user icon

Belgische Grand Prix noteert verlies van 5 miljoen euro in 2009

  • Gepubliceerd op 11 nov 2009 10:42
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
De Grand Prix van België heeft dit jaar meer dan vijf miljoen euro verlies geleden. Dat bericht brengt persbureau Belga. De race op het historische circuit van Spa-Francorchamps kostte 5,134 miljoen euro meer dan het opleverde.

Jean-Claude Marcourt, minister van Economie in Wallonië, dringt aan op betere tijden. “Raceorganisator Etienne Davignon moet bij ons komen met concrete voorstellen om financiële balans te bereiken zodat de Grand Prix levensvatbaar is.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Falkor

    Posts: 91

    halveer de ticketprijs mss eens ?

    • + 0
    • 11 nov 2009 - 13:08
    • sanderndk

      Posts: 586

      Ja halveren zou helpen, een belgisch voorstel binnen een belgisch beleid. Gedoemt te mislukken.

      • + 0
      • 11 nov 2009 - 14:00
  • emiel1206

    Posts: 114

    HAAT aan eikelsteen!!!!!!

    • + 0
    • 11 nov 2009 - 14:20
  • Denk dat ze weinig kunnen doen...Die ticketprijzen en kosten zijn gebaseerd op wat ome Bernie wil verdienen. Dus ik vrees sombere tijden voor ons favoriete circuit: als het kleine groepje anticircuit \"omwonenden\" het circuit en de race al niet kapot krijgen, lukt Bernie dat wel omwille van een zandbak race...!Net zoals hij de Britse GP ten onder laat gaan...Geld is een obsessie voor die man.

    • + 0
    • 11 nov 2009 - 14:30
  • Volgens mij wordt de race op Spa redelijk bezocht. Kan me dan ook niet voorstellen dat verlagen van de prijzen dan gaat helpen.

    Ik kan de cijfers voor 2009 even niet zo snel vinden, maar voor 2008 hadden ze nog 200,000 bezoekers (over het hele weekend)

    • + 0
    • 11 nov 2009 - 15:26
  • En zo gaan alle races weg uit Europa... Mensen hebben het geld gewoon niet om naar een race toe te gaan. gemiddeld 500 euro per kaartje.. Dat is toch van de zieken of niet? Formule-1 word populair bij de jongeren tussen de 18 en de 25. Die zou je naar een GP moeten lokken, maar 500 euro per kaartje kunnen hun gewoon niet betalen als student! Ikzelf ben in 2008 geweest naar Spa, voor 420 euro. En dat was dus alleen de GP weekend. Wel 2 tanks Benzine heeft me dat gekost samen met m\'n broer. 70 euro per tank, is 140 euro. Beetje fatsoenlijk eten ben je ook al snel 100 euro kwijt voor het hele weekend. En dan nog een overnachtingscamping en parkeergeld. Alles bij elkaar was ik gewoon 600 euro kwijt ongeveer. Een Belgische wafel op het circuit koste 5 euro...Voor de normale mens is zo\'n weekend gewoon niet te betalen. Dus ik snap dat verlies van 5,zoveel miljoen wel..

    • + 0
    • 12 nov 2009 - 14:34
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Ja, maar de standplaatsen waren niet vol. Ik dacht dat ze zo goed als vol moesten zijn om break-even te zitten. de prijs verlagen heeft geen zin; je moet de prijs al flink verlagen als je een significant aantal mensen meer wilt hebben en de prijs verhogen jaagt enkel maar mensen weg. Het is een doodlopend straatje.

    Eclestone vraagt gewoon teveel. Ik weet het niet zeker, maar bij mijn weten is er geen enkel circuit dat winst krijgt uit de deal met Eclestone. Dat zegt toch wel alles in een notendop denk ik zo.

    • + 0
    • 12 nov 2009 - 14:40
  • f60

    Posts: 1.725

    Je zou denken dat je moet betalen om van een circuit gebruik te mogen maken...

    • + 0