user icon

Documentaire Senna op 1 mei te zien in Pathé

  • Gepubliceerd op 03 maa 2014 15:22
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
'Senna', de in 2010 verschenen documentaire over de legendarische Ayrton Senna, draait op 1 mei eenmalig in de bioscoop. Op 1 mei is het twintig jaar geleden dat Senna om het leven kwam na een crash op Imola. De twee uur durende film zal alleen in Pathé Amsterdam ArenA te zien zijn.

'Senna' is geregisseerd door Asif Kapadia en ontving reeds vele loftuitingen. Op 1 mei is de documentaire dus op het grote doek te zien. Een unieke gebeurtenis, want 'Senna' is nooit officieel in de Nederlandse bioscoop vertoond. De kaartverkoop is reeds gestart.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Is er een reden genoemd waarom dit ineens een paar jaar na release nog moet? Veel geïnteresseerden zullen de film al gezien hebben..

    • + 0
    • 3 maa 2014 - 15:33
    • Kevin

      Posts: 4.887

      "'Senna', de in 2010 verschenen documentaire over de legendarische Ayrton Senna, draait op 1 mei eenmalig in de bioscoop. Op 1 mei is het twintig jaar geleden dat Senna om het leven kwam na een crash op Imola."

      • + 0
      • 3 maa 2014 - 15:59
    • ThumbsUp

      Posts: 784

      In de tekst staat: "Op 1 mei is het twintig jaar geleden dat Senna om het leven kwam na een crash op Imola." lijkt me duidelijk genoeg toch.

      Desalniettemin een beetje laat ja! Heb hem al lang gezien en gekocht het is iig een hele mooie docu.

      • + 0
      • 3 maa 2014 - 16:05
    • Kennie

      Posts: 2.566

      Mooi gebaar, maar helaas krijg ik hier een klein beetje een nare bijsmaak bij. Dit is het zoveelste incident waarbij anderen over de rug van een dode Ayrton geld voor zichzelf proberen te verdienen. Ik ga 3x als het geld voor een groote deel naar de Ayrton Senna foundation gaat, als er helemaal niks heen gaat is het helemaal pauper van Pathé.

      • + 0
      • 3 maa 2014 - 17:01
    • Kennie

      Posts: 2.566

      Oh ik lees nu dat de opbrengst naar de Senna Foundation gaat, dus ik heb niks gezegd xD

      staat op geepee-updaete punt net slash nl

      • + 0
      • 3 maa 2014 - 17:12
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Precies Kennie, dat ging ook een beetje door mij heen.
      Een PR praatje is leuk, en het gebaar is dat wellicht ook wel, maar naar mijn idee voelt het meer als een ''cash-in event''. Vandaar dat ik mij afvroeg of er misschien ergens anders een andere reden was genoemd.

      • + 0
      • 3 maa 2014 - 19:21
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Oh, ik lees net de laatste reactie van Kennie. Dat maakt het plaatje compleet. Mooi gebaar! :-)

      • + 0
      • 3 maa 2014 - 19:22
    • Kevin

      Posts: 4.887

      3 toegangskaartjes voor Kennie alstublieft!

      • + 0
      • 3 maa 2014 - 19:32
  • @ KENNIE

    De opbrengst van de avond zal gaan naar de Senna Foundation.

    • + 0
    • 3 maa 2014 - 17:18
  • Senna014

    Posts: 187

    De kaarten zijn hier al binnen! In tegenstelling tot anderen zie ik niet in waarom Pathé geld zou proberen te verdienen over de rug van de 'dode Senna'. Er is tot slot maar 1 zaal in heel Nederland waar de film eenmalig draait. Als ze geld eraan hadden willen verdienen, dan had men in 2010 wel de documentaire gedraaid, toen zeer veel Senna en F1 fans er naar uitkeken om hem op het grote scherm te zien. Ik zeg dan ook maar beter laat dan nooit.

    Wel vind ik het jammer (maar begrijpelijk) dat men niet de 3 uur durende versie draait. Deze vond ik toch (behoorlijk) wat beter in elkaar gezet dan de bioscoopversie van 2 uur.

    Desalniettemin kijk ik nu al uit om, na Rush van afgelopen september, binnenkort wederom de F1 (en nu met Senna) in de bioscoop te kunnen zien!

    • + 0
    • 3 maa 2014 - 18:22
  • Schitterende docu en als je van F1 houdt MOET je deze gewoon gezien hebben.
    Aan het eind zelfs een traantje weggepinkt.
    20 jaar geleden alweer,kan mij het nog als de de van gisteren herinneren.
    R.I.P. Ayrton Senna Da Silva.

    • + 0
    • 3 maa 2014 - 18:41
  • slevin

    Posts: 140

    (Als de redactie dit nu eens snel door laat)

    Voor fans ik heb een stream online met daar in de Sky sport uitzendingen van de afgelopen twee test weken. zoek naar Veetle.com.. Zoek onder catagorie sport.

    • + 0
    • 3 maa 2014 - 20:10
  • Eutje

    Posts: 1

    Ook maar eens als F1fanaat een account op deze site aangemaakt ;)
    Ook bij mij staat deze al vooraan in de kast maar gaat zeker een bezoekje opleveren.

    Kreeg kippenvel toen ik twee jaar geleden op in Adelaide op de plek van zijn laatste pole en overwinning stond.

    • + 0
    • 3 maa 2014 - 20:40

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar