user icon

Ecclestone: "Briatore welkom om terug te keren in de paddock"

  • Gepubliceerd op 07 jan 2010 15:59
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone heeft er niets op tegen als Flavio Briatore weer in de Formule 1 aan de slag wil. De Italiaan werd levenslang geschorst voor een vermeend aandeel in crashgate, maar de Franse rechtbank verklaarde die straf ongeldig.

Ecclestone vertrouwde de Daily Express toe: “Ik zei ten tijde van de veroordeling al dat moordenaars tegenwoordig ook geen levenslang meer krijgen en de rechtbank gaat mee in die stelling. Flavio is welkom om terug te keren in de paddock. Hij was een geweldig karakter in de Formule 1, maar ik weet niet of hij terug wil komen. Deze uitspraak is goed voor hem, maar slecht voor de FIA.”

“Het is nog lang niet over. De rechtbank heeft bepaald dat het verkeerd was en dus kan de FIA opnieuw beginnen met hoorzittingen en zo gaat het verder en verder. Dat zou verschrikkelijk zijn. Het zou beter zijn als ze samen rond de tafel gaan zitten en kijken hoe ze de boel op kunnen lossen.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 6.803

    Bernie is in ieder geval geen hypocriet. Hij weet donders goed dat er geen enkele \"hoge boom\" in de F1 schone handen heeft. Van Jean Todt tot Max Mosley, van Flavio tot Ron Dennis en hemzelf.

    Het is volstrekt nutteloos om deze kwestie maar door te laten sudderen. Er valt niets te winnen, slechts te verliezen. Ze doen er beter aan om erover te stoppen en weer vooruit te kijken.

    • + 0
    • 7 jan 2010 - 16:20
  • Porsje

    Posts: 20

    Het is \'opnieuw\' of \'over\'.

    • + 0
    • 7 jan 2010 - 16:36
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Het is Porsche of potje!
      WTF heb je het over!
      OT: please laat Flavio terug komen, samen met Jordan en Stoddart! dat zijn nog een teambazen!

      • + 0
      • 7 jan 2010 - 20:07
  • Bahia

    Posts: 28

    Ik hoop de &*%@$% vent samen met Pat S nooit meer te zien in de F1, wat een fuck Frans recht systeem, hopelijk krijgt hij zijn straf wel via de FIA. Iedereen klagen over Nelson Piquet, maar maar de schulld ligt toch bij de \"hoge heren\" van Renault.
    Hij rijd niet uit zich zelf tegen een muur......

    • + 0
    • 7 jan 2010 - 20:36
    • ben

      Posts: 296

      wie heeft die wagen dan wel in de muur gezet en collegas in gevaar gebracht?
      mannen als flavio zijn nodig om de boel draaien te houden en kampioenen te maken,piquet is geen kampioensmateriaal anders had hij die wagen nooit in de muur gezet

      • + 0
      • 8 jan 2010 - 08:55
    • Kubica

      Posts: 4.084

      Er gaan anders geruchten dat het hele idee van Piquet zelf kwam, om zo een contract voor het volgende seizoen af te dwingen...
      Waar rook is, is vuur......

      • + 0
      • 8 jan 2010 - 10:17
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Om hem dan vervolgens baas te laten worden van een nieuw Saab Formule-1 team soms? Want volgens de BBC heeft Eikelstein samen met Gravity Sports een bod uitgebracht op Saab.

    • + 0
    • 8 jan 2010 - 08:37
  • renzo

    Posts: 929

    Wat een onzin, als het verhaal van Piquet kwam was dat allang naar buiten gekomen. Als dat zo is dan zijn Symonds en Briatore net zo schuldig als dat ze nu zijn. Ze hebben ermee ingestemd en dat voor 2 heren van bijna 60 jaar met enorme ervaring in de F1 die zich laten leiden door een in de hoek gedrukte coureur die net komt kijken in de F1 in. Zou de omgedraaide wereld zijn. Als dat waar is dan is het maar goed dat ze geschorst zijn, dan zijn ze in mijn ogen net zo oncappabel voor hun functie als de meeste dat hier vinden van Piquet als coureur. Zoals Nelson als zei, hij zelf is het grootste slachtoffer van dit gebeuren.
    Ik begrijp niet dat mensen, zoals Alynsa, zo hypcrocriet zijn dat ze wensen dat Flavio terug komt en Piquet vooral moet wegblijven. Dat is pas meten met 2 maten.

    • + 0
    • 8 jan 2010 - 10:56
    • Gompie

      Posts: 4.951

      \"Dat is pas meten met 2 maten.\" Dat zal best, maar Flavio is een kleurrijke figuur en dat soort heeft de F1 nu eenmaal nodig en Piquet is een waardeloze coureur. En dat Flavio ongetwijfeld een boefje is, het zij zo. Ik denk dat e rmaar bar weinig teammanagers in de F1 rondlopen die niet op de een of andere manier een boefje zijn.

      • + 0
      • 8 jan 2010 - 11:20
    • Kubica

      Posts: 4.084

      Piquet vindt zichzelf het grootste slachtoffer? Dan is-ie niet goed bij z\'n hoofd. Je stemt willens en wetens in met een plan tot manipulatie, je wordt niet eens gestraft en dan ben je nog slachtoffer ook? Terwijl je ontslagen wordt omdat je gewoonweg niet voldoet?
      Zo ken ik er nog wel een paar.....

      • + 0
      • 8 jan 2010 - 12:13
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      ik heb mij eigenlijk voorgenomen om in 2010 niet op jouw \"hypocriete\" mening te reageren, maar kan het toch niet laten.
      Ik zeg niet dat Flavio en Symonds gestraft moeten worden, maar levenslang is wel heel erg lang. Vooral voor iemand die zijn hele leven iets heeft betekend voor de f1 (in tegenstelling tot jouw zielige reacties) en die meer leiding heeft gegeven aan groten namen. Noem MS/FA ja zelfs Heiki is beter dan Piquetje. Daarnaast ben ik van \"gelijke monnikken, gelijke kappen\".Dus Piquet had ook voor zijn leven geschorst moeten worden, omdat hij de auto tegen de muur heeft gesodemieterd. Hij en alleen hij heeft de stuur op dat moment in zijn handen en niet Flavio! Als jij dit niet begrijpt dan ben je net zo hypocriet als degene die jij zo hypocriet noemt. Als ik Flavio vergelijk met alle andere teambazen dan is hij de meest markante, samen met Eddie Jordan en Paul Stoddart. en zo\'n grote slachtoffer is Piquetje niet, hij was toch al zo goed als verzekerd van een F1stoeltje? of heeft zijn papa toch geen genoeg pecunias bij elkaar verzameld voor zijn zoontje?

      • + 0
      • 8 jan 2010 - 21:37

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar