user icon
user icon

Ross Brawn en Nick Fry teleurgesteld in vertrekkende Button

  • Gepubliceerd op 19 nov 2009 11:08
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
De teamleiding bij Brawn/Mercedes GP is niet blij met de overstap van Jenson Button naar McLaren. Teambaas Ross Brawn en teamdirecteur Nick Fry schuiven hun teleurstelling niet onder stoelen of banken. “Ik ben zeer teleurgesteld in hoe de zaken met Jenson zijn afgelopen”, aldus Brawn in de Daily Express.

Fry gaat in The Mirror uitgebreider in op de zaak Button. “We boden loyaliteit aan waarvan we naïef hoopten dat we het ook terug zouden krijgen. Je hebt moedig en je hebt stom en we zien volgend jaar welke van die twee in deze kwestie aan de orde is. We hebben Jenson een goede aanbieding gedaan met een hoger salaris dan wat hij bij McLaren gaat verdienen. We tasten in het duister om zijn beslissing. We denken dat hij slecht geadviseerd is en zich heeft laten betoveren door het glimmende hoofdkwartier van McLaren.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • de keuze lijkt me niet lastig als je de keuze hebt om voor mclaren te racen

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 11:09
  • Als het waar is wat Fry hier zegt, dat ze daadwerkelijk meer boden als McLaren, dan is de keus dus wel lastig !!
    Hij vond het bod van Brawn eerst te laag en als ze nu zelfs meer bieden, dan snap ik het ook niet meer.

    Inderdaad een rare keuze dan.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 11:23
  • Maximo

    Posts: 6.344

    Ha, Ha, Ha, goeie foto boven dit artikel. Dit drukt voor mij precies uit hoe Ross Brawn en Nick Fry werkelijk denk over het vertrek van Button.

    De laatste 4 races leek de liefde met Button ineens niet meer zo groot. Toch raar, dacht iedereen, hoe kun je nou niet helemaal in je sas zijn met de WC in je team.

    Nou, die Ross kan ze lol niet op en Nick laat het met zijn vingertje al zien ..... volgend jaar krijgen hebben ze alsnog de enige nummer 1 van de F1 in hun team... Die Duitser die bij de Race of Champions vorige week Button nog even rijles gaf.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 11:24
  • fulcoboy

    Posts: 68

    Beetje schandalig van Fry om Button niet loyaal te noemen... Button heeft alles meegemaakt bij dit team, van BAR naar Honda naar Brawn GP. Jenson maakt gewoon een droom waar om als brit voor McLaren te rijden en hij zal heus ook wel weten dat McLaren rond Hamilton gebouwd is. Aan hem dan maar om volgend seizoen het tegendeel te bewijzen tegenover critici!

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 11:33
  • Dan zijn ze blijkbaar toch te laat geweest met die verdubbeling van het salaris.

    Ik kan me toch ook heel goed voorstellen dat Button dat Sci Fi gebouw van McLaren gezien heeft en verkocht was. Dan maakt die paar extra centen ook niet meer uit.

    McLaren is natuurlijk ook gewoon een team waar elke coureur van droomt om er een keer te rijden. Zeker voor een Engelsman.

    Bij McLaren zal Button hoogstwaarschijnlijk verslagen worden door Hamilton. Al denkt Button zelf (uiteraard) dat hij Hamilton wel kan hebben. Dan zou hij daar dus wellicht tweede rijder worden, maar bij Brawn deden ze ook geen moer extra voor hem als eerste rijder. Barrichello was toch vrijwel kansloos voor de titel, maar het leek wel alsof ze meer hun best deden voor Barrichello dan voor Button. Dat Brawn in eerste instantie ook zo moeilijk deed over een reeds beloofd salaris bevestigde dat alleen maar.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 11:35
  • EnzoF1

    Posts: 138

    De liefde was helemaal niet bekoeld, anders hadden ze niet op deze manier gereageerd. Zelfs Ross Brawn gaf eerder deze week nog aan Button graag te willen behouden en dat de geruchten rondom een getekend McLaren-contract niet echt holpen in hun zaak.

    Als ze echt blij zouden zijn dat ze van Button af waren, dan hadden ze het zich niet zo persoonlijk aangetrokken. Ik snap alleen die opmerking van loyaliteit niet helemaal. Als er één iemand de laatste jaren loyaal is geweest aan het team, dan is het Button wel. Hij heeft het team zelfs beide kampioenschappen bezorgt en heeft zijn hoge salaris afgestaan voor het team, dus hoeveel loyaliteit verwacht je dan nog. Als Button-fan had ik hem ook liever bij MGP zien blijven en ik hoop nog steeds dat dit een slechte droom is, maar Button\'s interesse in het grote McLaren snap ik ook wel.

    Het moment is alleen niet helemaal verstandig, het is nu namelijk McHamilton. Ik kan me niet indenken dat ze bij McLaren een bolide weten te bouwen die voor allebei de coureurs werkt, aangezien ze allebei een compleet andere rijstijl hebben. Daarnaast heeft Button nu het nadeel dat hij helemaal overnieuw moet beginnen bij McLaren, terwijl hij bij MGP juist een vaste groep mensen om zich heen had waar hij al jaren mee heeft gewerkt. Ik vraag me trouwens af of Andrew Shovlin ook mee gaat met Button.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 11:43
  • PaulGM

    Posts: 102

    Ach ja, als ze raikkonen ervoor terug krijgen...

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 13:01
  • szixxx

    Posts: 4.754

    En toch blijven er zelf na deze reactie denken dat ze Button liever kwijt zijn bij Brawn/Mercedes. Ach.. Sommige mensen denken het altijd beter te weten ;-)

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 14:51
  • Zwaar onterecht om Button niet loyaal te noemen, hier is al e.e.a. over gezegd. Zal wel een emo reactie van Fry zijn.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 16:29
  • Button is de enige die zijn keuze kan toelichten en dat zal ook wel gebeuren

    Voor Brawb is het wel een nadeel. Ze moeten nu met 2 nieuwe coureurs beginnen. Continuiteit van coureurs is belangrijk. Als ze dit eerder hadden geweten, hadden ze Rubens misschien niet laten gaan...

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 20:27
  • Benz

    Posts: 368

    Als ze Button zo graag wilde behouden hadden ze niet f@#$ing moeilijk moeten doen toen Jenson om salarisverhoging vroeg!

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 22:48
  • felix50

    Posts: 5.792

    ach sinds button de titel heeft is hij een beetje aandacht ziek geworden of in ieder geval gevoelig voor complimenten n dat zal mclaren het beste gedaan hebben .Ross is niet zo`n persoon die zijn rijder constant een veer in de kont steekt.Button krijgt nu zoveel als hij wil totdat hij net aals alonso uitgezogen is en gedumpt zal worden wanneer de mclaren weer constant mee doet voor de titel met Hamilton.

    • + 0
    • 20 nov 2009 - 08:49
  • luziono

    Posts: 332

    En terecht, laat Mercedes GP volgend jaar ondanks die actie het zilveren gedrocht nog steeds zoek rijden. In De Hakkinen/ Newey tijd waren ze nog ware dappere strijders, het enige wat ze nu kunnen, is afkijken, afkopen en profiteren. Echt Jammer, alsof ze het zelf anders, echt niet aankunnen.

    • + 0
    • 20 nov 2009 - 09:15
    • JP

      Posts: 43

      Weer een fantastisch volwassen reactie. Luzino iets Italians?

      • + 0
      • 20 nov 2009 - 14:05
  • toddler

    Posts: 21

    \"Never change a winning team\" is een belanfgrijke regel. Dat toch doen is bijna altijd dom. Fisichella leert het, hij ging toch ineens zo goed bij STR, bij Ferrari rijdt hij helemaal achteraan. Nu doet Button het en ik denk dat ook hij er uiteindelijk in zijn race carrière duur voor zal betalen. Jammer.

    • + 0
    • 21 nov 2009 - 03:03

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (40)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar