user icon

Brawn GP-directeur: "Comeback Schumacher goed voor Formule 1"

  • Gepubliceerd op 10 dec 2009 13:39
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Nick Fry, teamdirecteur bij Brawn/Mercedes GP, zou een rentree van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher toejuichen. De geruchten gaan dat de Duitser in beeld is bij Mercedes GP. De terugkeer van een grote kampioen is goed voor de sport, zo redeneert Fry.

“Of het nou Michael betreft of een andere wereldkampioen, het zou een interessant element toevoegen aan de Formule 1. Kan iemand van 40 of 41 jaar de competitie met coureurs van 24 jaar aan? In andere sporten hebben sporters bewezen nog steeds zeer capabel te zijn op oudere leeftijd en het zou fascinerend zijn om te zien of dat in de Formule 1 ook kan. Of dat dan met Michael is of Jacques Villeneuve, dat is verder irrelevant.”

Fry denkt dat iedereen tot 2010 geduld op zal moeten brengen vooraleer er duidelijkheid is over de teamgenoot van Nico Rosberg. “Misschien maken we al voor de Kerst meer bekend, maar waarschijnlijker is dat we dat begin januari doen.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • doe er maar eens een schepje boven op

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 13:51
  • fulcoboy

    Posts: 68

    “Misschien maken we al voor de Kerst meer bekend, maar waarschijnlijker is dat we dat begin januari doen.”

    Let op mijn woorden, 3 januari wordt het bekend gemaakt! Dan wordt schumacher 41 jaar. Er is toch geen meer ideale moment.

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 14:05
    • Verrek, ik denk dat je gelijk hebt...

      • + 0
      • 10 dec 2009 - 14:34
  • Lol, gaan ze nou net doen of ze ook wel eens met Villeneuve bezig zijn? Dit is wel een klucht aan het worden zeg!

    Dat geheim houden is leuk voor een week of wat, maar nu begint het zo langzamerhand gewoon zielig te worden.

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 14:37
  • Gonfa

    Posts: 234

    Als het nu nog een hoax blijkt te zijn slaat Mercedes wel een heel erg slecht figuur zeg. Ze kunnen maken dat Schumacher meerijdt volgend jaar, kijk al uit naar gevechtjes tussen hem en Vettel en Hamilton!

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 14:56
    • Als dat zo blijkt te zijn kots ik over mercedes en iedereen die dit in de lucht heeft gehouden. Ze houden namelijk geen rekening met de superfans van schumacher die zeer zwaar teleurgesteld zouden zijn.

      • + 0
      • 10 dec 2009 - 15:03
  • PSmulders

    Posts: 144

    @Bas
    \"superfans\"? zijn die verheven boven de doorsnee fans?

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 15:44
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Of Schumacher komt of niet, dit is en blijft onprofessioneel gedrag. Pure aandachttrekkerij en aanstellerij. Zou me niet verbazen als ze dit doen om sponsors aan te trekken.

    Ik zou me ook kapot lachen mochten schumacher toch niet voor hun rijden. dat zou echt afgang voor het team zijn.

    Ik had eigenlijk ook meer professionalisme verwacht van Brawn en Haug (want uiteindelijk zijn zij toch diegenen die zulke berichten kunne tegenhouden). Ik ben om eerlijk te zijn echt teleurgesteld in hun. Dat ze willen laten weten dat de optie openstaat dat Schumacher voor hun kan gaan race: ok. Maar dit is toch echt wel vergaand.

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 17:30
  • Rimi

    Posts: 85

    Mensen het gaat NIET gebeuren let maar op!

    • + 0
    • 11 dec 2009 - 07:56
    • Ik hoop toch zo erg dat je gelijk krijgt !!!

      Één grote nachtmerrie als die l#l terug komt !!!

      • + 0
      • 11 dec 2009 - 11:28

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar