Ronnie Peterson Museum sluit noodgedwongen haar deuren
- Gepubliceerd op 13 nov 2009 16:40
-
4
- Door: Rob Veenstra
Joakim Thedin, voorzitter van de Ronnie Peterson Museum Association, verklaarde tegenover Pitpass: We hebben meer dan 14.000 bezoekers mogen verwelkomen en die pompten 1,8 miljoen kronen in de lokale gemeenschap. De politiek heeft ons 0 kronen gegeven.
Ze begrijpen niet hoe zeer Ronnie over de hele wereld bewonderd wordt, nog steeds, en hoe vaak de naam van Orebro valt als het over hem gaat. En het meest treurige is dat niemand ooit nog een museum voor Ronnie of iemand anders in Zweden zal proberen te openen.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (4)
Login om te reagerenPosts: 1.966
Zonde, maar aan de andere kant best te begrijpen dat de overheid in een museum wat per dag gemiddeld 27 bezoekers kent, geen belastinggeld gaat steken. Als ik in mijn winkel dat bezoekersaantal zou hebben op een dag, kon ik ook sluiten, niets geen overheidssteun. Maar wel jammer in emotionele zin voor deze mensen en de fans.
Posts: 6
Treurig, treurig voor een groot coureur. Hulde aan de overheid cq pipo\'s aldaar.......
Posts: 74
Ronnie Perterson kwam om het leven na een been breuk, en een stukje bot in zijn aderen, hoeveel pech kan je hebben, en in dat seizoen had die wereldkampioen kunnen worden mits er geen team orders waren geweest.
Ze hadden verre weg de snelste auto ze hadden het downforce effect onder de auto ontdekt, de auto zoog zich vast aan het asfalt, en iedereen had de boot gemist behalve lotus.
Peterson was meestal sneller dan team genoot mario andretti maar mocht hem nooit voorbij had hij voor getekend
maro was eerste coureur, en werd daardoor ook wereldkampioen 1 die het nooit had mogen worden in mijn ogen
ik moet hem wel nageven dat hij wel heeft gezorgd dat er tijdens de start crash die er in italie gebeurde dat er een dokter naar hem toe ging, want er was ook een italiaan gewond en daar waren ze allemaal mee bezig.
hij was het waarschinlijk door dit ongeluk ook geworden maar sindsdien haat ik team orders en vind ik schumacher een enorme slappeling dat die dat nodig dacht te hebben om het te kunnen winnen.
Wat in die tijd met Ronnie ook nog een enorme fout was is dat de wedstrijd van start ging zonder dat de laatste auto al stil stond vandaar ook die crash, daarna stond altijd het hele veld stil.
Ronnie had wereld kampioen moeten worden en ook gilles villeneuve maar ja het mocht niet zo wezen.
Maar door die team orders en zijn dood haat ik team orders en dat zal nooit meer veranderen.
een wereld kampioen verslaat zijn teamgenoot op de baan en niet op papier.
Posts: 2.989
Die italiaan ,, Brambilla was er op dat moment erger aan toe, (die had een band recht in z,n gezicht gekregen,
Peterson had alleen maar een beenbreuk, maar idd wel cru... aan een gevolg van een beenbreuk overlijden, :(,
OT Jah Peeterson verdiend een museum, was bijna even spectaculair als Gilles , maar ook weer niet zo onbezonnen