user icon

Fry: "Rosberg al vastgelegd voor overname door Mercedes"

  • Gepubliceerd op 25 nov 2009 11:48
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Nico Rosberg verhuist niet op voorspraak van Mercedes naar Brawn/Mercedes GP. De Duitser was al voor de overname door de Duitse autofabrikant vastgelegd door de kampioen van 2009. Dat onthulde teamdirecteur Nick Fry.

“Nico Rosberg zou zich sowieso bij Brawn GP voegen. We zijn extreem blij dat de omstandigheden nu zijn zoals ze zijn, maar Nico onderhandelde voornamelijk met het Brawn-team en Ross Brawn en mij”, aldus Fry.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • kieko

    Posts: 435

    Ben zeer benieuwd naar de andere rijder, het zal een rijdersduo moeten vormen dat tegenwicht geeft aan Alonso/Massa in een ferrari, Hamilton/button in de MacLaren. Vettel/Webber in een RedBull.
    Welke rijder is hiervoor de meest aangewezene?????

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 12:08
    • Kubica misschien? Dat zou een verrassing zijn aangezien hij al vastgelegd was door Renault. Maar gezien de toekomst voor Renault nog steeds onduidelijk is.....

      • + 0
      • 25 nov 2009 - 12:44
    • Het antwoord op die vraag biedt weinig alternatieven. De enige coureur die de snelheid van die jongens kan evenaren is Kimi Raikkonen. MS zie ik niet meer terugkomen. En het risico van een gefaalde comeback lijkt me niet ten voordele te zijn van zijn al gemengde reputatie.
      Natuurlijk kunnen ze Nick Heidfeld in die auto gooien, maar die heeft die rauwe snelheid gewoon niet. Het is wel een constante coureur. Veel meer kan ik er niet over zeggen.
      Eerlijk gezegd geloof ik ook dat als Kimi op zijn best is, en de auto goed meewerkt met zijn rijstijl, dat hij gewoon niet te kloppen is. Door wie dan ook. Bring the Iceman back!

      • + 0
      • 25 nov 2009 - 13:00
  • Zipp85

    Posts: 202

    Dat dacht ik al want het was al ruim bekend voor het einde van het seizoen dat Barichello naar Williams ging alleen Rubens had het nog niet officieel bevestigt dus logisch dat Rosberg naar Brawn Gp zou gaan een andere optie was er niet ik hoop dat Rosberg iets vaker op het podium eindigt of zelfs z,n eerste overwinning behaalt ik vind h,m tot nu tot een subtopper

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 12:59
  • Skoezie

    Posts: 146

    Enige optie lijkt me dan Kimi. Heidfeld valt in de net niet categorie.

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 13:08
  • f60

    Posts: 1.725

    Raikkonen - Rosberg lijkt me een wel heel sterk duo.

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 14:30
  • ik ga er in mee. denk ook kimi.

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 14:59
  • Kubica werd genoemd door Bob B. Klinkt wel leuk.
    Renault is een onzekere factor. Wie weet is dat wel de grote verrassing. Men is al even met iemand bezig, anders krijg je geen uitspraken dat de line-up van volgend jaar een verrassing.
    Schumachter, zie ik wel zitten maar denk het niet.
    Raikkonen hmmm weet het niet..
    Heidfeld is niet echt \"de verrassing\"
    Zou t dan toch Kubica zijn...
    Wordt tijd voor opheldering door de heren

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 15:09
  • dude

    Posts: 322

    Heidfeld zou maar weinig een verrassing zijn, maar denk ik een heel goede keuze. Zeer constant, blijft (vrijwel) altijd uit de problemen, en scoort serieuze constructeurspunten. Hoef je in ieder geval niet te twisten over de nr. 1 van het team. Toch lijkt het me vetter als Kimi er zit. 8 top coureurs bij, 4 teams die lijken te gaan strijden om de overwinningen. Spannend!

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 15:12

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar