Gridstraffen voor Bottas en Gutierrez
- Gepubliceerd op 15 maa 2014 08:39
-
15
- Door: Jeroen Jonkers
Door zijn penalty zal Valtteri Bottas zijn race vanaf de vijftiende plek aanvangen, waardoor wereldkampioen Sebastian Vettel een plekje opschuift. Esteban Gutierrez kwalificeerde zich als negentiende en zal de race nu vanaf de laatste startplek moeten beginnen.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.608
- Podiums 61
- Grand Prix 216
- Land FI
- Geb. datum 28 aug 1989 (36)
- Geb. plaats Nastola, FI
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,73 m
135.044 reacties op Cadillac F1
2 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Valtteri Bottas

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 17.675
hoppa daar zijn ze, de 1e strafjes van 2014, goed bezig Pirro!
Posts: 13.929
Wat begrijp jij niet van de spelregels?
Posts: 2.989
Standaard gridstraffen Jean ... , niet omdat ze iemand een halve seconde hebben opgehouden..
Posts: 17.675
ik vrees dat ik die regeltjes best begrijp, vind het enkel na zo'n kwalificatie altijd een beetje afzeiken vooral door iets waar rijders niets/weinig aan kunnen doen, ik vroeg me al af waar de 1e gridstraffen beleven, eh voila!
Posts: 5.875
@JEAN ALESI: Zeg dan niets... regels zijn regels en die gelden voor het team daar is dan de coureur de dupe van als onderdeel van het team. Dit is bij voetbal net zo als iemand een overtreding maakt in het strafschop gebied heeft ook het hele team er last van. Als je vind dat je alles toe moet laten moet je maar stoppen met F1 kijken want dat slaat nergens op...
Posts: 1.052
Gutierrez kan deze race max. 3 plaatsen naar achteren.
Dus mag hij in Maleisië nog eens 2 plaatsen terug op de grid.
Posts: 929
wat is dat voor onzin? dit is nog nooit gebeurd duidelijk geen verstand van f1
Posts: 1.052
@redbull1
Ehm, tja, dit staat er (vrij vertaald) op de officiële site van de F1:
"Als de gegeven gridstraf niet in 1 race kan worden afgehandeld, dan zal de straf doorlopen naar de volgende race."
Wil je de echte tekst? .. kan ook:
"If the grid penalty imposed cannot be taken in full at one event, the remainder of the penalty is carried over to the following event. For example, if a driver qualifies 15th and is then given a 10-place grid penalty he’ll be dropped seven grid places to 22nd and last at that meeting and then the remaining three grid places from wherever he qualifies at the next event."
En als je me nog niet gelooft, kijk dan zelf maar op de site:
www.formula1.com/i(...)s/8689/default.html
Posts: 2.263
Alfie heeft gelijk, dit werd al benoemd als een van de grotere disciplinaire regelveranderingen. Ook vrij logisch: Anders kunnen teams als Marussia doen wat ze willen, zonder de penalties te hoeven uitvoeren.
Posts: 5.875
@REDBULL1: Na je opmerking heb ik maar 1 tegen opmerking: "duidelijk geen verstand van de f1" Als je gewoon opgelet had had je geweten dat dit verander is in de regels. Nogmaals duidelijk geen verstand van f1.
Posts: 929
o sorry mijn welgemeende excuses ik zal in het vervolg beter onderzoek doen.
opzich wel goed bedacht inderdaad dan blijft het gebruik van de straffen ook echt merkbaar voor de teams.
wel apart dat ik hier niet van gehoord heb want ik lees elke dag het f1 nieuws maar goed
Posts: 5.875
@REDBULL1: Excuses aanvaard ;) volgende keer niet gelijk zo fel reageren als een person gelijk heeft ;)
Posts: 10.089
Hoppa, Kimi en Seb zijn nu al begonnen met inhalen! 11e en 12e :D
Posts: 983
+1 En maar klagen dat er nooit wordt ingehaald in de F1
Posts: 929
hahah