Verstappen: "Niet ondenkbaar dat Schumacher instapt bij Mercedes"
- Gepubliceerd op 26 nov 2009 12:13
-
14
- Door: Rob Veenstra
De Nederlander meldt in zijn column in De Telegraaf: Het is niet ondenkbaar dat Michael Schumacher zijn rentree in de Formule 1 gaat maken bij het nieuwe Mercedes-team. Dat is nu nog een groot gerucht, maar het is geen geheim dat Ross Brawn altijd achter Michael heeft gestaan uit hun tijd bij Benetton en Ferrari. Bovendien zijn Mercedes-sportbaas Norbert Haug en Schumacher goed bevriend. Ik zou het voor de Formule 1 een goede zaak vinden als Schumacher weer terugkomt. Dat levert zeker extra kijkers op.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 21
Ik ben groot Schumi fan, maar ik zie \'m liever niet rijden dan bij Mercedes...
Posts: 303
Ik heb waardering wat MS in de f1 heb gedaan en gehaald heeft maar ik zie hem liever niet meer rijden in de f1
Posts: 397
Als nou de enige manier om kijkcijfers te verbeteren bij de F1, het in de auto hijsen van een bejaarde coureur is, dan is er toch echt iets mis hoor.
Posts: 863
Wat een belachelijke opmerking van jou zeker nu we tot 67 jaar door moeten werken. Hij is amper 40 en dat noem jij bejaard kijk eens naar Amerika de indy car daar rijden ze met 50 jaar nog en fysiek is dat ook een zware klasse
Posts: 30
Aanvulling:
Luigi Fagioli won op 53 jarige leeftijd nog een GP
GP van Frankrijk in 1953.
Lijkt mij wel gaaf als Schumi ook dat record kan pakken, maar mooier zou het zijn, als hij dat in een Ferrari kon doen.
Zelf denk ik niet dat Schumi weer instapt, maar dit is persoonlijk
Posts: 1.306
Ik zie het probleem niet. Als is een coureur 70 jaar oud; Als hij nog steeds mee kan komen en de rest kan verslaan dan moet dat geen probleem zijn. Het gaat er toch om wie het snelste is...
Meestal worden coureur langzamer als ze ouder worden. Ze worden minder fit en de reflexen worden net iets minder. Des te knapper is het als een oudere coureur nog mee kan komen.
Daarnaast is Michael Schumacher natuurlijk een legende. De Formule 1 zal meer aandacht krijgen, zeker als Schumacher races gaat winnen. Ook de kaartverkoop zal gaan stijgen. Als Schumacher in 2010 meedoet, zal ik zeker langs de baan staan om hem wellicht voor de allerlaatste keer aan het werk te zien....
Posts: 1.725
Een hele hoop Alguersuaris is echt wat de F1 nodig heeft...
Posts: 108
Lijkt me prachtig, ik zeg gaan met die banaan.
Dit brengt weer leven in de brouwerij,en de jonkie\'s weer zenuwachtig. Ik zeg instappen
Posts: 4
Als het wel zo zou zijn, juich ik het toe. Het is nodig om wat positiviteit in de F1 te creeeren. Ben een fan van alle rijders hoor, daar gaat het niet om. Maar ook heel nieuwsgierig hoe Schumacher zal presteren. Op voorhand denk ik dat hij menigeen zal verbazen.
Posts: 859
Lijkt me totaal niks. Fantastische coureur maar zijn tijd is geweest. Dan zie ik liever een groot talent aan het werk dan een oud wereldkampioen.
Posts: 27
Is Shumi niet gewoon allebei...........!!!
Volgens mij wel...., hij komt zeker terug en dat wordt sensatie!!
Posts: 53
iedereen loopt te zeuren over een hoogbejaarde schumacher !!! maar halllo JV komt ook weer terug en dan heb ik het niet over jos verstappen, daanaast misschien pedro , trulli blijft, fisi misschien terug naar Fi dus dan kan schumi er ook wel bij
Posts: 397
Als jullie goed zouden lezen dan zie je dat mijn opmerking over de kijkcijfers gaat en niet over schumacher.
Verstappen denk dat het goed zou zijn voor de kijkcijfers als schumacher weer in zou stappen. Nou ik vind het prima als hij weer instapt, maar naar F1 coureur maatstaven bigt hij toch echt wel bejaard te worden, ik denk dat het zijn carriere alleen maar zal schaden.
Ze trekken meer kijkcijfers als ze de sport spannender maken met meer inhaalacties en als ze met 250km/h een meter achter elkaar kunnen rijden.
Posts: 51
Ik heb sterk het vermoeden dat Kimi Räikkönen bij mercedesGP gaat rijden volgend jaar.
Ze moeten wel als ze 2 rijders hoog in de punten willen hebben rijden Rosberg is naar mijn mening uitstekende rijder en kimi en rosberg zullen goed duo vormen tegen de andere sterke rijdersduo\'s op de grid..
Kimi zou zowiezo een verrassing zijn voor iedereen.
En ik denk dat Haug kimi wil.!!!
Bouw een snelle auto zet Brawn&Haug achter pitmuur en een kimi in de auto.. ik denk wereldkampioen Kimi raikkonen voor 2010.!