Raikkonen geeft toe: "Afscheid van Formule 1 misschien voorgoed"
- Gepubliceerd op 18 dec 2009 12:14
-
13
- Door: Rob Veenstra
Raikkonen vertrouwde Autosport toe: Ik heb geen Formule 1-contract of een andere verbintenis voor 2011. Ik heb geen idee wat ik ga doen. In het WRC blijven of proberen terug te keren in de Formule 1 zijn allebei opties. Ik wil eerst kijken hoe het gaat en dan pas mijn keuze maken. Daar heb ik geen haast mee. Als het goed uitpakt, dan is de overstap misschien wel voorgoed. Veel verschillende scenarios zijn mogelijk. Voorlopig is het alleen volgend jaar, samen met Red Bull en Citroen, en daarna zien we wel.
Trending nieuws
-
Verstappen tot actie gemaand: "Hij gooit wereldtitels weg door loyaliteit aan Red Bull"
De toekomst van Max Verstappen blijft de gemoederen bezighouden. Volgens Ziggo Sport-presentatrice Shelly Sterk betaa...
27 jun 2026 11:22 -
Uitslag VT3 Oostenrijk: Russell de snelste, Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Oostenrijk zit erop. Op de Red Bull Ring werd de snelste tijd genoteerd door Ge...
27 jun 2026 13:30 -
Marko vertrouwt op Red Bull: "Denk dat het goed komt met Max"
Voormalig Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Max Verstappen. Over de ...
27 jun 2026 12:09 -
Ocon klaar met geruchten over F1-toekomst: "Laat mij koud"
De toekomst van Esteban Ocon in de Formule 1 blijft onderwerp van gesprek. De Fransman beleeft een moeizaam seizoen b...
27 jun 2026 10:46 -
Norris heeft geaccepteerd dat McLaren niet kan winnen
Regerend wereldkampioen Lando Norris heeft geaccepteerd dat McLaren voorlopig geen races gaat winnen. Norris en McLar...
27 jun 2026 10:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 4.764
Dit is natuurlijk geen verrassing meer. Hij heeft het nu alleen nog eens zelf benadrukt. Het ga je goed Kimi, ik hoop dat je wat kont kan schoppen in de Rallysport.
Posts: 22
Volgens mij was het al duidelijk toen hij besloot om Rally te gaan rijden. Hij heeft duidelijk geen zin meer in al dat politieke geneuzel waar de F1 de afgelopen jaren mee te maken heeft gehad.
Als Kimi fan vind ik het persoonlijk erg jammer dat hij er niet meer bij is. Van de andere kant grote klasse dat hij weet wat hij wil. Niet zeuren, maar gewoon z\'n eigen plan trekken en doen wat hij wil. Zo zie je ze niet veel...!
Posts: 562
Net of Raikkonen zich daar druk om maakt? En het is ook niet zo dat hij daar nou zoveel last van heeft gehad hoor...dus als kimifan weet je duidelijk niet waar je het over hebt! Of je moet het hem zelf hebben horen zeggen namelijk.
Posts: 22
F1-2009,
Je interpretatie van het bericht is absoluut verkeerd. Ik weet precies waar ik het over heb.
Raikkonen maakt zich als coureur inderdaad nergens druk over en dat is nou precies wat ik zei....! Hij doet waar ie zin in heeft.... En dat is duidelijk niet in een raceklasse rijden waar de politiek een te grote rol speelt.
Na zijn ontslag heeft hij duidelijk besloten om in een raceklasse te gaan rijden waar het ook echt alleen om het racen gaat.
Posts: 435
op een duitse site was te lezen dat de reden van vertrek bij ferrari niet lag aan zijn kwaliteiten maar meer een financiele deal tusen Santander en ferrari, dus een reden om schumi een derde auto te bezorgen en niet schumi in plaats van kimi te plaasten.
Aankomend jaar is het red bull team een optie, hopelijk
Posts: 102
Natuurlijk heeft iedere coureur in de F1 last van heel veel politiek gepraat en allerlei afspraken van teams, bonden, sponsoren, etc, etc.. Dat zal in de Rallysport iets minder uitgebreid zijn, zodat hij weer lekker kan gaan racen.
Ik denk dat hij nooit meer terug komt. Erg jammer. Hooguit als hij kampioen wordt in de WRC volgend jaar, maar dat zal niet zo een twee drie gebeuren...
Posts: 281
Kimi doet gewoon waar hij zin in heeft. Top.
In de F1 heeft hij alles al wel een keer gezien en Rally rijden vindt hij leuk.
De verhalen over geld(wolf) lijken me ook niet reeel want ik kan me niet voorstellen dat hij in de WRC zoveel gaat verdienen als hij in de F1 had kunnen krijgen, maar dat is mijn interpretatie.
Ik denk ook dat hij niet terug komt, maar als je Kimi\'s woorden goed leest, weet hij zelf ook gewoon nog niet wat hij wil na dit jaar. Dus wie weet.
En aan alle Kimi fans die het jammer vinden... Je kan natuurlijk ook gewoon de WRC volgen. Ga ik wel meer doen (deed het al wel een beetje, maar nu iets fanatieker).
Posts: 1.725
nou de rest zal ervan moeten profiteren om ook eens Spa op hun erelijst te zetten volgend jaar.
Posts: 51
In een interview heeft kimi gezegt dat het beeindigen van het contract lag aan de spaanse bank Santander die wilde een spaanse coureur (fernando) in die auto.
En ook over mclaren zei die dat hij zo de handtekening kon zetten maar dat het contract heb ivm vrijheden buiten de F1 om hem niet 100% beviel.
En dat hij goede gesprekken had met brawn maar dat te lang zou duren voordat dat realiteit werd dus zocht die om hem heen in de wrc en redbull wilde hem in de citroen..
Zo klaar als een klontje dit zegt genoeg hij vertelde dat het hem niet om het geld ging bij mclaren & brawn.
Dus diegene die hem hebben afgebrand als een \" geldwolf \"
incl mezelf...zeg ik exuses..
En weer hoop ik idd zoals veel formule1 fans zelfs jos verstappen heeft dat gezegt Kimi hoort in de F1 tis gewoon een karakter apart.!!
Hoop dat vettel niet naar ferrari gaat in de toekomst.
Maar bij mercedesGP gaat rijden.
Posts: 5.792
hij heeft bereikt wat hij wilde, dus prima .
Posts: 207
@ Jasper, wij kunnen onze mening delen.
erp7ga.bay.livefil(...)%20Interview005.jpg
Ik vind trouwens dat Kimi daar ook weer gelijk in heeft (zie link)
Posts: 859
Dat was natuurlijk te verwachten. Ik vind het jammer maar dan ga ik wel wel WRC volgen. Zonder Raikkonen is de F1 voor mij een stuk minder geworden.
Posts: 10.089
kom alsjeblieft terug in 2011,, als ik naar kimi kijk, dan word ik al blij, fijne persoonlijkheid, en heb enorm veel vertrouwen in hem, ik kijk met spanning in alles, krijg enorm veel adrenaline als hij iets goeds doet, en ik begrijp zijn reactie in alles ( wat veel fans hebben) ik mis hem nu al, :( hopelijk krijg ik hetzelfde gevoel bij Vettel als bij hem,
kimi is everything