user icon
user icon

Ecclestone verwacht dat twee nieuwe teams afvallen

  • Gepubliceerd op 23 dec 2009 08:16
  • comments 10
  • Door: Danny Sosef
Bernie Ecclestone verwacht dat twee van de vier nieuwe teams die volgend jaar aan de start zouden moeten staan, zullen afvallen. Ecclestone zegt dit in een interview met het Britse nieuwsblad The Times.

De 79-jarige Ecclestone is erg duidelijk in zijn uitspraken en doelt hiermee op Campos en USF1: "Van de teams waarvan we verwachten dat ze presteren en er zullen staan, staan er ook. De teams waarover we twijfels hebben of ze het halen zullen er niet staan."

In principe zouden er volgend jaar 13 teams aan de start in Bahrein staan, totaal 26 wagens. Als er twee teams afvallen komt dit aantal op 22 wagens. Toch verwacht Ecclestone dat er 24 wagens aan de start staan.

Het Servische Stefan GP is mogelijk een partij die volgend jaar een positie op de grid kan innemen. Stefan GP werkt al maanden hard aan een team en is bezig om de inboedel van Toyota over te nemen.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.095

    wie stopt deze ouwe man,zeg????

    • + 0
    • 23 dec 2009 - 08:41
  • PSmulders

    Posts: 144

    Nou dan heeft de FIA / Max destijds een geweldige selectie uitgevoerd.....had ik persoonlijk toch liever Prodrive op de grid gezien.

    • + 0
    • 23 dec 2009 - 09:14
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Mee eens maar nee de FIA wilde teams die persé voor Cosworth motoren kozen. Ook leuk een half veld met alleen Cosworth :/

      • + 0
      • 23 dec 2009 - 09:40
  • Marcd

    Posts: 397

    Ik vewacht juist aan te komen met de kerstdagen, knap van die teams om in deze tijd af te vallen.

    • + 0
    • 23 dec 2009 - 10:14
  • Campos weet ik niet, maar dat USF1 afvalt, was van begin af aan duidelijk. Mooie foto\'s van fabriekshallen en heel hard roepen, maar pas vorige week een leverancier (!) voor carbon-fiber vinden, tja...

    • + 0
    • 23 dec 2009 - 14:12
  • Mocht dit kloppen wordt dan de punten verdeling ook weer aangepast?

    • + 0
    • 23 dec 2009 - 15:25
  • Mocht dit kloppen wordt dan de punten verdeling ook weer aangepast?

    Dat denk ik niet, want Bernie heeft een aparte rekensom. Met alle nieuwe teams hebben we volgend jaar 26 auto\'s. Maar Bernie zegt dat er 2 teams afvallen dan kom je op 22, nee dus. Bernie ziet Stefan GP (Die afgelopen week in Keulen te vinden was) nog op de grid verschijnen.

    Hoe meer je je je in Mr. Stefanovic verdiept hoe interessanter het wordt om hem in 2010 te zien starten. Hij heeft een sterk pakket als je het mag geloven. Heel de F1-afdeling van Toyota(Keulen) wilt tie overnemen + alle personeel + alle tekeningen van de TF110.

    En zien we hem niet in 2010 dan wel in 2011, met een wagen die heel veel getest heeft (dat mag hij namelijk omdat hij niet meedoet met het F1 Kampioenschap en mag je dus zoveel testen als je wilt).

    • + 0
    • 23 dec 2009 - 16:51
  • bertje

    Posts: 249

    Op de site van F1 geschiedenis staat een foto van het chassis van USF1. 1 á 2 dagen geleden geplaatst. Dus ze zijn druk bezig.

    • + 0
    • 23 dec 2009 - 22:32

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar