user icon
user icon

Belgische Grand Prix noteert verlies van 5 miljoen euro in 2009

  • Gepubliceerd op 11 nov 2009 10:42
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
De Grand Prix van België heeft dit jaar meer dan vijf miljoen euro verlies geleden. Dat bericht brengt persbureau Belga. De race op het historische circuit van Spa-Francorchamps kostte 5,134 miljoen euro meer dan het opleverde.

Jean-Claude Marcourt, minister van Economie in Wallonië, dringt aan op betere tijden. “Raceorganisator Etienne Davignon moet bij ons komen met concrete voorstellen om financiële balans te bereiken zodat de Grand Prix levensvatbaar is.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Falkor

    Posts: 91

    halveer de ticketprijs mss eens ?

    • + 0
    • 11 nov 2009 - 13:08
    • sanderndk

      Posts: 586

      Ja halveren zou helpen, een belgisch voorstel binnen een belgisch beleid. Gedoemt te mislukken.

      • + 0
      • 11 nov 2009 - 14:00
  • emiel1206

    Posts: 64

    HAAT aan eikelsteen!!!!!!

    • + 0
    • 11 nov 2009 - 14:20
  • Denk dat ze weinig kunnen doen...Die ticketprijzen en kosten zijn gebaseerd op wat ome Bernie wil verdienen. Dus ik vrees sombere tijden voor ons favoriete circuit: als het kleine groepje anticircuit \"omwonenden\" het circuit en de race al niet kapot krijgen, lukt Bernie dat wel omwille van een zandbak race...!Net zoals hij de Britse GP ten onder laat gaan...Geld is een obsessie voor die man.

    • + 0
    • 11 nov 2009 - 14:30
  • Volgens mij wordt de race op Spa redelijk bezocht. Kan me dan ook niet voorstellen dat verlagen van de prijzen dan gaat helpen.

    Ik kan de cijfers voor 2009 even niet zo snel vinden, maar voor 2008 hadden ze nog 200,000 bezoekers (over het hele weekend)

    • + 0
    • 11 nov 2009 - 15:26
  • En zo gaan alle races weg uit Europa... Mensen hebben het geld gewoon niet om naar een race toe te gaan. gemiddeld 500 euro per kaartje.. Dat is toch van de zieken of niet? Formule-1 word populair bij de jongeren tussen de 18 en de 25. Die zou je naar een GP moeten lokken, maar 500 euro per kaartje kunnen hun gewoon niet betalen als student! Ikzelf ben in 2008 geweest naar Spa, voor 420 euro. En dat was dus alleen de GP weekend. Wel 2 tanks Benzine heeft me dat gekost samen met m\'n broer. 70 euro per tank, is 140 euro. Beetje fatsoenlijk eten ben je ook al snel 100 euro kwijt voor het hele weekend. En dan nog een overnachtingscamping en parkeergeld. Alles bij elkaar was ik gewoon 600 euro kwijt ongeveer. Een Belgische wafel op het circuit koste 5 euro...Voor de normale mens is zo\'n weekend gewoon niet te betalen. Dus ik snap dat verlies van 5,zoveel miljoen wel..

    • + 0
    • 12 nov 2009 - 14:34
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Ja, maar de standplaatsen waren niet vol. Ik dacht dat ze zo goed als vol moesten zijn om break-even te zitten. de prijs verlagen heeft geen zin; je moet de prijs al flink verlagen als je een significant aantal mensen meer wilt hebben en de prijs verhogen jaagt enkel maar mensen weg. Het is een doodlopend straatje.

    Eclestone vraagt gewoon teveel. Ik weet het niet zeker, maar bij mijn weten is er geen enkel circuit dat winst krijgt uit de deal met Eclestone. Dat zegt toch wel alles in een notendop denk ik zo.

    • + 0
    • 12 nov 2009 - 14:40
  • f60

    Posts: 1.725

    Je zou denken dat je moet betalen om van een circuit gebruik te mogen maken...

    • + 0
    • 13 nov 2009 - 16:30

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar