Vader Schumacher: "Michael traint niet voor niets als een gek"

De geruchten dat Michael Schumacher zijn rentree in de Formule 1 gaat maken nemen alsmaar in hevigheid toe. Nu doen zijn vader en Bernie Ecclestone een duit in het zakje. Vader Rolf Schumacher in Express: “Michael traint elke dag als een gek, hij doet dat echt niet voor niets.”

Ecclestone zei in The Times: “Persoonlijk twijfel ik nog steeds of Michael zijn comeback wil maken. Dat gezegd hebbende, het wordt nu wel te sterk om puur een gerucht te zijn. Als je tussen Heidfeld en Schumacher zou moeten kiezen, dan zou je het wel weten, toch? Als ik Michael was zou ik niet terug komen, maar ik weet zeker dat hij weet dat hij het kan.”

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Laten ze het een keer zeggen dan.....

    • + 0
    • 7 dec 2009 - 13:38
    • damon

      Posts: 2

      De verrassing of kado zoals het genoemd wordt is die andere duitser Sebastiaan van voren vergeet die oudere meneer.

      • + 0
      • 7 dec 2009 - 20:53
  • ives

    Posts: 1.278

    Dat is toch om GEK van te worden, al deze berichten!!!

    Wat een gigantische teleurstelling zal/zou het nu worden als Schumacher geen F1 comeback maakt, nu zelfs de vader al hints begint te geven...

    • + 0
    • 7 dec 2009 - 13:39
    • szixxx

      Posts: 4.764

      Ik heb geen idee hoe de relatie is met zijn vader maar waarom moet hij daarover wat zeggen? Weer een extra zakcentje en om de hele boel nog eens lekker extra aan te wakkeren?

      Ik hoop het echt en met ieder bericht krijg ik weer een beetje hoop dat hij terug komt maar ik geloof het nog steeds niet.

      • + 0
      • 7 dec 2009 - 14:01
      • Precies, dat heb ik dus ook. Ga er steeds meer op hopen. Mag toch hopen dat het doorgaat, zou het verachtelijk vinden als dit allemaal onzin is. Dan ben ik en met mij zeer veel fans enorm teleurgesteld in hem

        • + 0
        • 7 dec 2009 - 14:34
        • waylon

          Posts: 2.285

          Waarom ben je dan teleurgesteld in Schumacher. Hij heeft deze geruchten niet de wereld in geholpen. Dat doet de pers en als hij daar nog geen antwoord op geeft is dat z\'n goed recht

          • + 0
          • 7 dec 2009 - 14:42
          • natuurlijk kan het altijd nog afketsen. Ik bedoel meer dat hij resoluut nee had kunnen zeggen als er niets van waar was. Dus ik neem aan dat er echt iets speelt en dat niet alleen geruchten zijn

            • + 0
            • 7 dec 2009 - 14:48
          • PaulGM

            Posts: 102

            Hij heeft het ook niet ontkent. Dat is raar als er niets aan de hand is. Dan zou hij alleen \'voor de grap\' doen alsof er iets speelt. Dan zou ik ook een beetje teleurgesteld zijn in hem. Schat hem professioneler in, dus daarom zal er een kern van waarheid inzitten denk ik.
            Ben nooit echt fan van de man geweest, maar toch zou ik het echt heel vet vinden als hij terug komt.

            • + 0
            • 7 dec 2009 - 15:26
            • Gard

              Posts: 863

              Moet hij dan alles wat er over hem geschreven word bevestigen of ontkennen. Heeft hij waarschijnlijk een dagtaak aan.

              • + 0
              • 7 dec 2009 - 16:33
              • sloggerke

                Posts: 646

                Alles niet, maar dit geruchtje kan hij nu al weken de wereld uithelpen...
                Het antwoord zal wel JA zijn. (terugkeer)
                Als het NEE is dan is hij wel erg belachelijk bezig geweest de laatste tijd... (\'Wie weet, alles is mogelijk\' enz...)
                Het is enkel erg voor Kubica. Want als Mercedes een goede wagen kan bouwen zou deze knaap evengoed wereldkampioen kunnen worden met een Mercedes.
                Dat is waarschijnlijk ook een pak goedkoper voor de Duitsers.

                • + 0
                • 7 dec 2009 - 17:37
              • PaulGM

                Posts: 102

                Uiteraard is dit niet te doen, hij heeft echter in een direct interview gezegd dat \'alles mogelijk is\' voor volgend jaar. Daarmee impliceer je in elk geval iets..

                • + 0
                • 7 dec 2009 - 18:04
              • Schumacher, Willi Weber en Haug hebben dit verhaal bewust en op meerdere momenten in leven gehouden.

                Als het alleen een gerucht is zou het dus inderdaad zeer kwalijk zijn.

                • + 0
                • 7 dec 2009 - 18:16
                • Gard

                  Posts: 863

                  Hebben ze expliciet Schumacher genoemd? Schumacher zelf heeft dit nooit beweerd, Weber heeft gezegd dat hij niet geloofd in een terugkeer en Haug heeft alleen over een daverende verrassing gepraat.

                  • + 0
                  • 7 dec 2009 - 19:20
                  • Nee ze hebben allemaal niet letterlijk gezegd dat Schumacher voor Mercedes gaat rijden. Ze houden wel steeds het gerucht in leven.

                    Haug zegt dat hij een Duitser in de auto wil die kampioen wordt en dat ze een grote verassing hebben. Dan heb je nog maar heel weinig opties over. Heidfeld voldoet daar toch in alle redelijkheid niet aan.

                    Schumacher zegt over een mogelijk rijden bij Mercedes: \'Wie weet, alles is mogelijk.\"

                    Weber zegt: \"Michael is absoluut fit. Zijn nek is volledig hersteld en in orde, en de rest van zijn fysiek is ook top. Hij is in staat om weer mee te doen en te racen voor de overwinning\"

                    Als ze dat alleen doen om goedkope reclame te scoren zou dat dus gewoon een kwalijke zaak zijn.

                    • + 0
                    • 8 dec 2009 - 11:07
        • Rohit

          Posts: 106

          ja ik zou het ook super jammer vinden, maar om dan teleur gesteld te zijn in MS waarom?? net alsof hij dan die geruchten heeft verzonnen... misschien bezocht hij toevallig mercedes om een praatje te maken met ross brawn of norbert, de media ziet dat meteen als een comeback en huppakee is meteen wereldnieuws. hij kan natuurlijk wel een keer duidelijk zeggen van NEE ik kom niet terug :P maarja wie weet ik hoop dat hij terug komt :) alleen jammer dat het niet bij Ferrari is... maar goed wie wil er nu niet voor Ferrari gereden hebben en dan nog eens instappen bij Mercedes..

          • + 0
          • 7 dec 2009 - 14:45
  • Rimi

    Posts: 85

    Ik begin het een beetje beu te worden al die ophef. Ben nooit een fan van de beste man geweest en wenste hem ook niet terug te zien.
    Maar nu wil ik hem weleens zien tegenover Hamilton, Vettel en zijn oude team. Rosberg is ook meteen afgeschreven als alles gaat uitkomen zoals velen willen zien.

    • + 0
    • 7 dec 2009 - 13:54
  • Alessio05

    Posts: 50

    Als Schumacher bij Mercedes gaat rijden moet hij zich nooit meer in Italië vertonen hoor. Dan is hij niet meer onsterfelijk zoals hij nu in Italie is!

    Ik zou het erg vinden als hij bij Mercedes zou gaan rijden...

    • + 0
    • 7 dec 2009 - 15:31
    • Dat is de schuld van Ferrari, niet van Schumacher.

      • + 0
      • 7 dec 2009 - 16:02
      • szixxx

        Posts: 4.764

        Inderdaad en ik ben fan van Schumacher en Ferrari. Hoewel ik het liefst hem bij Ferrari zie vind ik het niet jammer of teleurstellend dat hij nu bij Mercedes gaat rijden. Hij heeft immers altijd een band met Mercedes gehad.
        We moeten nog maar zien of hij echt terug komt maar ik zou het alvast geweldig vinden ongeacht voor welk team dat dan is.
        Ik ben benieuwd of mijn idool zich staande kan houden tussen de \'newbies\' en of Mercedes hem een goede auto kan geven.

        • + 0
        • 7 dec 2009 - 16:34
  • Dreumeltje

    Posts: 33

    Ik begin steeds meer in te geloven dat Schumacher terug komt in de F1.
    Waarom ?
    Omdat Steafano Domenicali weer een nieuwe leider wil hebben , kiest hij Alonso om voor Ferrari te rijden.
    Met Massa en Alonso komt hij in goede richting.
    Omdat M.Schumacher \"te veel kost\" en onder het contract uit kan , kan hij Alonso \"kopen\"
    Ik denk dat Steafano Domenicali ook wil , dat M.Schumacher terug komt bij MercdesGP.
    Ten eerste voor meer concurrentie en ten tweede voor meer kijkers.
    Wat dacht je van : McLaren - Hamilton
    Ferrari - Massa , Alonso
    RedBull - Vettel
    MercedesGP - Schumacher ;-)
    Ik denk dat Ferrari het beste uit de bus komt onlangs dat schumacher terug komt.

    • + 0
    • 7 dec 2009 - 17:47
  • Schumacher reed al voor Mercedes toen hij nog niet eens bij Ferrari in beeld was. Boeiend dus dat hij voor Ferrari 5 titels heeft gepakt.

    • + 0
    • 7 dec 2009 - 18:07
  • VDS21

    Posts: 1.265

    De term \"Deutschland über alles\" zou nu wel van toepassing kunnen zijn als hij weer eens terugkomt. Met Vettel als duitsland belangrijkste titelkanidaat, Rosberg en Schumacher als goede twijfelgevallen, Hulkenberg als talent voor de toekomst en Heidfeld (als die bij Sauber of Mercedes terecht kan) en Sutil als goede veldvuling.

    • + 0
    • 7 dec 2009 - 22:24
  • Marcd

    Posts: 397

    Voorlopig geloof ik er echt helemaal niks van en is het volgens mij een verhaal dat vooral door sensatie f1 sites bedacht is en het een totaal eigen leven is gaan leiden.
    De reden dat zijn vader zoiets zegt is simpelweg omdat het aan hem gevraagd word, hij gaat echt de krant niet bellen \"moet je horen wat mijn zoon doet\" . Ik denk dat dit een soort reactie is (als hij het al zo gezegt heeft) net als toen dat interview met de vader van Huntelaar :) .
    We zullen zien.......

    • + 0
    • 8 dec 2009 - 07:00
  • Het kan heel slim zijn terug te komen of heel dom. Ik bedoel zijn leeftijd is wel iets. Wil ik niet mee zeggen dat hij niet kan rijden maar je lichaam wordt toch wat minder. En ja hij is er al behoorliujk lang uit alleen ja even testen en je komt weer in vorm. Over de geruchten ja we zien wel

    • + 0
    • 8 dec 2009 - 09:47
  • felix50

    Posts: 5.792

    als mercedes niet buj mclaren had gezrten had schumi al lang bij mercedes gereden.Schumi kon de baas Ron Dennis van mclaren niet uitstaan en dat is en was wederzijds.Met Haug daarin tegen heeft hij wel een goede band

    • + 0
    • 8 dec 2009 - 10:18

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar