Heidfeld: "Mercedes-stoeltje is de droom van elke coureur"
- Gepubliceerd op 03 dec 2009 08:50
-
27
- Door: Rob Veenstra
Heidfeld vertrouwde Sport Bild toe: Het stoeltje bij Mercedes GP is de droom van elke coureur, maar van ondertekende contracten is nog geen sprake. Ik voer veelbelovende gesprekken met meerdere teams en ik heb vertrouwen dat ik volgend seizoen voor een competitief team rij.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.199 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 133
Meerdere teams? Ik zeg het wordt Mercedes, Renault of USF1 voor Quick Nick!
Posts: 193
Blijf weg aub bij Mercedes. Je bent geen verrasing je bent Heidfeld, Nick midfield Heidfeld. Heb niets tegen je, het is alleen je geschiedenis(vrij piekloos)
Posts: 9.505
tzal inderdaad een droom blijven nickje :D
Als mercedes hem met een verassing bedoeld mogen ze zichzelf weleens flink achter de oren krabben
Posts: 397
Ik vind Nick helemaal niet zo \"midfield\" en \"piekloos\", hij heeft bewezen 7 van de 10 keer sneller te zijn dan zn teamgenoot.
2000 Nick-Alesi 0-0
2001 Nick-Raikonen 12-9
2002 Nick-Massa 7-4
2003 Nick-HHFrenzen 6-13
2004 Nick-Glock 3-2
2005 Nick-Webber 28-36
2006 Nick-Kubica/Villeneuve 23-6/7
2007 Nick-Kubica/Vettel 61-39/6
2008 Nick-Kubica 60-75
2009 Nick-Kubica 19-17
Een snelle coureur met heel veel ervaring maar nooit echt in een top auto terecht gekomen.
Ik gun hem zeker wel een jaar in een competitive Mercedes hoor
Posts: 1.296
lol.... je kan wel 7 van de 10 keer sneller zijn dan je teamgenoot, echter het winnen van races telt. En ik heb Nickje niet vaak een race zien winnen. En de coureurs die jij opnoemt in je lijst hebben wel geregeld races gewonnen.
Posts: 5.792
hij is zeker niet minder dan Button wanneer deze een goede wagen hebben rijden ze vooraan maar ze brengen niets extra zoals hamilton , alonso,rosberg en vettel
Posts: 258
Helemaal mee eens. Zelf denk ik dat Heidfeld een perfecte coureur is om naast een topcoureur te zetten.
Posts: 281
Ik vind Rosberg nog een beetje misplaatst in dit rijtje. Eerst zien, dan geloven dat hij het niveau van Nick en Jenson kan ontstijgen. Komend jaar wordt zijn make or break.
Posts: 646
Kan iemand mij AUB eens vertellen wat de meerwaarde is van een .... ROSBERG????!!
Posts: 11.414
Rosberg is een hele goeie coureur. Is dat niet voldoende dan?
Posts: 646
Nu gaan we het helemaal krijgen.....
Wat heeft de kerel al bewezen dan? Sneller dan Nakajima?
GP2 kampioen in.....2005?
Wat?
Ik ken mensen die hem kennen van in zijn cart periode.
Persoonlijk kennen.
En hij is niets bijzonder.
Van beroep \'zoon\', dat wel.
Posts: 11.414
Dat Rosberg \"niets bijzonders\" was tijdens zijn kart dagen is echt absolute bullshit. Hij werd verslagen door Hamilton ja, maar werd wel tweede. In 2004 eindigde hij voor Hamilton in de F3 Euroseries.
GP2 kampioen in zijn rookie jaar (net als Hamilton)
Verder toch ook gewoon hele goeie resultaten laten zien bij Williams.
Nakajima is niet verslagen maar vernederd. Nakajima is geen topper misschien maar toch wel een coureur van het niveau Kobayashi.
Misschien dat je even moet bedenken dat Williams qua budget op het niveau STR en Force India zit. Wat dat betreft zijn de resultaten die Rosberg dan laat zien echt ver boven verwachting.
Posts: 646
Jij gaat ervan uit dat die Williams dit jaar een slechte auto was...
Welnu, ik denk het helemaal niet!
Had graag een échte klasbak in die auto gezien.
Nakajima zat in die auto onder \'zachte dwang\' van Toyota, meer niet.
En ach... De GP2.. dat is tegenwoordig DE referentie niet?!
Binnen enkele jaren zit het F1 veld vol ex-GP2 winners...
Posts: 275
Kijk eens naar die jongeman, ideale marketing jongen. Hij ziet er altijd leuk uit(vind ik iig:p), kleed zich altijd netjes. Spreekt veel talen. En doet het op de baan erg goed!
Posts: 11.414
Heidfeld zal heus niet de verassing zijn waar Mercedes het over had, maar als de verassing niet door gaat dan zou Heidfeld een zeer goede keuze zijn.
Ben het helemaal met Marcd en Felix eens.
Posts: 358
Ben het met Patrikl, Marcd en Felix eens.
En voor de mensen die opmerkingen maken zoals: \"tzal ook een droom blijven nickje\", heeft Nick zelf een goede antwoord op: \"teambazen kijken niet naar de prestaties zoals fans doen. Teambazen kijken naar bijvoorbeeld, de beslissingen die een coureur neemt tijdens een GP weekend, hoe hij met de banden omgaat, hoe hij met brandstof omgaat, wanneer hij alles of niets speelt (Risks), hoe hij handelt als dingen mis gaan etc. etc. etc.
Posts: 9.505
bedoel meer tzal een droom blijven omdat hij niet zal komen als ze er met \"de verassing\" uitkomen
Posts: 358
Als je het zo bedoelt is het idd wat anders, dan klopt het. Maar Kimi kan het niet zijn, hij heeft al een contract bij Citroen voor 2010 en 2011 terug in de F1 bij Red Bull denk ik. En schumi...tja, nog onduidelijk he, maar hij kan idd de verassing zijn. Nog een week en we weten het.
Posts: 11.414
Die Raikkonen Citroen deal mag \"zo goed als rond zijn\", maar hij is nog niet officieel dus \"kan\" Raikkonnen nog steeds in die Mercedes terecht komen. Lijkt me niet onwaarschijnlijker dan dat Schumacher daar instapt.
Hoe langer het duurt hoe waarschijnlijker het me lijkt dat Heidfeld toch die andere plek bij Mercedes inneemt.
Posts: 397
Ik heb meer het idee dat \"de verassing\" meer door de media en mensen die hopen dat schumacher terugkomt, verzonnen is dan door mercedes zelf.
Posts: 303
100% niks meer en niks minder
Posts: 11.414
Misschien, maar je moet toch ook toegeven dat als ze gekozen hadden voor Heidfeld dat er al lang een contract getekend was.
Posts: 696
Onder het motto \"Wat Ferrari kan (Schumi als mogelijke vervanger van Massa), kunnen wij ook\"!
Alleen pakte Ferrari het slimmer aan, door het verkoop van memorabilia op het nieuws af te stemmen.
Anders heeft deze hele \"verrassende\" heisa van Mercedes geen enkel nut...
Posts: 60
Zolang Weber en Schumacher er alles aan doen om de geruchten niet te ontkennen word het vanzelf een verrassing als uiteindelijk toch gewoon Heidfeld word gepresenteerd.
Posts: 397
@ patrickl: ja, klopt maar er zitten mischien meer haken en ogen aan ivm persoonlijke sponsors ofzo, ik heb het gevoel dat Heidfeld of naar mercedes gaat of naar sauber.
@TDZ: De coureurs die races gewonnen hebben uit mijn lijstje hebben deden dat (op een enkele uitzondering daargelaten) bij andere teams. Mijn lijstje is alleen een vergelijking van zijn prestaties t.o.v. zijn teamgenoten.
Ik denk dat Heidfeld een hele goede constante ervaren factor voor een team kan zijn, en met goed materiaal hele goede resultaten neer kan zetten.
Posts: 358
Ben ik HELEMAAL MET JE EENS!!! Ik hoop dat Heidfeld naar Mercedes gaat en dat Mercedes competitief is.
Schumacher is een Legende...maar hij is nu eenmaal uit de F1, en ik vind dat hij Heidfeld benadeelt als hij terug komt en over 1 of 2 seizoenen weer stopt.
Ben zelf een fan van Schumi, maar vind dit oneerlijk tegenover Heidfeld.
Posts: 2.049
Ik moet voor de verandering (gebeurt niet veel he) eens zijn met Patrickje: Rosberg is echt wel een talent. Ik durf zelfs te zeggen volgend seizoen een titelkandidaat.
Het enige waar ik niet mee eens ben is dat Naka even goed is als Koba, althans toch niet in de F1. Maarja, eigenlijk kunnen wij beiden niets over de vergelijking Naka-Koba zeggen, aangezien Naka 2 seizoenen heeft meegedraaid en Koba slechts 2 wedstrijden.
En Williams is in staat om met hetzelfde budget een betere auto in elkaar te knutselen. Dat team ademt nu eenmaal F1 :).