Stewart: "Onverstandig van Button om van team te veranderen"
- Gepubliceerd op 19 nov 2009 09:29
-
10
- Door: Rob Veenstra
Stewart verklaarde tegenover BBC Radio Five: Het wordt moeilijk voor Jenson om het tegen Lewis op te nemen. Hij loopt een leeuwenkuil binnen, Lewis zit al drie jaar bij McLaren en hij krijgt zijn zin. Hij heeft al afgerekend met een coureur genaamd Alonso. Fernando kon het niet bolwerken tegen hem en ik denk dat Lewis zijn prominente rol binnen het team behoudt. Bij Brawn GP had Button in die positie verkeerd en zou hij met zijn kennis van het team over een voordeel over zijn nieuwe teamgenoot beschikt hebben. Ik ben bang dat Jenson een fout begaat. Ik had bij Brawn GP gebleven.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.591 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 602
Allemaal speculaasies (het is immers Sinterklaas)......
Dat gespeculeer van iedereen. Laten we gewoon reikhalzend uitkijken naar het komende seizoen en wat het brengen zal! Sinds 2007 zijn het stuk voor stuk wel knallers van F1-seizoenen geweest!
Posts: 4.764
Niets aan toe te voegen! Helemaal met je eens voor de verandering!
Posts: 273
Dit is een mening van een goede coureur. Ik denk dat hij aardig in de goede richting zit. Ik gun het Button van harte, maar blijf erbij dat hij afgelopen jaar geen kampioenswaardige acties heeft laten zien.
Hamilton rijdt bijna altijd constant en het team zal zijn voorkeur geven aan deze rijder. Het wordt een zware kluif voor Button.
PS: Als iemand uit de f1 wereld zijn mening niet meer mag geven, wordt het aardig stil op deze site.
Posts: 603
Zo kunnen we wel weer even doorgaan natuurlijk ........
Stewart heeft gewoonweg gelijk; bij Brawn zat hij in een makkelijkere positie dan waar hij nu in gaat komen, dat is een feit.
En tsja, geen kampioenswaardige acties, gaan we weer ....
Feit is dat hij met een grotere overmacht de titel heeft binnen gehaald dan een Raikkonen of Hamilton gedaan heeft.
Dus wat zullen we er over zeggen...
Posts: 10.089
@mauritsvdT
aan de andere kant kan je ook zeggen dat Hamilton en Raikkonen met een gelijkwaardigere auto beter waren dan de rest, en ik blijf erbij dat Button niet met een gelijkwaardige auto het Kampioenschap heeft gepakt, wat ik wel minder knap vind
Posts: 202
Het klopt gewoon nu krijg ga je zien dat Button het niet kan bolwerken tegen Hamilton ik vind het onverstandig het is puur een geld kwestie en faam het is Mclaren dus je denkt daar niet twee keer over na als het team contact heeft gezocht met je zaakwaarnemer ik zou ook moeilijk nee kunnen zeggen maar het zou me niks verbazen ik heb al gelezen dat volgens de zaakwaarnemer van Raikkonen Mercedes een optie is en dat roep je niet zomaar ik ben benieuwd dan krijgt Brawn er een die GP,s kan winnen voor terug en mee kan gaan doen voor het kampioenschap voor terug alleen hij zal de handleiding moet bestuderen
Posts: 11.414
Ik snap het gezeur niet. Blijft hij bij Brawn zitten krijg je het gezeik dat hij lekker makkelijk in het warm nest blijft zitten en het alleen voor het geld doet. Doet hij het eervolle en kiest voor de uitdaging bij een topteam en dan wordt hij voor gek versleten.
Button heeft wel degelijk kampioenswaardige prestaties laten zien. We moeten nog maar afwachten of Hamilton echt sneller is.
Hij heeft een contract van 3 jaar, dus tijd zat om te wennen aan het team en te laten zien wat hij kan. Dat hij even moet wennen aan een nieuw team is dus geen argument.
Zelfs als Button zou verliezen van Hamilton dan is er nog niets aan de hand. Niemand denkt nu dat Button beter is dan Hamilton, dus hij verliest er niets mee als dat dan ook daadwerkelijk uitkomt.
Button heeft dus niets te verliezen en hij mag rijden voor het team waar zijn idool (Prost) ook het gros van zijn kampioenschappen pakte. Ook een team wat toch bijna elk jaar weer mee doet om het kampioenschap. Wat is dan het probleem?
Posts: 5.792
alonso moets natuurlijk niet aleen tegen Hamilton opboksen maar tegen de de gehele top van het bedrijf en dat red niemand en al zeker button niet die nu al klaagde dat hij niet de nr, 1 was bij Brawn
Posts: 11.414
Dat Alonso tegen McLaren moest opboksen was pas sprake van nadat Alonso zijn no1 status probeerde op te eisen door te dreigen het team te verraden. Tegen die tijd stond Hamilton al dik voor.
Bovendien kreeg hij van Mosley een bewaker die in de gaten hield dat Alonso juist exact dezelfde kansen kreeg als Hamilton.
Posts: 21
\"Never change a winning team\" is een belangrijke regel die is gebaseerd op de realiteit. Dat toch doen is bijna altijd dom. Fisichella leert het, hij ging toch ineens zo goed bij Force India, nu rijdt hij bij Ferrari helemaal achteraan. Nu doet Button hetzelfde en ik denk dat ook hij er uiteindelijk in zijn race carrière duur voor zal betalen. Jammer. Ik begrijp[ Vettels\' reactie. Leuj trouwens dat hij het zo voorzivhtig zegt. Goeie vent.