user icon

Toch nog Formule 1 op Vlaamse televisie

  • Gepubliceerd op 13 maa 2014 08:23
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het Vlaamse Telenet heeft op de valreep de uitzendrechten voor de Formule 1 bemachtigd. De komende drie seizoenen zullen alle kwalificaties en races van de koninginnenklasse van de autosport live te zien zijn op de betaalzender Sporting Telenet, meldt Het Nieuwsblad.

De sportzender zal alle kwalificaties en races integraal uitzenden. Er worden vijf extra kanalen ingezet om de race vanuit verschillende camerastandpunten te bekijken. Peter Baert, Kris Wauters en Gert Vermersch zullen de races van vakkundig commentaar voorzien. De drie autosportkenners hebben al jaren ervaring in het becommentariëren van de Formule 1.

De Belgische liefhebbers die de live uitzending gemist hebben, kunnen de samenvatting op zondag bekijken op Canvas.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • oh nee, toch niet die zageventen!!!

    • + 0
    • 13 maa 2014 - 08:48
    • Ronald van Dam is ook nog beschikbaar! :P

      • + 0
      • 13 maa 2014 - 09:12
    • Mojito

      Posts: 4.843

      @Jean

      Zeg dat... die past perfect tussen dat rijtje

      • + 0
      • 13 maa 2014 - 09:47
  • Angelo

    Posts: 87

    Inderdaad, die gasten spreken weinig technisch en zijn vermoeiend. Als ik die Wauters bezig hoor ben ik net naar Idool aan het kijken.

    • + 0
    • 13 maa 2014 - 09:13
  • Korre

    Posts: 21

    Ik snap het niet goed hoor. Vier wil het niet meer uitzenden omdat er niemand kijkt. Nu gaat telenet het uitzenden maar moet je wel 16 euro per maand voor overhebben.
    Ik vraag mij af wie dat zal doen. Ik kijk wel naar La Deux of BBC

    • + 0
    • 13 maa 2014 - 10:18
  • Houwimmie

    Posts: 497

    Peter Baert weet nogthans wel waar hij over spreekt. Die man is gepassioneerd door motorsport. Ik vind de commentaren die hij geeft bij andere onder andere Eurosport en LiveTV best aangenaam om naar te luisteren.

    • + 0
    • 13 maa 2014 - 10:40
  • Peter Baert valt inderdaad nog mee, maar Kris Wouters en Gert Vermersch? Neen sorry, dan hoeft het niet voor mij. Dan kijk ik wel naar LaDeux en geef ik zelf commentaar.

    • + 0
    • 13 maa 2014 - 10:58
  • Eau Rouge

    Posts: 347

    Grappig, Peter Baert liet de voorbije jaren geen kans onbenut om te benadrukken hoe ver de F1 was weggezakt. Op een bepaald moment heeft hij op zijn eigen website geschreven dat het puur business was en nog weinig met sport vandoen had. En daar is hij weer. Maar wel een zeer goed commentator.
    Soit, ik blijf kijken op RTBF en als het kan op BBC!

    • + 0
    • 13 maa 2014 - 13:22
  • Eau Rouge

    Posts: 347

    En typisch Vlaams: hier is er enkel aandacht voor sporten waar Vlamingen een rol spelen. Dus als Stoffel zal debuteren, zullen de zenders wel weer over de grond rollen om de rechten binnen te halen.

    • + 0
    • 13 maa 2014 - 13:24
  • SPORT1 ZOU WAT ZIJN IN NEDERLAND ALS ZE OOK DE BEELDEN OP LAPTOP EN TABLET DOOR ZOUDEN GEVEN.
    dIT DOEN ZE BIJ CANAL DIGITAAL EN ZIGGO MAAR NIET BIJ KPN EN ANDERE AANBIEDERS, DIT IS HEEL DOM EN ZAL DAAROM OOK GEEN ABBO NEMEN ZOLANG IK OOK NIET ALE BEELDEN TEGELIJK KAN ZIEN.

    • + 0
    • 14 maa 2014 - 08:03

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar