnen zijn... het blijft om geld draaien in F1.
Anyway, toch wel grappig om te zien mijn vermoedens en tipgeving aan Timo wellicht iets op gang heeft gebracht ... Het is afwachten komende dagen.
Posts: 714
Geen idee wat Manheim op dit moment voor Robin doet. Maar was hij ook niet bekend om zijn contacten in het Midden-Oosten? Nou is dit een Zwitsers-MiddenOosten consortium. Het zal wel te kort door de bocht zijn om hier een verband in te zien, maar moest hier wel even aan denken.
Posts: 4.175
@ M23 : Ik denk dat het in dit geval anders ligt, maar het zou kunnen. Echter, Manheim is een contact via Michiel Mol. Die gaat Albers dan niet via Manheim op de troon zetten bij een concurrerent team om Frijns een zitje te bieden. Lijkt me niet logisch.
Ik zal niet raar opkijken dat dit via Kolles is gegaan. Kolles / Albers / Midden Oosten.
We gaan t zien misschien.
Posts: 714
@SENNADASILVA; Kolles is inderdaad de man op de achtergrond heb ik gelezen. Albers en Kolles gaan het zoveelste avontuur aan. Ben benieuwd.
Posts: 4.843
Wablief?
Mompelt iets van eerst zien dan geloven
Posts: 714
Ervan gaande dat dit waar is, geeft dit bij mij gemengde gevoelens. Enerzijds denk ik; Gaaf! Een Nederlandse teamchef, wat op zich al uniek is (en bovendien goed voor Frijns kan zijn, al is dat afwachten). Aan de andere kant denk ik; Mijn god Chris waar begin je aan. Ik heb veel sympathie voor je, heb je hele carriere intensief gevolgd, maar heb jij niet een vrouw (die vecht voor haar leven) en een paar kinderen thuis? Ga je vrolijk rondlopen bij de Piranja-club. Als dat maar goed gaat, denk ik dan. Maar misschien ben ik te pessimistisch. Ben ik wel meer.
Posts: 5.397
Toen Albers de F1 in kwam dacht ik: "wat een arrogant pokkejong". Toen hij de F1 verliet dacht ik: "wat een lachwekkend arrogant pokkejong". En toen ik hem vorig jaar mee zag doen in een tv-programma wist ik het zeker: "wat een triest, lachwekkend, arroggant pokkejong".
Ik wil hem nooit meer hoeven zien of horen, erger me kapot aan die gozer.
Posts: 1.551
Haha ik dacht al dat ik de enige was met die mening.
Posts: 9.176
Zeker niet de enige. Maar dat mag je niet zeggen over landgenoten want dan ben je blijkbaar een hater :-)
Posts: 338
Hahaha, dus dan krijgen we de F1 te zien op Comedy Central....;)
Posts: 689
Trieste opmerking.
Posts: 10.412
1 geluk tanken doen ze niet meer tijdens de race.:p
Posts: 13.929
Maak je geen zorgen: hij vindt wel wat anders om kapot te maken! ;-)
Posts: 9.176
Moet meteen denken aan de cup a soup reclame. www.google.nl/search?q=albers+cup+a+soup&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=NcmzU83jCsaVPZDggZgG&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1024&bih=653
Posts: 10.412
Zet even gerucht bij de kop.
Posts: 4.764
Het bericht staat tussen aanhalingstekens.
Posts: 10.533
Ik zou werkelijk geen idee hebben wat Christijan Albers geschikt zou maken als teambaas, in de F1 of welke andere autosport dan ook.
Posts: 8.908
Dan moet je je meer verdiepen in de zakenman/manager Albers, wellicht dat je daar je antwoord kan vinden!
Posts: 10.533
Ik heb er even op gezocht, maar kan niks vinden over welke bedrijven hij dan zou hebben.
Posts: 1.524
@Stevenq
Albers heeft weldegelijk goede relaties in de autosport/zakenwereld en hoeft zich niet zo vroeg als jij te melden bij een baas.
Als het over v.d Garde of Albers gaat ,ben jij de eerste om negatief te reageren ,pure jaloezie ,onderneem zelf eens wat man ,dan zien we elkaar misschien nog eens als echte kerels in plaats van te zieken op een forum ,over mensen met succes (ja, dan heb je geld nodig of goede relaties ,gemeen hè?).
Posts: 10.533
@Vitesse nee, ik ben niet jaloers, ik ben realistisch
dat zielige mensen als jij er nu niet tegen kunnen als mensen een andere mening hebben kan ik niet helpen.
Posts: 8.908
Nee Steven, je bent noch realistisch noch objectief!
Dat hij in jouw ogen een slecht coureur is, wil niet zeggen dat het een slechte manager is toch? Die aanname is net zo krom dat iederen met geitewollen sokken lid van Greenpeace is!
Posts: 10.533
@lars heb ik gezegd dat ik het een slechte coureur vond dan Lars?
NEE DUS!, je moet eens leren lezen voordat je begint te zeiken blinde!
Posts: 10.533
En Ik ben gewoon objectief, ik kijk echt naar talent.
Jij en enkele anderen hier juichen blijkbaar voor iedereen met de Nederlandse nationaliteit: niet objectief en zeker niet realistisch dus................
Posts: 1.082
WHAHAHAHAHAHA, ik heb nog nooit zo hard om iets kunnen lachen als om dit! Kom op zeg, dit is toch niet serieus te nemen.
Posts: 3.186
Begint toch wel serieus te worden
Posts: 34
Volgens de telegraaf is alles al rond!
Posts: 242
zelfs nu.nl en nos pakken het bericht op
Posts: 3.224
Christijan Albers keert per direct terug in de Formule 1. Niet als coureur, maar als technisch directeur (TD) van het F1-team van Caterham.
Christijan AlbersFoto: ONBEKEND
De Maleisische zakenman Tony Fernandes heeft zijn team voor tientallen miljoenen verkocht aan een consortium van zakenmensen uit het Midden-Oosten.
Albers en Colin Kolles, de laatste in een rol als adviseur, moeten het team zowel sportief als financieel weer uit het slop zien te trekken. De overeenkomst wordt vandaag officieel bekendgemaakt.
Albers (35) zal de komende dagen in zijn nieuwe rol als CEO al meteen meedraaien met Caterham op het circuit van Silverstone, waar zondag de Britse Grand Prix wordt verreden en waar Albers zeven jaar geleden zelf zijn laatste F1-race reed. De in Monaco woonachtige Albers reed in total 46 GP’s (namens Minardi, Midland en Spyker) en scoorde daarin vier WK-punten. Gisteren was hij naar verluidt al in de fabriek van Caterham in Leafield om ter plekke een kijkje te nemen.
Posts: 9
Ik kijk er niet van op.
Posts: 8.908
Ik kijk hier niet van op in ieder geval. Ik had eigenlijk eerder verwacht dat het met de andere club van Kolles zou zijn dan met Caterham. Maar goed, verwacht heb ik het wel!
Iedereen kan hier lacherig doen over Albers. Maar hij was absoluut geen beroerd coureur, heeft veel zakelijke contacten en schijnt een goede manager te zijn. Door de ziekte van zijn vrouw is hij de laatste jaren minder aktief geweest, maar nu kan hij er weer tegenaan gaan. Nu vraag ik mij het alleen af hoe het met hun plannen zit rondom Lotus in het WEC.
Dit is inderdaad gunstig voor Frijns en het feit dat hij in Silverstone weer rijdt doet dit ook wel vermoeden. Ik moet zeggen dat (buiten Kolles om) iemand Caterham uit het slob wil trekken toejuich, want ze glijden momenteel hard af!
Posts: 3.186
Juist kwam ook uit de lucht vallen en geloof me in het begin mag het echt poen kosten om de auto beter te voorschijn laten komen en zullen ze maling hebben aan pay drivers lukt het niet om voortgang te boeken trekken ze net zo makkelijk de stekker er weer uit want ze willen alleen maar geld verdienen (dus neem ik aan dat ze dat zien gebeuren )
Posts: 4.805
Geen beroerd coureur?! Alle experts waren het er unaniem over eens dat het veruit de zwakste F1-coureur was die destijds rondreed.
Posts: 7.074
@rudi
Albers was en is zeker wel een goede coureur,alleen waren ze auto's gewoonweg slecht
Posts: 8.908
Als je blind naar de F1 kijkt kan dat wellicht zo zijn! Zelf vind ik de F1 de slechtste graadmeter over de onderlinge verhoudingen tussen coureurs.
Posts: 774
Rudi: Dus een Yuji Ide is beter dan Albers? Laat me niet lachen man. Albers is echt niet zo'n beroerde coureur als de statistieken misschien doen vermoeden. Hij heeft zat kampioenschappen gewonnen op weg naar de formule 1 wat onmogelijk is als je zo'n koekenbakker bent als jij nu doet geloven. Alleen in 2000 werd hij zoek gereden door teamgenoot Webber.
En wie zijn die zogenaamde experts dan? Bron?
Posts: 7.320
Wat heeft die Albers toch met zinkende schepen?
Posts: 3
In 2012 dacht men ook dat Force India een zinkend schip was door de financiële problemen. kijk nu waar ze staan.
Posts: 7.320
wie is men? ik associeer force India nooit met n zinkend schip; juist als Force india zag 'men' [waronder ikzelf] potentie. Spyker en Midland had wat Marussia -achtigs. Jordan was een stervende zwaan. Maar als Force India geloofde ik/men er weer in.
Posts: 3
In 2012 zeiden mensen op verschillende sites dat Force India ten onder zou gaan, o.a. hier. Echter zeg ik niet dat jij hen met een zinkend schip associeerde. Wat ik wil zeggen is dat alles snel een wending krikgt in Formule 1. Lotus is hier een voorbeeld van, maar ook Sauber.
Posts: 3
Was Kolles ook niet betrokken bij Forza Rossa? In dat geval zou Forza Rossa dus niet meer deelnemen als nieuw team.
Posts: 689
Je kan van hem vinden wat je wilt, maar Albers is inderdaad een zeer goed zakenman. Ben benieuwd wat hij ervan weet te maken
Posts: 3.224
geef albers het voordeel van de twijfel,hij was misschien niet geschikt als rijder in de f1,in de dtm heeft hij toch mooie dingen laten zien,geef hem een kans als teambaas.
Posts: 3.229
Laatste nieuws, Albers gaat zelf rijden samen met Frijns en Alber Heijn wordt de hoofdsponsor en brengt 100 miljoen in!
Posts: 7.074
klopt en Doornbos word reserve,Muermans betaald 30 miljoen voor 4x een VT1
Posts: 10.533
Met Vredestein banden en DAF motoren zeker?
Posts: 8.908
hahaha grappig!
Feit is dat Frijns out of the blue ineens weer een dag kan testen op Silverstone. Daarnaast zijn deze geruchten momenteel zo sterk, dat ze dicht aan de waarheid kunnen grenzen. De rol van Albers blijft even speculeren, maar onrealistisch is het geenzins.
Posts: 4.764
Grapjas :'-)
Posts: 4.951
Tja, het maakt geen ruk uit wie daar teambaas wordt, het is en blijft een kansloos team wat maar tot één ding in staat is en dat perfect kan: het opslokken van vreselijk veel geld zonder ook maar een greintje verbetering te tonen.
Posts: 1.213
Als het team kan blijven bestaan kan mij een worst wezen wie aan de roer is. Maar Albers hoef ik niet te zien en te horen.
Posts: 1.579
Ik las vandaag ergens dat Kolles teambaas wordt. Kolles, die met Zwitserse / Arabische investeerders een bestaande toko opkoopt in plaats van alles compleet vanaf scratch te moeten bouwen, klink al meer voor de hand liggend. Schulden weggepoetst door de investeerders.
En Albers (zoals we allemaal weten dikke maatjes met Kolles, ervaren in de autosport en naar het schrijnt een prima ondernemer met veel contacten) zou volgens die geruchten een Management rol krijgen. Klinkt al een stuk geloofwaardiger...
Posts: 8.908
Dat is volgens mij ook de berichtgeving toch? Kolles met investeerders eigenaar en Albers manager.