user icon

Mercedes GP heeft geen haast met opvolging van Button

  • Gepubliceerd op 20 nov 2009 12:05
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes GP moet het volgend jaar doen zonder kampioen Jenson Button. De Engelsman stapt over naar McLaren. Wie hem bij Mercedes GP opvolgt is nog niet bekend en dat kan nog wel een tijdje duren, zo maakt teambaas Ross Brawn tegenover Auto Motor und Sport duidelijk.

“We hebben geen haast met het vinden van een vervanger voor Button. Het zou stom zijn om een overhaaste beslissing te nemen. We zullen zorgvuldig de lijst met kandidaten analyseren. Ik geloof dat ons vrije stoeltje de meest aantrekkelijke plek van het veld is”, besluit Brawn, waaruit opgemaakt kan worden dat een van de twee zitjes bezet is. Nico Rosberg is waarschijnlijk al vastgelegd door Mercedes GP, dat wacht op de tweede coureur voordat ze het nieuws openbaar maken.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Yazzy

    Posts: 392

    Ik zeg Shumi... la ma komme die ouwe geit - want ik denk dat die gast nog steeds de auto zal trappen voor wat die waard is.

    • + 0
    • 20 nov 2009 - 13:02
    • f 1

      Posts: 303

      Mensen ga aub mee met de tijd de heer MS heeft zijn tijd gehad in de f1 en laat dat zo blijven .En ik ga de discussie niet aan hoe goed die is /was of al wat meer die man is klaar punt uit

      • + 0
      • 21 nov 2009 - 17:32
  • Wie zijn er nog over? Heidfeld, Raikkonen en wellicht Kubica. Die hebben ook allemaal geen haast en Kubica en Heidfeld hebben ook geen andere opties dan hopen dat \"hun\" team (Renault en Qadbak) in 2010 op de grid staat. Heel kleine kans op Schumacher nog zelfs inderdaad.

    Hoe dan ook geen haast nee. Hooguit misschien voor Raikkonen, want zijn manager zal nu toch met een Red Bull/Citroen contract voor de WRC aan de slag zijn.

    Als ze Rosberg hebben zijn ze sowieso wel klaar ook. Daar hebben ze wat mij betreft toch al een van de beste coureurs te pakken.

    • + 0
    • 20 nov 2009 - 13:39
  • AlYnsa

    Posts: 1.175

    Wat ik mij dan afvraag: met welke nummers zal Mercedes GP gaan starten? 1 gaat naar McClaren, 3 gaat naar williams?

    • + 0
    • 20 nov 2009 - 13:56
  • emiel1206

    Posts: 110

    @ AlYnsa het rijders kamioenschap bepaalt alleen welk team nummer 1 en 2 krijgt de rest wordt bepaald door het constructeurs kampioenschap

    • + 0
    • 20 nov 2009 - 14:47
  • rchorus

    Posts: 880

    Als de FIA hetzelfde systeem als vorig jaar gebruikt en de inschrijfvolgorde van de nieuwe teams houdt zoals afgelopen zomer, krijg je ..

    1+2 McLaren
    3+4 - (Brawn is niet meer)
    5+6 Red Bull
    7+8 Ferrari
    9+10 - (Toyota is niet meer)
    11+12 - (BMW is niet meer)
    14+15 Williams
    16+17 Renault
    18+19 Force India
    20+21 Toro Rosso
    22+23 Campos
    24+25 Manor
    26+27 USF1
    28+29 Lotus
    30+31 Mercedes
    32+33 Qadbak Sauber

    • + 0
    • 20 nov 2009 - 15:24
  • Rimi

    Posts: 85

    Met Rosberg hebben ze een goede rijder maar geen kampioen en heeft het naar mijn mening gewoon net niet!
    Ze kunnen daar gewoon het beste voor Kimi kiezen willen ze voor de overwinningen gaan......als die op dreef is is hij niet bij te houden, helaas is hij de laatste jaren niet meer zo op dreef wat mischien bij velen teambazen twijfels te weeg heeft gebracht.

    • + 0
    • 20 nov 2009 - 15:42
  • dude

    Posts: 322

    @ Ricardo & AlYnsa

    De nummer 1&2 zijn vergeven aan de kampioen en zijn teamgenoot, dus Mclaren. Verder gaat het in de volgorde van het constructeurskampioenschap, waarbij Brawn onder een andere naam maar hetzelfde team doorgaat dus gewoon 3&4 zal krijgen. Verder schuift het op, dus 5&6 Red Bull, 7&8 Ferrari, 9&10 Williams, etc.

    De reden dat Brawn dit jaar andere startnummers kreeg was doordat de definitieve inschrijving zo laat was en alle teams al nummers hadden gekregen. Mercedes is gewoon een nieuwe naam voor een bestaand team en zal dus 3&4 krijgen.

    • + 0
    • 20 nov 2009 - 15:54
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      En wat betekent het dus voor het startprijs? Begreep uit verleden dat de auto\'s welke startennummer 1 en 2 meer geld krijgen dan een( als vorbeeld) een nummer 11 en 12? Oftewel MClaren krijgt nu veel meer geld, dan dat ze aanvankelijk zouden krijgen als ze Button niet zouden inlijven toch?

      • + 0
      • 20 nov 2009 - 18:24
  • Tom

    Posts: 399

    Ik denk toch dat Michael Schumacher een kanshebber is. Hij zal eerst willen zien of de auto voor volgend jaar voor hem goed genoeg is. Daarom wacht Brawn ook lang met het bekendmaken........

    Als ik als teambaas moest kiezen tussen Heidfeld, Raikkonen Kubica of Schumacher dan wist ik het wel......!!!

    • + 0
    • 20 nov 2009 - 16:12
  • Dat Rosberg er gaat rijden lijkt me wel vrij duidelijk. Ik hoop alleen dat Raikkonen het wil om volgend jaar daar te rijden. Schumacher heeft zijn tijd gehad, met alle respect de beste man was goed maar het lijkt me vrij sterk dat hij nu nog mee kan komen met de top.

    • + 0
    • 22 nov 2009 - 14:09
  • Als we heel feitelijk zijn is het Schumacher die gaat instappen.....
    Kijk maar op zijn officiele website,alles waar Ferrari op stond is er afgehaald...Volgens Luca DiMontezemelo is het goed voor de sport als ie terug keert en moedigt hij het zelfs aan.
    Kijk naar de grand prix van Belgie,was zo goed als uitverkocht toen bleek dat Schumacher zou gaan rijden.De Fia zit ook bij hem te pushen dus ik denk dat ie afwacht op de eerste testen met de nieuwe wagen en dan besluit wat ie doet.
    Maar ik denk dat de beslissing bij Schumacher zelf ligt.

    • + 0
    • 22 nov 2009 - 16:44

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar