user icon

Mercedes: "Rosberg is zeer capabel, daarom wilden we hem"

  • Gepubliceerd op 24 nov 2009 09:21
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes-motorsportbaas Norbert Haug is vol lof over de nieuwe Mercedes GP-coureur Nico Rosberg. De Duitser debuteerde in 2006 in de Formule 1 en racete vier seizoenen voor Williams. Bij die renstal en in de lagere klasses reed hij zich in de kijker bij Mercedes.

Haug: “Ik volg zijn loopbaan al geruime tijd. Ik ken zijn vader Keke goed, diens carrière heb ik ook gevolgd, wat aantoont hoe oud ik ben. Ik ken Nico al van kleins af aan, maar dat is niet de reden dat we hem aan hebben getrokken. Hij blonk in elke serie tot nu toe uit en noteerde tijdens zijn Formule 1-debuut de snelste raceronde.”

“Nico is een zeer capabele coureur, daarom wilden we hem. Hij presteerde uitstekend voor Williams dit jaar, bijvoorbeeld met zijn opmars van de vijftiende plek naar de vierde positie in de Grand Prix van Duitsland. Hij brengt de auto vaak aan de finish, maakt weinig fouten, is snel in de kwalificaties, dat alles zijn redenen waarom we voor hem kiezen.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Rosberg zelf zegt dan dat hij al voor Brawn wilde racen nog voor Mercedes er iets mee te maken had. Dat ze in de loop van 2009 al met gesprekken begonnen waren. Maar goed, toch handig dat Mercedes het er ook eens mee was.

    • + 0
    • 24 nov 2009 - 11:15
    • dude

      Posts: 322

      De geruchten gingen in de zomer ook over een eventuele gang naar McLaren. Denk dat de overname van Brawn door Mercedes wel voor de laatste zet naar Brawn/Mercedes heeft gezorgd.

      In ieder geval krijgt hij, als de auto naar verwachting goed is, de kans om te laten zien wat hij kan. Succes Nico!

      • + 0
      • 24 nov 2009 - 11:40
  • turbof1

    Posts: 1.804

    \"De geruchten gingen in de zomer ook over een eventuele gang naar McLaren. Denk dat de overname van Brawn door Mercedes wel voor de laatste zet naar Brawn/Mercedes heeft gezorgd.
    \"

    toch op zijn minst een stroomversnelling ja. Rosberg heeft nooit doekjes eromheen gewonden dat hij in een winnende bolide wou rijden (ondanks de loyaliteit tegenover Williams). Misschien dat er nog twijfels waren voor een eventuele overstap na Brawn vanwege dat het twijfelachtig was dat Brawn financieel sterk genoeg zou zijn volgend jaar om weer een winnende de auto te creeren, maar met de massieve geldmuur van Mercedes is dat een compleet ander verhaal.

    Ik ben er bijna zeker van dat Rosberg volgend jaar een mededinger is voor de titel, behalve natuurlijk als Brawn het klaarspeelt om met een baggerauto af te komen; kijkend naar de status van Brawn zie ik dat niet gebeuren.

    • + 0
    • 24 nov 2009 - 14:07
  • Ik hoop op Kimi naast Rosberg maar wie er ook naast komt, Rosberg gaat zeker een rol spelen om de overwinningen.

    • + 0
    • 24 nov 2009 - 18:17
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Kimi wordt het heel waarschijnlijk niet; die wilt een jaartje wodka gaan drinken. Schumi komt denkelijk ook niet terug, alhoewel dat ik dat zeg onder voorbehoud, want met hem weet je het nooit.

    Heidfeld zou een redelijke keus zijn, Kovelainen is open, Trulli ook nog. Wie weet neemt Silver Arrows wel een gok en nemen ze Kobayashi aan? Of een coureur uit de lagere raceklasses? Veel kanshebbers, alhoewel sommigen natuurlijk meer kans maken dan anderen.

    • + 0
    • 24 nov 2009 - 19:40
    • felix50

      Posts: 5.792

      Kovelainen aub echt niet die jongen heeft het nergens waar gemaakt behalve met zijn mond dan.Je kunt ook niet zeggen dat hij in een slechte wagen reed of wel

      • + 0
      • 25 nov 2009 - 12:39
  • @Turbof1,

    Quote...\"Of een coureur uit de lagere raceklasses? Veel kanshebbers, alhoewel sommigen natuurlijk meer kans maken dan anderen\"

    Oh, je doelt op Tung???
    ROFLOL!!!

    • + 0
    • 24 nov 2009 - 21:50
  • turbof1

    Posts: 1.804

    huh? nee. ik had daarbij niet echt bepaald iemand in gedachten.

    Alhoewel, nu dat ik erover nadenk, Betrand Baguette in een Silver Arrows zou wel leuk zijn :p.

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 08:46
  • Nick Fry zegt dus dat de deal al gedaan was voordat Mercedes daar in beeld kwam.

    De geruchten dat Rosberg naar Brawn zou gaan waren altijd al sterker dan dat hij naar McLaren zou gaan. Hamilton heeft Rosberg in de lager raceklasses altijd verslagen dus om in het zelfde team met Hamilton te gaan rijden is dan niet echt handig. Rosberg\'s vader is echt een stuk slimmer dan dat.

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 10:38
    • dude

      Posts: 322

      Sorry Patrick, maar hier klopt geen snars van. Ze hebben voor F1 in 2004 samen F3 Euro gereden, en daar was aan het eind van het jaar Rosberg 4e en Hamilton 5e.
      Echter kan Hamilton wel de reden zijn dat hij bij Mercedes zit. Daar zal hij waarschijnlijk vrij gemakkelijk de No1 van het team worden. Waar hij bij McLaren tegen toch wel eerder 2e keuze zal zijn geweest.

      • + 0
      • 25 nov 2009 - 15:09
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Rosberg heeft aangegeven zich als een \"teamleader\" te willen profileren (Bron: Q&A Rosberg op autosportpuntcom). Kun je natuurlijk op verschillende manieren interpreteren, maar wat ik eruit op maak is dat hij 1ste rijder wilt zijn; in dat geval is Heikki misschien wel een optie. Ik zeg wel niet DE optie, maar kom, zo een slechte rijder is het ook niet; toen hij nog voor Renault reed, reed hij Fisichella op het einde van het seizoen toe aan flarden.

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 15:20

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar