user icon

Tweede Kamer gunt Zandvoort en Assen twaalf geluidsdagen

  • Gepubliceerd op 20 jan 2010 08:26
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
De Nederlandse circuits van Zandvoort en Assen krijgen binnen niet al te lange tijd waarschijnlijk meer ruimte voor auto- en motorsportevenementen. De Tweede Kamer heeft geen bezwaar tegen een uitbreiding van het aantal dagen waarop meer geluid dan normaal is toegestaan naar twaalf.

Dat bleek tijdens een debat in de Kamer met minister van Milieu, Jacqueline Kramer. Ze overweegt de wet op dit punt te wijzigen. CDA, PvdA, VVD en PVV steunen het plan voor meer geluidsdagen, waarbij de PVV zelfs pleit voor een terugkeer van de Formule 1 naar Nederland.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • PVV \\o/

    • + 0
    • 20 jan 2010 - 09:30
  • Heel goed! Eindelijk eens geen anti wetgeving, alhoewel 12 nog steeds niet echt veel is, maar goed men is bereid de teugels wat te laten vieren. Maar goed, het is nu afwachten wat de \"omwonenden\" gaan roepen, wat dat bepaalt voor een groot deel of dit voorstel ook nog doorgaat denk ik.

    • + 0
    • 20 jan 2010 - 09:58
  • Zodra die wet er is hebben de omwonenden geen mogelijkheden meer om zaken aan te vechten. De wet is de wet, dus een rechter zal de klacht van de omwonenden dan op basis van die wet dan als niet ontvankelijk kunnen bestempelen.

    • + 0
    • 20 jan 2010 - 10:33
  • Skoezie

    Posts: 146

    Als je omwonende last hebt van een circuit/vliegveld/snelweg/weet ik wat, dan moet je lekker ergens anders gaan wonen. En niet proberen het voor een x aantal anderen te verpesten

    • + 0
    • 20 jan 2010 - 10:59
  • Grand Prix van Nederland.. Dat lijkt mij een grote droom... Maar wat een sensatie als dat weer gaat gebeuren!!!

    Vind het een goede zaak dat ze die dagen krijgen.

    • + 0
    • 20 jan 2010 - 11:16
  • Volgens mij is dit gewoon weer terug naar wat ze al hadden toch?

    In Ieder geval voor Zandvoort. De F3 Masters moest toen ineens weg omdat de geluidsdagen waren beperkt. Toen was er geen ruimte meer voor DTM, A1GP EN de Masters in een seizoen.

    Een F1 race zal er wel niet komen, maar een demonstratie zou toch ook wel leuk zijn.

    Ben benieuwd waar ze die dagen mee gaan vullen. Als ze dat al gaan doen. De A1GP is weg, de F1 zal niet meer terug keren (zelfs testen konden ze daar niet) en die gewone autoraces vallen buiten de geluidsdagen.

    • + 0
    • 20 jan 2010 - 11:51
    • EnzoF1

      Posts: 138

      Assen heeft sowieso de Superleague Formula aangetrokken i.p.v A1GP. Daarnaast willen ze hier nog meer buitenlandse raceklasses aantrekken, zoals een Duits Superbikes kampioenschap, F3 series en weet ik veel wat nog meer. En momenteel rijden de DSC met een geluidsdemper rond, dus mochten ze dagen overhouden, dan kunnen de Rizla Racing Day en DSC races zonder demper verreden worden...

      • + 0
      • 20 jan 2010 - 12:42
    • Klopt idd.

      Voor de \"vertrutting\" toesloeg, had Zandvoort idd. ook al 12 geluidsdagen. En idd. raakte het daardoor de Masters kwijt!

      Maar er is nog DTM (of wat daar van over is)!
      De F3 Masters komt dan terug.
      En mss. EuroBoss/HARC? Kunnen die oude F1-wagens ook lekker zonder restricties rijden...

      Enne, PVV...Die lui praten echt iedereen naar de mond, he!

      • + 0
      • 20 jan 2010 - 13:49
  • laat ze Assen mar ombouwen tot F1 toegankelijk circuit :) en dan de A1GP / DTM en de F1 daar houden :)

    • + 0
    • 20 jan 2010 - 12:38
    • jjgend

      Posts: 155

      Ben je nioet goed bij je hoofd of zo????

      Assen is 1 van de mooiste circuits voor motoren in de hele wereld. Blijf er aub met je poten vanaf.
      De laatste wijziging was al extreem jammer (flinke inkorting aan het begin van het circuit)

      btw: Assen heeft nog altijd MotoGP (het grootste auto/motorsport evenement van nederland) en de superbikes.

      • + 0
      • 21 jan 2010 - 09:38
  • Ron001

    Posts: 10

    Pvv de enige!!!
    Nou dan stemmen we daar gelijk op!!
    Hahaha,
    Maar ja ik snap de omwonenede niet?? Je woont er , de f1 heeft er gereden , het is een circuit!! Ook is er veel geld mee te verdienen!! Dus win win cituatie!!!!!!Kunnen we onze aow weer op 65 zetten!!!!!!

    • + 0
    • 20 jan 2010 - 14:26

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar