user icon

Ecclestone tipt Vettel voor kampioenschap

  • Gepubliceerd op 31 dec 2009 08:54
  • comments 13
  • Door: Danny Sosef
Formule 1-baas Bernie Ecclestone tipt Sebastian Vettel voor de titel in 2010. Ook kijkt Ecclestone uit naar de strijd tussen de jonge sterren en de terugkerende Michael Schumacher.

Ecclestone: "Er zijn verschillende kandidaten voor volgend jaar. Hamilton, Alonso maken een goede kans, maar ik denk dat Vettel wereldkampioen wordt."

"Zonder enige twijfel is het bijzonder dat Schumacher op 41-jarige leeftijd weer competitief mee zal doen in de Formule 1. De jonge jongens zullen er alles aan doen om hem te verslaan. Ik was wel enigszins verbaasd. Ik had niet verwacht dat hij zou instappen bij Mercedes, maar ik ben er heel erg blij mee."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ik hoop het. Was naast Raikkonen 1 van de weinige die me nog bekoren.

    • + 0
    • 31 dec 2009 - 11:00
  • f 1

    Posts: 303

    Persoonlijk gun ikhet ook wel aan Good Old Rubens

    • + 0
    • 31 dec 2009 - 12:04
  • Fresh-T

    Posts: 461

    Please, laat iemand die man een keer flink op z\'n smoel slaan. Hij kraamt alleen nog onzin uit. 1 of 2 dagen na de terugkeer van der Fuhrer tipte Eikelstone MS voor WK. Nu ineens Vettel? Die gast is dement en weet niet meer wie wie is en wie waar rijdt. Die gast moet opstappen. Met wel een heel vriendelijke bedankje voor alle gedane diensten (NOT). Iedereen zeurt en zeikt over het feit dat de F1 zo duur is en bla bla. Dat is allemaal te danken aan Eikelstone. De hele commerciële waarde, het geld wat er in om gaat, alles waar iedereen nu tegen aan het vechten is komt omdat Ecclestone er zo veel geld in zag. Dus moeten we die man nu echt zo nodig bedanken voor het verkankeren van de sport?

    • + 0
    • 31 dec 2009 - 13:07
    • Zulk inhoudsloos gewauwel hoort eerder thuis op een forum over voetbal. De F1-wereld vereist nu eenmaal dictatoriaal gezag, dat is het enige wat werkt om alle ego\'s in bedwang te houden. En het feit dat de F1 zo duur is, daar heeft hij weinig mee te maken. Hij spoort al jaren aan op kosten-reductie van de teams (wat betreft de fabricage van de auto\'s), maar als zij bereid zijn om meer dan 400 miljoen uit te geven aan hun race-auto\'s is dat (vooralsnog) hun goed recht. En de tijd zal uitwijzen of ze daar gelijk in hebben, met Virgin Racing hebben we een goede graadmeter wat voor verschil de investeringen zullen maken op de baan. Als Bernie de commerciele waarde van de F1 niet gezien zou hebben zou het nu allang niet meer bestaan. Maar dat begrijp je waarschijnlijk toch niet. En who cares wie hij tipt voor het kampioenschap. In 2007 zei hij Felipe Massa, dat klopte niet. Hij moet er gewoon voor zorgen dat de show goed blijft en dat doet hij naar mijn bescheiden mening prima.

      • + 0
      • 2 jan 2010 - 00:54
    • Gompie

      Posts: 4.951

      De teams zijn nét zo schuldig aan het \'verkankeren\' van de sport. Want vergeet niet dat zij meedelen uit de opbrengsten! Wij als \'klant\', de circuiteigenaars en de TV-stations zijn zo dom om nog steeds de mega-vraagprijzen voor organisatie, toegang en uitzendrechten te betalen. Als we de hele zaak nou eens een half jaartje totaal boycotten en daarna bedingen dat alles tegen normale prijzen moet dan maak je een kans. Maar goed, Utopia blijft een mooi beok :-)

      • + 0
      • 5 jan 2010 - 17:16
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Haha, denk je nou echt dat Vettel Wereldkampioen wordt. Hij is mischien wel goed genoeg ik denk alleen dat als de autos van mercedes, ferrari, McLaren beter zijn hij nergens is.
    Als Ferrari en McLaren niet zo slecht waren geweest dit jaar en ze gewoon net zo goed waren als vorig jaar was hij waarschijnlijk 7e geeindigt.

    • + 0
    • 31 dec 2009 - 14:34
    • Kenney

      Posts: 2.214

      Belachelijke opmerking...
      Natuurlijk als de auto\'s van Mercedes, Ferrari en McLaren beter zijn dan wordt hij geen kampioen.
      Natuurlijk als Ferrari en McLaren niet zo slecht waren geweest was hij niet 2de geworden, en Button geen kampioen ook.

      Als, als, als... Bernie gaat ervan uit dat de Red Bull wagen zal kunnen meestrijden om de overwinning.

      • + 0
      • 31 dec 2009 - 22:58
  • Trustpower

    Posts: 11

    Als ik het goed heb is dit al oud nieuws dat hij dat denkt. Echter ik gun het Vettel wel. En idd met een goede auto alleen red je het niet. Ik zou het Vettel wel gunnen alhoewel ik een Schumacher fan ben :)

    • + 0
    • 31 dec 2009 - 17:25
  • Maximo

    Posts: 6.774

    Waarom niet? Als de diffuser van Brawn ilegaal was verklaard, dan was Vettel al kampioen geworden, omdat Red Bull de beste wagen had in de basis.

    De Motor van Renault liet hem ook een paar keer in de steek, maar was wel erg zuinig, dus als Renault iets betrouwbaarder wordt en men ook nog als zuinigste rond kan rijden dan geef ik Vettel wel een kans.

    • + 0
    • 1 jan 2010 - 13:07
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Blijft de vraag hoe het kon dat hij eigenlijk als enige Renault-rijder last had van een paar keer motorpech. Want Renault is er nimmer in geslaagd om uit te vinden wat er nou mis was met die blokken. Misschien toch een puntje rijstijl?

      • + 0
      • 6 jan 2010 - 08:11
  • Fiorano1

    Posts: 21

    Gewoon FERRARI Die slaan knoepel hard trug!!!! de f161 word een topper

    • + 0
    • 2 jan 2010 - 12:21
  • mario

    Posts: 7.853

    Ik tip Hamilton, Alonso of Vettel.

    • + 0
    • 4 jan 2010 - 08:42

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.428
  • Podiums 56
  • Grand Prix 125
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park