user icon
user icon

Fry: "Rosberg al vastgelegd voor overname door Mercedes"

  • Gepubliceerd op 25 nov 2009 11:48
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Nico Rosberg verhuist niet op voorspraak van Mercedes naar Brawn/Mercedes GP. De Duitser was al voor de overname door de Duitse autofabrikant vastgelegd door de kampioen van 2009. Dat onthulde teamdirecteur Nick Fry.

“Nico Rosberg zou zich sowieso bij Brawn GP voegen. We zijn extreem blij dat de omstandigheden nu zijn zoals ze zijn, maar Nico onderhandelde voornamelijk met het Brawn-team en Ross Brawn en mij”, aldus Fry.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • kieko

    Posts: 435

    Ben zeer benieuwd naar de andere rijder, het zal een rijdersduo moeten vormen dat tegenwicht geeft aan Alonso/Massa in een ferrari, Hamilton/button in de MacLaren. Vettel/Webber in een RedBull.
    Welke rijder is hiervoor de meest aangewezene?????

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 12:08
    • Kubica misschien? Dat zou een verrassing zijn aangezien hij al vastgelegd was door Renault. Maar gezien de toekomst voor Renault nog steeds onduidelijk is.....

      • + 0
      • 25 nov 2009 - 12:44
    • Het antwoord op die vraag biedt weinig alternatieven. De enige coureur die de snelheid van die jongens kan evenaren is Kimi Raikkonen. MS zie ik niet meer terugkomen. En het risico van een gefaalde comeback lijkt me niet ten voordele te zijn van zijn al gemengde reputatie.
      Natuurlijk kunnen ze Nick Heidfeld in die auto gooien, maar die heeft die rauwe snelheid gewoon niet. Het is wel een constante coureur. Veel meer kan ik er niet over zeggen.
      Eerlijk gezegd geloof ik ook dat als Kimi op zijn best is, en de auto goed meewerkt met zijn rijstijl, dat hij gewoon niet te kloppen is. Door wie dan ook. Bring the Iceman back!

      • + 0
      • 25 nov 2009 - 13:00
  • Zipp85

    Posts: 202

    Dat dacht ik al want het was al ruim bekend voor het einde van het seizoen dat Barichello naar Williams ging alleen Rubens had het nog niet officieel bevestigt dus logisch dat Rosberg naar Brawn Gp zou gaan een andere optie was er niet ik hoop dat Rosberg iets vaker op het podium eindigt of zelfs z,n eerste overwinning behaalt ik vind h,m tot nu tot een subtopper

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 12:59
  • Skoezie

    Posts: 146

    Enige optie lijkt me dan Kimi. Heidfeld valt in de net niet categorie.

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 13:08
  • f60

    Posts: 1.725

    Raikkonen - Rosberg lijkt me een wel heel sterk duo.

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 14:30
  • ik ga er in mee. denk ook kimi.

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 14:59
  • Kubica werd genoemd door Bob B. Klinkt wel leuk.
    Renault is een onzekere factor. Wie weet is dat wel de grote verrassing. Men is al even met iemand bezig, anders krijg je geen uitspraken dat de line-up van volgend jaar een verrassing.
    Schumachter, zie ik wel zitten maar denk het niet.
    Raikkonen hmmm weet het niet..
    Heidfeld is niet echt \"de verrassing\"
    Zou t dan toch Kubica zijn...
    Wordt tijd voor opheldering door de heren

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 15:09
  • dude

    Posts: 322

    Heidfeld zou maar weinig een verrassing zijn, maar denk ik een heel goede keuze. Zeer constant, blijft (vrijwel) altijd uit de problemen, en scoort serieuze constructeurspunten. Hoef je in ieder geval niet te twisten over de nr. 1 van het team. Toch lijkt het me vetter als Kimi er zit. 8 top coureurs bij, 4 teams die lijken te gaan strijden om de overwinningen. Spannend!

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 15:12

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar