user icon

De la Rosa genoemd als kandidaat voor Force India-stoeltje

  • Gepubliceerd op 19 nov 2009 10:31
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
De kansen van Pedro de la Rosa op een comeback zijn bij Campos Meta Team flink geslonken, maar Force India biedt de Spanjaard mogelijk toch een weg terug naar de grid. De McLaren-testrijder zou in beeld zijn bij de Indiase renstal.

Force India beëindigde het seizoen met Adrian Sutil en Vitantonio Liuzzi, maar heeft het tweetal nog niet bevestigd voor 2010. Radiozenders Onda Cera en Radio Marca melden nu dat De la Rosa mag hopen op een stoeltje bij het team van Vijah Mallya.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • G-man6182

    Posts: 133

    En Di Resta dan?? Persoonlijk zou ik liever een jongere coureur zien dan een uitgerangeerde De la Rosa. Als ik de teambaas van Force India was dan ging ik voor Sutil / Di Resta!

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 10:43
  • Ik zou de sympathieke De la Rosa toch nog een keer een seizoen F1 willen zien rijden tegenover Sutil.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 10:45
  • klompie

    Posts: 236

    Nou liever niet..............!!!
    Volgens mij zijn er toch betere coureurs op de markt op dit moment die nog niet bevestigd zijn denk aanb:

    Koby............die japanner
    Heiki
    Heidfeld
    Di Resta
    enz.

    Ik denk als je nu snel handelt dat je wel een sterkere line-up kunt krijgen dan Sutil en Liuzzi

    Al mag Sutil van mij wel blijven ( nog een seizoen )

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 10:57
  • Heeft niets te maken met snel handelen, maar meer hoe duur een coureur is.
    Ik denk dat De la Rosa daarin beter past dan bijvoorbeeld een Heidfeld
    En dat vergeleken met zijn ervaring tegenover bijvoorbeeld Di Resta, kunnen ze een relatief goedkope coureur aantrekken met ervaring.
    Dus, liever wel ....... !!!!

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 11:28
    • klompie

      Posts: 236

      ik denk dat Kobayashi en Di Resta op dit moment helemaal niet zo moeilijk doen over de hoogte van hun contract. Het lijkt me dat ze hier wel uit kunnen komen, als ze maar rijden. in mijn opinie zijn er dus betere coureurs op de markt. Plus hij is al aardig op leeftijd en heeft een heel seizoen niet gereden in F1.
      Conclusie DOE MAAR NIET........!

      • + 0
      • 19 nov 2009 - 11:55
  • pitufo

    Posts: 110

    de la rosa is imo een perfecte 3de coureur, maar ik zie toch liever di resta als racepiloot in een bolide zitten

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 11:40
  • sutil naar mercedes gp en de la Rosa naar fi.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 11:58
  • G-man6182

    Posts: 133

    Ik ben misschien hardnekkig, maar ik zie toch liever Ri Resta de F1 binnenkomen dan De la Rosa. In 2006 was hij kampioen in de F3 Euroseries en wie was er tweede?? Juist, ene Sebastian Vettel! Verder heeft hij datzelfde jaar de F3 Masters op Zandvoort gewonnen en heeft hij, de afgelopen twee jaar, 3 races in de DTM gewonnen! Kortom, deze 23 jarige kerel verdient een plek op de grid in 2010!

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 12:40
  • Ik snap FI\'s probleem wel. Ze hebben toch de ervaring die Fisichella inbracht nodig. Sutil is veel te rommelig en ongeconcentreerd om daar iets zinnigs te betekenen.

    Bovendien, een \"oudje\" als Fisichella was dan misschien net iets minder snel dan Sutil, maar uiteindelijk scoorde hij toch beter.

    Zo\'n gekke keuze is De La Rosa dan niet. Die heeft toch ooit ook flink hebben bijgedragen aan de ontwikkeling bij Mercedes. Volgens mij heeft hij afgelopen winter zelfs FI nog geholpen met testen.

    Zet je twee rookies naast elkaar (of een rookie en een prutser als Sutil) dan weet je nooit waar het team staat. Beetje hetzelfde probleem als bij STR. Is de auto nou zo slecht of zijn de coureurs zo slecht?

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 14:12
    • felix50

      Posts: 5.792

      Dat heb je goed gezien eigenlijk doet mclare dit ook met button binnen te halen

      • + 0
      • 20 nov 2009 - 08:53
  • Altijd die rookies... De La Rosa verdiend die kans zeker wel, die nieuwelingen vind ik persoonlijk allemaal veel te makkelijk de Formule 1 binnenkomen. Laat ze eerst maar eens een aantal jaren testen voor ze debuteren.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 15:00
    • rufage

      Posts: 167

      Dat vind ik ook. Probleem is alleen dat er bijna niet meer getest wordt en al helemaal niet door testrijders.

      • + 0
      • 19 nov 2009 - 15:42
  • Benz

    Posts: 368

    Persoonlijk zou ik Di Resta en De La Rosa weleens samen met de FI aan de slag willen zien gaan.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 22:45

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar