user icon
user icon

Mercedes GP presenteert Nico Rosberg voor 2010

  • Gepubliceerd op 23 nov 2009 12:09
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Nico Rosberg is officieel bevestigd als coureur van Mercedes GP voor 2010. De Duitser was de afgelopen vier jaar actief voor Williams, maar wist voor dat team geen Grand Prix te winnen. Wie zijn teamgenoot wordt bij het nieuwe fabrieksteam van de Duitse autofabrikant is nog onduidelijk.

Rosberg: “Ik ben blij om als coureur van Mercedes deel uit te mogen maken van de herintroductie van de Silberpfeile. Geen enkel ander merk in de Formule 1 kan terugkijken op zo’n lange en succesvolle geschiedenis in de sport. Ik ben er trots op dat ik daar bij ga horen en samen mag werken met Ross Brawn. Ik ben gemotiveerder dan ooit en kan niet wachten om te beginnen met testen.”

Teambaas Ross Brawn: “We zijn verguld met de komst van Nico naar Mercedes en verheugen ons op de samenwerking met hem. Nico beschikt over een grote lading talent en zal met vier jaar ervaring meteen een toegevoegde waarde voor het team zijn. 2009 was zijn beste Formule 1-seizoen tot nu toe en hopelijk zet hij zijn ontwikkeling door bij Mercedes volgend jaar.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Nou, nou, ik wordt op mijn wenken bediend.

    Nu alleen nog even afwachten of ze echt Schumacher weten te strikken voor die andere auto.

    • + 0
    • 23 nov 2009 - 12:52
    • Q3FI

      Posts: 468

      Ik help het je hopen.

      • + 0
      • 23 nov 2009 - 15:00
  • Paul

    Posts: 626

    Niet om het een of ander hoor, maar er is wel degelijk één ander merk dat op zo\'n lange en succesvolle geschiedenis in de sport kan terugkijken...

    Hopelijk kunnen ze samen wat potten breken volgend jaar!

    • + 0
    • 23 nov 2009 - 12:57
    • Fresh-T

      Posts: 461

      Euh, ik denk dat Ferrari ook jaren lang zonder successen heeft gezeten. Prost was de gene in de jaren \'80 wie de titel eindelijk weer eens naar Maranello wist te brengen. Daarna heeft het ook weer een tijd geduurt voor Schumacher die titels eindelijk weer eens binnen kon slepen. Mercedes daarentegen is al 100 jaar actief in de sport. McLaren kwam pas veel later (1952 dacht ik). Voor de 2e wereld oorlog was Mercedes al actief in de sport. Mclaren en Mercedes zijn 2 verschillende componenten.

      • + 0
      • 23 nov 2009 - 13:21
  • Misschien doelt Haug inderdaad op Scumacher.... Ralf Schumacher haha

    • + 0
    • 23 nov 2009 - 13:04
  • renzo

    Posts: 929

    @Tristan, je moet eens beter in de geschiedenis boeken kijken. Prost is nooit F1 kampioen geworden met Ferrari !!!
    Hij werd kampioen met Mclaren in 85\' 86\' \'89 en in \'93 met Williams. Hij reed voor Ferrari in \'90 (werd 2e) en in \'91.

    • + 0
    • 23 nov 2009 - 13:28
  • rchorus

    Posts: 880

    Di Resta of Paffet misschien wel?

    • + 0
    • 23 nov 2009 - 14:16
    • daar zat ik vandaag ook al over na te denken. of toch kimi in die auto.....? ze waren idd in gesprek met schumi maar dat zie ik zo 123 niet gebeuren.

      • + 0
      • 23 nov 2009 - 15:59
  • Mercedes stond eerst niet achter een overname........dus hebben Brawn en Haug toch echt met een goed argument moeten slaan om het er door te drukken....Dus Schumacher!
    Kijk op Schumacher zijn site...Er is niks meer van Ferrari te vinden!

    • + 0
    • 23 nov 2009 - 17:43
  • germain

    Posts: 1.748

    Mooi nu wachten op de 2e coureur.

    • + 0
    • 24 nov 2009 - 07:25

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar