'Van der Garde heeft voorcontract bij Sauber voor 2015'
- Gepubliceerd op 06 mei 2014 09:29
-
30
- Door: Rob Veenstra
Sauber wees in de aanloop naar dit seizoen GP2-kampioen Fabio Leimer af. De Zwitser bood 14 miljoen dollar voor een racezitje. Sauber deed volgens insiders een tegenvoorstel, voor 28 miljoen dollar - net iets minder dan wat Esteban Gutierrez betaalt - was het stoeltje voor Leimer.
Dat was te gortig voor Leimer, waarop Sauber in zee ging met de ervaren Adrian Sutil. De Duitser moet voor 2015 echter vrezen voor zijn plek, omdat Van der Garde reeds een voorcontract getekend zou hebben. De Nederlander en zijn partners beloven Sauber 'vele miljoenen'.
Trending nieuws
-
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land MX
- Geb. datum 5 aug 1991 (34)
- Geb. plaats Monterrey, MX
- Gewicht 63 kg
- Lengte 1,8 m
1 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Esteban Gutierrez
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 2.496
Dus Guttierez neemt wel degelijk een gigantische bak met geld mee. Ik zat in de richting van 15 miljoen te denken maar dit is wel van een andere orde. Nu maar hopen dat Sauber op het niveau van eind vorig jaar en 2012 kan komen als VdG er echt om te rijden.
Posts: 3.224
denk dat het tussen de 20 en 25 miljoen zal zitten wat giedo mee zal brengen volgend jaar,en dan is het te hopen dat hij wat punten kan gaan pakken in die sauber.
Posts: 603
Heeft Giedo dan werkelijk zoveel centen? Wist wel dat hij kapitaalkrachtige sponsors achter zich had, maar kan hij werkelijk 20-25 miljoen ophoesten? Giedo mag zich toch wel ontzettend in zijn handjes knijpen met Boekhoorn achter zich.
Posts: 3.224
sauber heeft een bod van 14 miljoen afgeslagen van leimer dan kun je ongeveer wel na gaan wat giedo evt zou moeten betalen voor een stoeltje,bij dit bedrag zullen ook wel de vrijdag trainingen bij in zitten van dit jaar.
Posts: 19.806
Ik heb al vaker geroepen dat Boekhoorn veel meer centen heeft dan mensen denken, alleen dat Boekhoorn niet betaalt is de hoofdprijs te betalen voor een shit stoeltje zoals bijvoorbeeld Caterham.
De hoofdprijs betalen voor een Sauber stoeltje is al veel logischer!
Laat het maar gebeuren! Van der Garde heeft vorig jaar een stijgende lijn laten zien, stelt zich zeer professioneel op en verdient wat mij betreft minimaal 1 jaar bij een redelijk team.
Posts: 3.224
ik schat giedo ook wel iets hoger in dan sutil,maar giedo moet wel punten gaan pakken in 2015 als hij het race zitje krijgt, anders is het over en uit denk ik.
Posts: 4.805
"De hoofdprijs betalen voor een Sauber stoeltje is al veel logischer!"
Nou ja, Sauber is nou ook niet bepaald een front runner. Zelfs geen middenvelder momenteel. Ik vind het een enorme klap geld om rond P17/18 rond te mogen rijden, hoor.
Posts: 4.843
En dat zegt ons aller Damon Hill weer hoor.
De met de wind meepratende betweter van het forum. Dezelfde ... die vd Garde voorafgaand aan zijn Caterham jaar keer op keer afbrandde als zijnde geen F1 materiaal.
Posts: 4.805
Ik vind hem nog steeds geen F1-materiaal.
Posts: 1.524
@Rudi84
Kom je weer me slechte argumenten?
De teams denken daar anders over ,best apart dat jij van afstand kan beoordelen dat hij niet goed genoeg is voor de F1 ,en deze mening altijd moet ventileren!
Posts: 1.422
Zou mooi zijn. Ik denk dat hij echt niet onder doet voor Sutil.
Posts: 10
Nee natuurlijk doet hij niet onder voor Sutil, je noe.t me ook niet een kneus op zeg
Posts: 1.422
Sutil is best een goede coureur. Geen topper, maar does the job (meestal). Geen Hulkenberg, maar ook geen Maldonado (lees kluns). Hetzelfde voor Giedo.
Posts: 2.105
Ik geloof echt helemaal niks van die bedragen. Ik denk dat je ze gerust door de helft mag doen. Als VDG 20 tot 25 miljoen zou hebben, reed hij nu races bij een beter team dan Sauber. Die bedragen die je hoort, kloppen zelden of nooit. Boekhoorn is bovendien MEGA zakelijk. Hij doet het echt niet voor Giedo, maar voor zichzelf en dat Giedo dan toevallig zijn schoonzoon is, is leuk voor Giedo.
Boekhoorn sponsort in de F1 om zo toegang te hebben tot een netwerk waar je anders niet of nauwelijks mee in contact kunt komen. Puur om zaken te doen. Stel dat hij daar per jaar 10 miljoen aan verdient, dan gaat hij Giedo niet voor het dubbele sponsoren, want dat zou verlies opleveren.
Nu wil ik best geloven dat ze iets over hebben voor een racezitje, maar ik geloof er echt niks van dat dat bedrag boven de 10 miljoen kan liggen.
Posts: 2.105
Die info kan ook bewust worden gelekt om de prijs nog wat verder op te voeren. Ik weet ook zeker dat binnen dat team niemand juiste bedragen gaat doorspelen aan het journaille. Geloof ik gewoon niet.
Posts: 7.074
Dat gevoel heb ik ook,zal wel rond de 10mln zitten
maar zou natuurlijk mooi zijn als VDG dat zitje krijgt,frijns geloof ikniet meer in
Posts: 3.224
@ masf1 beet je slap van je om frijns er weer bij te halen vind je niet. het bedrag wat giedo moet betalen zal toch zeker meer dan 10 miljoen bedragen om in die sauber te mogen rijden anders hadden ze leimer voor 14 miljoen wel aangesteld.
Posts: 7.074
@jacky
vind het maar erg stil rondom frijns en caterham,mag hij vrijdag in spanje nog vt1 doen??
Posts: 3.224
@masf1 geen nieuws is goed nieuws moet je maar denken,ik denk dat robin vrijdag wel van de partij is in spanje.
Posts: 1.524
@ Ben Dover
Inderdaad is dit een "broodje aap" verhaal van Blick ,Boekhoorn e.a betalen dat nooit ,ook niet de helft!!!
Posts: 202
Hoop bla bla, komt toch niets van terecht.
Volgend seizoen is er toch een ander die meer geld betaald.
Posts: 297
We zullen eerst eens zien wat Sutil & Guttierez met die lichtere Sauber kunnen doen. Want als het er niet op vooruit gaat dan mag je van volgend jaar ook niet veel verwachten.
Posts: 1.579
Volgens mij kun je de conclusie dat club Giedo evenveel of meer budget dat Guttierez mee neemt, niet trekken.
Sauber wilde een ervaren man in de auto: Sutil
En ze wilden iemand die een stuk budget mee bracht: Gutierrez.
Op een buitenlandse site las ik dat men bijzonder te spreken is over Giedo en dat Sutil een beetje tegen valt.
Volgens buitenlandse bronnen zijn ze er bij Sauber achter dat Giedo qua snelheid, ervaring en technische input onze Duitse vriend prima kan vervangen. Tel daar Giedo's budget bij op en Sauber heeft de zaakjes in 2015 beter voor elkaar dan nu.
Let wel. Gutierrez blijft in dat scenario gewoon en blijft daarmee het meeste budget opleveren.
Posts: 1.524
Dus 2 verhalen door elkaar , Giedo die door zijn goede feedback en uitstekende test resultaten opgevallen is bij het team en meer vertrouwen heeft gekregen dan b.v Sutil ,waardoor hij dit voorkontract gaat tekenen en het verhaal "Sauber wees in de aanloop naar dit seizoen GP2-kampioen Fabio Leimer af. De Zwitser bood 14 miljoen dollar voor een racezitje. Sauber deed volgens insiders een tegenvoorstel, voor 28 miljoen dollar - net iets minder dan wat Esteban Gutierrez betaalt - was het stoeltje voor Leimer.
De sponsoren van Giedo gaan nooit zoveel betalen ,mischien zelfs minder dan Medion voor Sutil doet.
Posts: 10
Ik hoop dat het hem lukt en goed gaat rijden, zijn we eindelijk eens af van de 'Verstappen is de beste Nederlandse coureur ooit' kreten af
Posts: 2.285
De volgende Verstappen staat al klaar om deze titel van zijn vader over te nemen.
Posts: 1.579
Verstappen IS de beste Nederlandse coureur ooit !!!
En over een jaar of 5 roepen we dat weer (maar dan met een andere initiaal ervoor).
Posts: 4.764
Tsja tot nu toe is Verstappen gewoon de beste Nederlandse F1 coureur ooit.
Er is geen ander die aan zijn resultaten en staat van dienst kan tippen.
Dat zal voorlopig niet veranderen ben ik bang.
Max Verstappen moet het eerst nog maar waarmaken en Robin Frijns is er ook nog lang niet. Twee beloften van eigen bodem maar voorlopig nog niks meer dan dat. Ik hoop dat ze beiden de F1 (lees: racestoeltje) redden maar dat is altijd maar de vraag.
Posts: 903
Praat voor jezelf Dikke !!!
Posts: 1.524
@DEDIKKEDOMINEE
Very strange die naam (wie hou je allemaal voor de gek? haha),maar ben het wel met je eens!