Mercedes: "Rosberg is zeer capabel, daarom wilden we hem"
- Gepubliceerd op 24 nov 2009 09:21
-
12
- Door: Rob Veenstra
Haug: Ik volg zijn loopbaan al geruime tijd. Ik ken zijn vader Keke goed, diens carrière heb ik ook gevolgd, wat aantoont hoe oud ik ben. Ik ken Nico al van kleins af aan, maar dat is niet de reden dat we hem aan hebben getrokken. Hij blonk in elke serie tot nu toe uit en noteerde tijdens zijn Formule 1-debuut de snelste raceronde.
Nico is een zeer capabele coureur, daarom wilden we hem. Hij presteerde uitstekend voor Williams dit jaar, bijvoorbeeld met zijn opmars van de vijftiende plek naar de vierde positie in de Grand Prix van Duitsland. Hij brengt de auto vaak aan de finish, maakt weinig fouten, is snel in de kwalificaties, dat alles zijn redenen waarom we voor hem kiezen.
Trending nieuws
-
Red Bull onthult oorzaak van zware crash Verstappen
Het team van Red Bull Racing heeft de oorzaak van de crash van Max Verstappen gevonden. De viervoudig wereldkampioen ...
27 jun 2026 22:44 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06 -
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (41)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.469 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 11.414
Rosberg zelf zegt dan dat hij al voor Brawn wilde racen nog voor Mercedes er iets mee te maken had. Dat ze in de loop van 2009 al met gesprekken begonnen waren. Maar goed, toch handig dat Mercedes het er ook eens mee was.
Posts: 335
De geruchten gingen in de zomer ook over een eventuele gang naar McLaren. Denk dat de overname van Brawn door Mercedes wel voor de laatste zet naar Brawn/Mercedes heeft gezorgd.
In ieder geval krijgt hij, als de auto naar verwachting goed is, de kans om te laten zien wat hij kan. Succes Nico!
Posts: 2.049
\"De geruchten gingen in de zomer ook over een eventuele gang naar McLaren. Denk dat de overname van Brawn door Mercedes wel voor de laatste zet naar Brawn/Mercedes heeft gezorgd.
\"
toch op zijn minst een stroomversnelling ja. Rosberg heeft nooit doekjes eromheen gewonden dat hij in een winnende bolide wou rijden (ondanks de loyaliteit tegenover Williams). Misschien dat er nog twijfels waren voor een eventuele overstap na Brawn vanwege dat het twijfelachtig was dat Brawn financieel sterk genoeg zou zijn volgend jaar om weer een winnende de auto te creeren, maar met de massieve geldmuur van Mercedes is dat een compleet ander verhaal.
Ik ben er bijna zeker van dat Rosberg volgend jaar een mededinger is voor de titel, behalve natuurlijk als Brawn het klaarspeelt om met een baggerauto af te komen; kijkend naar de status van Brawn zie ik dat niet gebeuren.
Posts: 859
Ik hoop op Kimi naast Rosberg maar wie er ook naast komt, Rosberg gaat zeker een rol spelen om de overwinningen.
Posts: 2.049
Kimi wordt het heel waarschijnlijk niet; die wilt een jaartje wodka gaan drinken. Schumi komt denkelijk ook niet terug, alhoewel dat ik dat zeg onder voorbehoud, want met hem weet je het nooit.
Heidfeld zou een redelijke keus zijn, Kovelainen is open, Trulli ook nog. Wie weet neemt Silver Arrows wel een gok en nemen ze Kobayashi aan? Of een coureur uit de lagere raceklasses? Veel kanshebbers, alhoewel sommigen natuurlijk meer kans maken dan anderen.
Posts: 5.792
Kovelainen aub echt niet die jongen heeft het nergens waar gemaakt behalve met zijn mond dan.Je kunt ook niet zeggen dat hij in een slechte wagen reed of wel
Posts: 696
@Turbof1,
Quote...\"Of een coureur uit de lagere raceklasses? Veel kanshebbers, alhoewel sommigen natuurlijk meer kans maken dan anderen\"
Oh, je doelt op Tung???
ROFLOL!!!
Posts: 2.049
huh? nee. ik had daarbij niet echt bepaald iemand in gedachten.
Alhoewel, nu dat ik erover nadenk, Betrand Baguette in een Silver Arrows zou wel leuk zijn :p.
Posts: 11.414
Nick Fry zegt dus dat de deal al gedaan was voordat Mercedes daar in beeld kwam.
De geruchten dat Rosberg naar Brawn zou gaan waren altijd al sterker dan dat hij naar McLaren zou gaan. Hamilton heeft Rosberg in de lager raceklasses altijd verslagen dus om in het zelfde team met Hamilton te gaan rijden is dan niet echt handig. Rosberg\'s vader is echt een stuk slimmer dan dat.
Posts: 335
Sorry Patrick, maar hier klopt geen snars van. Ze hebben voor F1 in 2004 samen F3 Euro gereden, en daar was aan het eind van het jaar Rosberg 4e en Hamilton 5e.
Echter kan Hamilton wel de reden zijn dat hij bij Mercedes zit. Daar zal hij waarschijnlijk vrij gemakkelijk de No1 van het team worden. Waar hij bij McLaren tegen toch wel eerder 2e keuze zal zijn geweest.
Posts: 11.414
Ze hebben samen in een team gezeten met karten
Posts: 2.049
Rosberg heeft aangegeven zich als een \"teamleader\" te willen profileren (Bron: Q&A Rosberg op autosportpuntcom). Kun je natuurlijk op verschillende manieren interpreteren, maar wat ik eruit op maak is dat hij 1ste rijder wilt zijn; in dat geval is Heikki misschien wel een optie. Ik zeg wel niet DE optie, maar kom, zo een slechte rijder is het ook niet; toen hij nog voor Renault reed, reed hij Fisichella op het einde van het seizoen toe aan flarden.