user icon

Felipe Massa nodigt Nelson Piquet uit voor kartevenement

  • Gepubliceerd op 27 nov 2009 08:49
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra
Nelson Piquet neemt komend weekend deel aan het kartevenement van Ferrari-rijder Felipe Massa op het circuit van Florianopolis. De Braziliaan voegt zich bij een mooie startlijst, met daarop onder andere Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Vitantonio Liuzzi en Giancarlo Fisichella.

Piquet deed afgelopen weekend in Las Vegas al mee aan een kartevenement. “Ik heb nog nooit zoveel lol gehad als daar en het deed me deugd om tussen de beste karters ter wereld als achtste te eindigen. Ik ben blij om nu terug te zijn in Brazilië voor het evenement van Felipe. Het evenement wordt competitief zoals altijd, er staan indrukwekkende namen aan de start en ik ga proberen om te winnen.”

Reacties (28)

Login om te reageren
  • felix50

    Posts: 5.792

    Dit toch ongelooflijk.proberen te winnen hahaha wat een grappe maker .Nee die jongen hoort nergens meer te rijden. bah wat een huigelaar

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 09:33
    • renzo

      Posts: 929

      Mijn advies ; ga terug naar de basisschool om te leren schrijven, het lijkt nergens op.

      • + 0
      • 27 nov 2009 - 10:49
    • Zo slecht heeft piquet het niet gedaan in het verleden in deze wedstrijd...
      http://news.nelson-piquetjr.com/2009/11/24/famous-names-in-desafio-internacional-das-estrelas/

      Daarnaast is hij afgelopen week 8ste geworden in Las Vegas (1 plaats achter Michael Schumacher) en was hij tweede in de Monaco Kart Cup vorige maand...

      • + 0
      • 27 nov 2009 - 12:16
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Piquet is een prima coureur maar hij heeft alleen nog niet kunnen bewijzen dat hij F1 materiaal is. Renault kan gewoon niet 2 goede auto\'s bouwen. Zijn crash was heel dom maar geloof nou maar niet dat dit hele idee bij hemzelf vandaan komt. Briatore is een sluwe vos en zal nooit toegeven, waarom zou hij?

      • + 0
      • 27 nov 2009 - 14:02
    • Sorry, ik het even niet laten om de volgende link te plaatsen:

      http://news.nelson-piquetjr.com/2009/11/28/pole-postion-for-nelson-piquet/

      NELSON PIQUET OP POLE POSITION!!!!!!

      • + 0
      • 28 nov 2009 - 18:27
  • rafael

    Posts: 2.150

    Goed, tenmiste hij doet iets

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 11:37
  • Snap niet zo goed waarom Massa Piquet uitnodigt. Massa zegt dat Alonso hem bestolen heeft met die ongein in Singapore. Terwijl er geen enkel bewijs is dat Alonso er ook maar iets mee van doen had. Degene die het plan geopperd heeft en ook uitgevoerd heeft vraagt hij doodleuk om een potje te komen karten?!?!?

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 12:17
    • Brazilian he ;)
      Dat zou een goeie rede kunnen zijn. Trouwens wel vet dat Massa zoiets organiseert. Komt zoiets ook op tv? ofzo

      • + 0
      • 27 nov 2009 - 12:19
    • maar hij heeft ook nog niet verteld wat hij met nelson gaat doen.....:p

      • + 0
      • 27 nov 2009 - 12:32
    • JAM

      Posts: 69

      Wat dacht je er van dat hij graag van Piquet wil horen wat de rol van Alonso nou precies is geweest. lekker in zo\'n informele setting...

      • + 0
      • 27 nov 2009 - 12:36
  • Dus dit is nieuws???

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 15:50
  • Zie ik nou \"Look How Bad You Are\" VOOR Schumi in de einduitslag?!?

    Ook typisch...Er doen 8 (ex)F1-coureurs mee en waar bestaat de top 8 uit???? Ja, precies! Hahahaha!!

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 15:53
    • Knap dat jij nu de uitslag van zondag al weet.... Waar jij waarschijnlijk op doelt is de DEELNEMERSLIJST!!!!

      • + 0
      • 27 nov 2009 - 17:58
    • Dat is de deelnemerslijst :)

      Er doen trouwens wel meer (ex) F1 coureurs mee: Christian Fittipaldi, Antonio Pizzonia, Luciano Burti, Ricardo Zonta, Tarso Marques en Enrique Bernoldi. Max Wilson was testcoureur in 2000 voor Michelin. Ook een soort F1 connectie :)

      De F1 coureurs doen het daar inderdaad vaak goed. Barrichello heeft vorig jaar gewonnen. Ze zijn alleen dus wel sterk oververtegenwoordigd en er doen ook geen echte kart coureurs mee. De andere coureurs komen uit stock cars, indy light enzo.

      Het zijn trouwens bijna allemaal Brazillianen (slechts 3 Europeanen) dus de naam \"International Challenge of the Stars\" is wel wat vergezocht.

      Link naar een (Google) vertaalde versie van de website:
      translate.google.com/translate?js=y&;amp;prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.desafiodasestrelas.com.br&sl=pt&tl=en

      Ik heb het artikel van vorig jaar er ook maar even bijgezocht. Daar had ik ook wat youtube links geplaatst van de twee hoofdraces. Ik kan me herinneren dat het vorig jaar nog best geinige races waren.

      www.f1today.nl/nie(...)ittere-barrichello/

      Die karts zijn echt cool. Ik ben niet zo heel erg thuis in de kartsport, maar ik herken die dingen haast niet als karts.

      • + 0
      • 27 nov 2009 - 21:28
  • AlYnsa

    Posts: 1.175

    Renzo: ga je nog eens inhoudelijk reageren of val je alleen maar mensen aan die je Toy-Boy enigszins van kritiek willen voorzien?
    Of wacht je weer totdat Nelsinho dit keer ook tegen een muur aanrijdt, zodat je Flavio en Alonso weer de schuld kan geven?
    Je begint je credits hier nu echt te verspelen, ventje Renzo!

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 19:10
  • conundrum

    Posts: 77

    Lees net op twitter dat Piquet op pole staat.

    • + 0
    • 28 nov 2009 - 18:06
  • Eerste race is afgelopen:
    www.cronomap.com.b(...)p?arquivo=1prDT.txt

    (ik geef maar even een link en geen uitslag voor als mensen de race nog eerst op youtube willen kijken ofzo)

    • + 0
    • 28 nov 2009 - 19:47
  • Het was trouwens op http://en.justin.tv/f1_brasil te volgen.

    Ik denk dat ik niets verraad als ik zeg dat Massa niet snel genoeg was in de regen (tijdens de kwalificatie) en dat Piquet tijdens de race van de baan vloog ...

    Piquet vertrok wel van pole trouwens.

    • + 0
    • 28 nov 2009 - 20:23
    • Je rapporteert maar halve verhalen Patrickl! Want als je het fair wilt spelen dan zeg je ook dat Piquet er door Liuzzi van af werd getikt en dat hij vervolgens motorproblemen had met de kart. En om het dan maar compleet te maken heeft hij de meeste ronden aan de leiding gelegen van de race.

      • + 0
      • 29 nov 2009 - 11:15
  • MrOrange

    Posts: 193

    Om 3uur begint de laatste race. Op welk kanaal kan ik dat volgen.
    Bij de link van patrick krijg ik End Of Broadcast. Plaats aub de goede link voor 3uur, zal wel niet leuken. Niet geschoten is altijd mis.
    Heb het dus over de kart race.

    • + 0
    • 29 nov 2009 - 14:42
    • Lol, sorry Richard. De berichten worden hier in het weekend zelden bijgewerkt. Voor de tweede race had je inderdaad een andere link nodig.

      Je kunt het nu op YouTube kijken (zoek voor de tweede race op \"Desafio das Estrelas de Kart 2009 - 2ª Bateria\"). Helaas hebben ze de uitslag dus nu al verraden, maar toch. Het zijn best grappige races.

      • + 0
      • 30 nov 2009 - 10:26

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park